Oude harde schijf plaatsen in nieuw systeem en formateren

Pagina: 1
Acties:

• RickHendrikse
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01 20:57
Hallo allemaal,

Een beginners vraag: Ik heb een computer die helemaal prima draait. Ik heb alleen nog ruimte in mijn case en op mijn MOBO om een extra harde schijf (SATA) te plaatsen. Uit een oude (compaq) pc heb ik nog een 250gb harde schijf liggen. Kan ik deze zonder gevaar aansluiten en vervolgens via windows formateren (zoals ik dat bij een sd kaart zou doen) of zijn er dan "andere krachten" aan het werk.

Op de gebruikte harde schijf staan 2 partities waarvan er eentje een destijdse windows installatie van mijn oude systeem bevat, misschien geeft dat nog extra problemen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan gewoon aansluiten.
Formateren kan, of je laat het zo.

Verwijderd

Je kunt de partities per stuk formateren, of er samen weer 1 partitie van maken, wat jij wilt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Formatteren kan je doen zodra je Windows gaan installeren. Het makkelijkste is alle partities verwijderen en dan op volgende klikken. (Tenzij je de schijf nog zou willen opdelen in 2 partities of meer) Van te voren formatteren is dus niet nodig. Wel even opletten dat de DVD drive als eerste staat in de bootvolgorde, anders gaat Windows misschien booten vanaf de schijf.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
pilatus, je hebt niet goed gelezen: hij wil er gewoon een oude schijf bijplaatsen.

(de titel van het topic dekt de lading niet)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dit maakt alsnog niks uit omdat de nieuw bijgeplaatste schijf niet in het bootrecord zit, en dus niet word gezien als OS schijf ;) .

Gewoon bijplaatsen en eventueel formatteren. Zoals je dat met een USB stickje oid ook zou doen ja. Als je de partities wilt verwijderen en 1 grote partitie wilt maken moet je eventjes kijken in de disk manager (Google hierop omdat ik niet weet of je Win7 of 8 gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2013 22:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:38:
pilatus, je hebt niet goed gelezen: hij wil er gewoon een oude schijf bijplaatsen.

(de titel van het topic dekt de lading niet)
Inderdaad niet goed gelezen.

Dan gewoon aansluiten en via schijfbeheer alle partities weggooien en formatteren.
Pagina: 1