Toon posts:

FSB > 133 niet zo OK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb un pronleme....
setup:
Abit BE6-II, CuMine 500, 128MB PC133, Asus v6800 (DDR).
Probleem:
bij 133 FSB gaat alles eruug goed MAAR hoger dan dit wil nie ech, windows start op 2D dingen doen ut prima maar Q3 doe ut nie prima, hangt vrijwel meteen
Waar gaat het mis?
is het de memory of ligt het aan de AGP devider?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
First of all, welkom of GoT :)! Het kunnen een hoop dingen zijn. Probeer de FSB eens op 100MHz (of iets lager, maar wel met een PCI-speed die niet hoger is dan 33MHz) te zetten en de AGP devider op 1. Als je compter nu boot kan de GeForce de AGP-speed aan (sommige GeForces kunnen inderdaad speeds van 100MHz aan). Probeer dan in de oude sitatie je memorytimings op het aller langzaamst te zetten (CAS3, slow timings, etc.). Als je nu wel iets hoger komt zal het geheugen het probleem zijn. Probeer ook zoiets met het veranderen van de PCI-bus, derest hetzelfde of lager geklockt houdend. Zo kun je alle componenten die eventueel een probleem zouden kunnen vormen eruit pikken en de oorzaak achterhalen. Succes!

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik ga ff kijken.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Als dat niet werkt dan denk ik dan je gewoon het voltage omhoog moet gooien, die van mij crasht bij een te laag voltage ook.

Verwijderd

Topicstarter
VICTORY!!!!
toen ik de AGP devider op 1/1 wou zetten kwam ik er achter dat dat in de BIOS versie die ik draaide niet kon, DUS, ff nieuwe BIOS d'rin gerost en ŽvoilaŽ 140 FSB kelere stabiel :)
nu dus 500@700 :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ja maar ... ja maar ... je moest eigenlijk alleen die AGP devider op 1/1 zetten om te kijken of de kaart de AGP-speed niet aan kon ... 1/1 is meer dan de default 2/3 ... dus ehhh ... gefeliciteerd man! ;). Snap er niks van om eerlijk te zijn ...

PC Specs

Pagina: 1