Welke zakelijke laptop? Of toch een degelijke multimedia?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 17:40

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Ik ben al maanden op zoek naar een degelijke laptop. In het verleden 2 keer een gewone (consumenten-) laptop gehad en daar wat narigheden met Linux mee gehad (hardware-support). Sinds een jaar of 10 gebruik ik zakelijke laptops en daar is de hardware-support veel beter (want saaiere/meer standaard hardware?).

Ben weer toe aan een nieuwe laptop en er moet het volgende minimaal op/aan zitten:

- i5
- 8GB
- Intel HD 4000
- USB 2 én 3
- 1600x900 (liever nog wat meer pixels)
- Max. 15.6"
- Centrino WLAN 6205
- US international backlit keyboard
- Engelstalige Windows (7 of 8 maakt niets uit)
- Max. € 1200,- (maar liever minder, uiteraard)

Vooralsnog ben ik op een Thinkpad T530 uitgekomen (iets meer dan € 1100,-): degelijk, 3 jaar garantie, goede support.

Zijn er wellicht goede en vergelijkbare alternatieven? Alvast reuze bedankt voor jullie tips en aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 15:39

Nutral

gamer/hardware freak

Sony S15? word zelfs met quad core / dedicated gpu geleverd als je dat wilt, en heeft een 15inch full hd ips scherm. weet niet zeker of daar een 6205 in zit, zou ook een andere 6xxx kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15
Je zou ook nog naar de Dell Latitude E6530 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 17:40

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Dank, Gandalf & Nutral. Twee interessante alternatieven. De Latitude is toch duidelijk duurder dan de T530 in vergelijkbare configuratie. De Sony heeft volgens diverse websites een puik scherm, maar over de afwerking en degelijkheid van de laptop is men minder te spreken (insidehw.com en notebookjournal.de).

Vooralsnog denk ik dat de T530 het beste in mijn zoekprofiel past.

Overigens, die ASUS B53V laptops zien er op papier ook erg interessant uit, maar ik kan a.) geen reviews vinden, en b.) schijnen nergens te koop te zijn (ik zal vast wel iets over het hoofd gezien hebben...) Iemand daar nog info over?

Nogmaals, erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15
robenroute schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:48:
Dank, Gandalf & Nutral. Twee interessante alternatieven. De Latitude is toch duidelijk duurder dan de T530 in vergelijkbare configuratie. De Sony heeft volgens diverse websites een puik scherm, maar over de afwerking en degelijkheid van de laptop is men minder te spreken (insidehw.com en notebookjournal.de).

Vooralsnog denk ik dat de T530 het beste in mijn zoekprofiel past.

Overigens, die ASUS B53V laptops zien er op papier ook erg interessant uit, maar ik kan a.) geen reviews vinden, en b.) schijnen nergens te koop te zijn (ik zal vast wel iets over het hoofd gezien hebben...) Iemand daar nog info over?

Nogmaals, erg bedankt!
De Asus kan ik ook nergens in de verkoop vinden, misschien kan je met Asus Nederland bellen?

Review Asus Pro B53V Notebook: http://www.notebookcheck....42X-Notebook.90012.0.html
Review Dell Latitude E6530 Notebook: http://www.notebookcheck....530-Notebook.88073.0.html
Review Lenovo ThinkPad T530 Notebook: http://www.notebookcheck....5XG-Notebook.78027.0.html

Voor de Dell moet er misschien nog iets vanaf te krijgen te zijn kijk ook hier:
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

De T530 ga je via de Lenovo site zelf kopen?
Misschien kan je nog bellen voor wat korting.
Er is namelijk wel een mogelijkheid om een eCoupon code in te voeren, maar ik kan nergens eCoupons vinden die geldig zijn voor Nederland :(
Verder zou je ook nog bij Bluelink kunnen informeren of ze iets voor je kunnen betekenen. https://www.bluelink.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Nutral schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:36:
Sony S15? word zelfs met quad core / dedicated gpu geleverd als je dat wilt, en heeft een 15inch full hd ips scherm. weet niet zeker of daar een 6205 in zit, zou ook een andere 6xxx kunnen zijn.
De Sony is inderdaad een sterke keuze als laptop, de bouwkwaliteit, specs, koeling en overige eigenschap zijn ver boven gemiddeld (de reviewsites zijn daar niet heel accuraat in omdat ze denken: "stijfheid = kwaliteit".

Maar aangezien je echt goede service wilt hebben dan raad ik Sony als fabrikant over het algemeen echt heel erg af. De service van Sony is letterlijk om te huilen, je kan het inderdaad veel beter bij de Lenovo houden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Een T530 vergelijken met een asus zakelijk model... Vergis ik me nu, of zit daar hetzelfde toetsenbord op als op de N53 en X54 :X

Ik heb zelf de latitude E6520. Er is maar 1 reden waarom ik deze laptop heb in plaats van de T520 of T530: ik kon hem voor 1/3e van de prijs van een thinkpad hebben. De T530 is domweg dé zakelijke notebook die nog een beetje mobiel is.

De enige reden om de latitude te nemen zijn het numpad, de service van dell die beter lijkt, en het feit dat de koeling op de latitude simpelweg beter is. De thinkpad is lichter, betere toetsenbordlayout, een stuk kleiner, bevat displayport en een veeeel beter touchpad en trackpad en scherm.
Pagina: 1