• Mul60
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09-2013
Heb eeb Asus P6X58D-E moederbord waar o.a. 2 aansluitingen op zitten voor 6Gb/s.
Ik heb nu een Samsung 840 Pro geinstalleerd en hierop aangesloten met een een 6GB kabel.

Nu wordt echter deze 6 GB niet herkend. Krijg de volgende melding via Samsung Magician:
You SSD will not give the maximum performance because your system does not support Sata 6GB/s (sata 3) port.
Heb ook de laatste drivers geinstalleerd van bovengenoemd moederbord.
Ik gebruik Win 8.
Op de SSD staan Win 8 en andere programma's, mijn data staat op andere HD's.

Kan iemand mij aub een tip geven waar ik aan moet denken/anders moet doen.
Hartelijk dank

Verwijderd

Je hebt je SSD op de verkeerde controller aangesloten. De Marvell 9128 chipset die deze poorten aanstuurt, is op zijn zachts gezegd nogal brak en zullen nooit de 6Gb/s halen. Beter is het om je SSD op de Intel chipset aan te sluiten, deze levert namelijk veel betere prestaties dan de Marvell.

• Mul60
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09-2013
Ben niet zo'n hele erge techneut hoor, maar als ik het goed begrijp kan ik de SSD beter aan de 3 GB sata hangen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een X58 heeft geen 6Gb/s in de chipset zetten, enkel 3Gb/s. Nu heb je mogelijk wel een externe 6Gb/s controller, maar echt vrolijk wordt je niet van die prestaties. Sluit ze inderdaad aan op de Intelcontroller, en neem die melding voor lief dat je op 'slechts' 3Gb/s werkt.