nieuwe HTPC/downloadbak

Pagina: 1
Acties:

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
downloaden, media afspelen op plasma en af en toe casual gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 600 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de basis incl. opslag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
WD schijven i.v.m. betrouwbaarheid, AMD A8 of A10 i.v.m. Full HD (3D), Fractal node 304 (mooi design en compact)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet gehorig aangezien de kast in de woonkamer komt te staan. Rechtstreeks aangesloten op TV (50 inch. plasma). Laag energieverbruik is meegenomen maar geen doel opzich.

In wil de mogelijkheid inbouwen om in de toekomst een videokaart te kunnen toevoegen. het moederbord heb ik nog enige twijfels bij. Ik ben hier onvoldoende in thuis. Het zal in elk geval een mini-ITX worden ivm de case en daarnaast voldoende aansluiting voor 4 schijven.

Na wat onderzoek ben ik hier op uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 87,70€ 87,70
1ASRock FM2A85X-ITX€ 76,50€ 76,50
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 79,99€ 79,99
1Fractal Design Node 304€ 74,95€ 74,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,60€ 37,60
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 30,43€ 30,43
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 59,99€ 59,99
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,54€ 30,54
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 94,38€ 94,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,08

[ Voor 11% gewijzigd door san.okk op 25-04-2013 23:04 . Reden: aanpassingen ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Aardige build die zal volstaan. Ik zou alleen eerder voor een Crucial m4 SSD gaan. Je kan eventueel met een A6 Trinity APU al af... Dat is het minimum voor BluRay 3D weergave (of een A4 Llano, maar dat zou ik niet adviseren; FM1-socket is EOL)

iRacing Profiel

• kamieltje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik ken er helemaal niet veel van, maar die processor past volgens mij niet op dat moederbord.

• san.okk
  • Niet online
Ik zag het. Bedankt. Heeft dus met FM2 te maken. Volgens mij moet die zo technisch kloppen. Is zo'n koelblok van Mugen nou echt van meerwaarde. Ik zie hem wel regelmatig terugkomen. Word er bij de cpu geen koeler meegeleverd.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

san.okk schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:08:
Ik zag het. Bedankt. Heeft dus met FM2 te maken. Volgens mij moet die zo technisch kloppen. Is zo'n koelblok van Mugen nou echt van meerwaarde. Ik zie hem wel regelmatig terugkomen. Word er bij de cpu geen koeler meegeleverd.
Er wordt wel een standaard koeler meegeleverd, echter is deze niet van dezelfde kwaliteit als 3rdpartykoelers. Deze zijn stiller over het algemeen, dn laten meer overklok toe

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• san.okk
  • Niet online
Ok. Geluidsniveau is van belang omdat de kast in de woonkamer komt te staan. De overige fans in de case produceren uiteraard ook extra lawaai. Volgens mij heeft deze case een vetilatierooster onderop de voeding. Zuigt deze voedig ook van onderaf aan? of kan ik de voeding ondersteboven erin schroeven?

• san.okk
  • Niet online
moederbord en SSD zijn aangepast.. Zijn er verder nog adviezen of zaken om rekening mee te houden? Mocht ik in de toekomst een videokaart willen toevoegen, leent dit systeem zich hier dan voor?

Ik ben met name nog wat bezorgd over het geluidsniveau..

[ Voor 13% gewijzigd door san.okk op 26-04-2013 10:59 ]

• kroegtijger
san.okk schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:57:
moederbord en SSD zijn aangepast.. Zijn er verder nog adviezen of zaken om rekening mee te houden?
Hoe wil je de bediening doen? Je zou eventueel een CEC-adapter kunnen toevoegen.
Mocht ik in de toekomst een videokaart willen toevoegen, leent dit systeem zich hier dan voor?
Kan er inderdaad nog in ja.
Ik ben met name nog wat bezorgd over het geluidsniveau..
Voornaamste geluidsproducenten die je nu nog in je systeem hebt zitten zijn de casefans en de PSU. Goedkoopste, makkelijkste en waarschijnlijk meest resultaat opleverende change zijn de case-fans vervangen. PSU kan je een passief model voor nemen, maar dan gaat de prijs ook wel weer snel omhoog. Alternatief is een andere case, zoals een Silverstone LC19, waar je een externe PSU hebt. Nadeel is weer dat je dan een andere CPU-koeler moet nemen (deze past namelijk niet in de case) en minder ruimte krijgt voor eventueel een andere GPU (nog steeds niet onmogelijk, maar je wordt wat meer beperkt dan).

iRacing Profiel

• san.okk
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:05:
[...]

