Nieuw in de wereld van mediaspelers, welke heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Beste mede-Tweakers, even een eenvoudig vraagje.

Kort gezegd: ik ben op zoek naar een mediaspelertje om media te streamen op mijn TV.

Eerst vermelden, ik heb deze namiddag wat gegoogled, heel veel modelletjes gezien, specs gelezen, enz... Ik ben vanavond langs geweest in Mediamarkt, waar een gezelschap onwetende verkopers mijn kennis als IT-er zijnde belachelijk maakten door mij allerlei Jip&Janneke onzinnige uitleg te geven op mijn zeer specifieke mediaspeler-IT-gerelateerde vragen. Zij wisten het ook niet. Dat schiet ook niet op.

Wat ik nodig heb: Een simpele mediaspeler waarmee ik:
-mediabestanden opgeslagen op mijn PC/externe hd/stick/... kan afspelen op mijn TV, inclusief ondertitels
-Youtube/.../aanverwanten filmpjes kan afspelen op mijn TV

Dit het liefste wireless, maar ook mogelijkheid tot wired.

Welk spelertje zouden jullie mij, met deze doeleinde, aanraden? Dank!!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Dat kunnen ze vrijwel allemaal. Wat mag het kosten? De goedkoopste oplossing is een Raspberry Pi (nog geen 40,-) ; zeker als je nog een voeding, SD-kaartje en Wifi-stick hebt. De duurste oplossing is een HTPC met alles erop en eraan en kost je vanaf pakweg 350,- tot hoe gek je het zelf wilt maken. Alles wat daartussen zit geeft je grofweg gerelateerde mogelijkheden qua prijs.

iRacing Profiel

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
kroegtijger schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:01:
Dat kunnen ze vrijwel allemaal. Wat mag het kosten? De goedkoopste oplossing is een Raspberry Pi (nog geen 40,-) ; zeker als je nog een voeding, SD-kaartje en Wifi-stick hebt. De duurste oplossing is een HTPC met alles erop en eraan en kost je vanaf pakweg 350,- tot hoe gek je het zelf wilt maken. Alles wat daartussen zit geeft je grofweg gerelateerde mogelijkheden qua prijs.
Dank voor je reactie!

Kosten, ik had gedacht rond de 100 Euro.

Had vroeger ooit eens zo'n ding en herinner me dat er altijd problemen waren met ondertitelbestanden bij AVIs (SRT formaat en zo als ik me goed herinner). Is dat ondertussen opgelost??

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:44
Dune-hd tv101.
Wifi, speelt youtube en geen problemen met ondertiteling. Daarnaast uiteraard nagenoeg alle video bestanden.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Arunia schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 07:23:
Dune-hd tv101.
Wifi, speelt youtube en geen problemen met ondertiteling. Daarnaast uiteraard nagenoeg alle video bestanden.
Is ook een prima optie inderdaad :Y

iRacing Profiel

Verwijderd

Wat dacht je van de Western Digital WD TV Live? De Western Digital WD TV Live kan mediabestanden afspelen die op jouw PC/externe opslagapparaten staan, inclusief ondertitels! Verder is er de mogelijkheid om YouTubefilmpjes af te spelen. Ook is er de mogelijkheid om de mediaspeler draadloos met het internet te verbinden. En dit allemaal binnen je budget.

pricewatch: Western Digital TV Live (2011)
[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

FreakNL

Well do ya punk?

Als je slechts 100 euro uit wilt geven kom je inderdaad als snel bij de WD's uit.

Volgens mij zijn dit prima apparaten in die prijsklasse.

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-02 12:16
Naast Western Digital kan dan ook prima een AC Ryan Playon!HD
Kan ook nagenoeg alles afspelen/streamen en Youtube is daarmee ook mogelijk.

In het segment van Western Digital en AC Ryan zijn zoveel spelers die allemaal hetzelfde kunstje kunnen, omdat ze vrijwel allemaal dezelfde chipsets met dezelfde dev-kits gebruiken .

Verwijderd

FreakNL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:45:
Als je slechts 100 euro uit wilt geven kom je inderdaad als snel bij de WD's uit.

Volgens mij zijn dit prima apparaten in die prijsklasse.
Zijn ze ook. Houdt er alleen rekening mee dat je het model koopt uit 2011 en niet die uit 2009 want die heeft zijn beperkingen.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 19:08

RvL

Houdt er ook rekening mee dat WiFi eigenlijk niet het juiste medium is om te streamen. Zeker bij HD zal het zeker niet altijd vloeiend lopen. Daarvoor is de bandbreedte niet constant genoeg. Bekabeld afspelen is dan de enige optie.

Als ik de keuze zou hebben tussen de WD TV Live of de AC Ryan, dan zou ik voor de WD TV Live gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door RvL op 26-04-2013 10:03 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 14:47

iMars

Full time prutser

Misschien is dit een optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.dagactie.nl//image/cache/data/tizzbird11-900x650.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ziet er geinig uit, zeker voor die actieprijs (goedkoopste concurrent zit rond de € 100). Heb er eentje besteld, zou maandag 6 mei verzonden worden. Ben benieuwd of het ding de advertentiepraat waar kan maken ;)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1