Hoe wil je de bediening doen? Je zou eventueel een CEC-adapter kunnen toevoegen.

[...]

Kan er inderdaad nog in ja.

[...]

Voornaamste geluidsproducenten die je nu nog in je systeem hebt zitten zijn de casefans en de PSU. Goedkoopste, makkelijkste en waarschijnlijk meest resultaat opleverende change zijn de case-fans vervangen. PSU kan je een passief model voor nemen, maar dan gaat de prijs ook wel weer snel omhoog. Alternatief is een andere case, zoals een Silverstone LC19, waar je een externe PSU hebt. Nadeel is weer dat je dan een andere CPU-koeler moet nemen (deze past namelijk niet in de case) en minder ruimte krijgt voor eventueel een andere GPU (nog steeds niet onmogelijk, maar je wordt wat meer beperkt dan).
ja precies. De casefans kunnen voor ongeveer voor 30 euro vervangen worden door stillere. Ik zal wel dan eerst willen ervaren hoe de standaard configuratie zich houdt. Ik denk dat ik dit ook voor de CPU koeling zal doen. Dat bespaard weer zo'n 50 euro.

Ik was niet bekend met zo'n CEC-adapter. Dit lijkt prima uitkomst te bieden voor de bediening van XBMC met de panasonic remote.Ze zijn echter wel lastig te vinden zie ik

• kroegtijger
san.okk schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:35:
[...]

ja precies. De casefans kunnen voor ongeveer voor 30 euro vervangen worden door stillere. Ik zal wel dan eerst willen ervaren hoe de standaard configuratie zich houdt. Ik denk dat ik dit ook voor de CPU koeling zal doen. Dat bespaard weer zo'n 50 euro.

Ik was niet bekend met zo'n CEC-adapter. Dit lijkt prima uitkomst te bieden voor de bediening van XBMC met de panasonic remote.Ze zijn echter wel lastig te vinden zie ik
Voor zover ik weet alleen via pulse-eight.com te bestellen

iRacing Profiel

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

Shunt

Boe

Case fans in deze kast zijn op mid setting niet te horen (heb de kast zelf ook)
CPU cooler meteen vervangen voor een grote type (kijk goed uit) koop of low profile geheugen of een cooler die niet breed is met de heat pipes. Anders kan je hem niet in line zetten met de grote case fan cooler.
Ik kan je 100% garanderen dat je die moet vervangen het is echt een pokke ding ultra cheap en totaal op het randje qua cooling performance. Qua voeding koop een goede met een flinke fan die lekker stil is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• san.okk
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:57:
Case fans in deze kast zijn op mid setting niet te horen (heb de kast zelf ook)
CPU cooler meteen vervangen voor een grote type (kijk goed uit) koop of low profile geheugen of een cooler die niet breed is met de heat pipes. Anders kan je hem niet in line zetten met de grote case fan cooler.
Ik kan je 100% garanderen dat je die moet vervangen het is echt een pokke ding ultra cheap en totaal op het randje qua cooling performance. Qua voeding koop een goede met een flinke fan die lekker stil is.
Dat laat ik de Scythe Mugen 3 staan. Deze zou qua hoogte moeten passen. Hopelijk is hij niet te breed zodat de case-fan in de weg zit. De nieuwe case fans laat ik voorlopig achterwege.

Qua voeding heb ik de be quiet! System Power 7 300W geselecteerd. Dit is een pure gok. aangezien er een airflow van onderaf is wil ik een voeding die ook van onderaf aanzuigt. Welke gebruik jij hiervoor? Hoe is de geluidsproductie?

• kroegtijger
De voeding die je gekozen hebt is een van de stilste (actieve) PSU's, dus dat is een prima keuze. Wil je nog stiller, dan ga je naar passieve PSU's wat voor een dergleijke build ook prima kan, maar wel weer een stuk(je) duurder is.

iRacing Profiel

• san.okk
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:57:
De voeding die je gekozen hebt is een van de stilste (actieve) PSU's, dus dat is een prima keuze. Wil je nog stiller, dan ga je naar passieve PSU's wat voor een dergleijke build ook prima kan, maar wel weer een stuk(je) duurder is.
en als ik er een videokaart in zou doen, moet deze dan ook vervangen worden?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Ligt natuurlijk volledig aan wat voor videokaart je gaat plaatsen. High end videokaart gaat niet lukken.

• san.okk
  • Niet online
dit is het geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 83,80€ 83,80
1ASRock FM2A85X-ITX€ 72,50€ 72,50
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 79,99€ 79,99
1Fractal Design Node 304€ 74,95€ 74,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,90€ 23,90
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 30,43€ 30,43
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 62,-€ 62,-