Denon AVR-1513 icm Teufel ultima 20 mk2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
http://www.denon.co.uk/uk...ceivers&ProductId=AVR1513

http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p9979.html

Gaan deze 2 op elkaar passen? Heb er niet heel veel verstand van maar van wat ik ingelezen heb is dat de Impendantie van de speakers lager zijn als de versterker en je ze dus op kan blazen wanneer je de volume volledig losgooit op de versterker?

Al staat er bij de speakers: Impedantie 4 - 8 Ohm
En achter op de versterker staat: 6 tot 16 ohm

Verdere informatie versterker:
6 ohms, 1 kHz, THD 0,7%
Front L/R 110 W + 110 W
Center 110 W
Surround L/R 110 W + 110 W
Surround Back L/R
Front Height/Wide L/R

8 Ohm, 20Hz-20kHz, 0.05%
Front L/R
Center 75 W + 75 W
Surround L/R 75 W
Surround Back L/R 75 W + 75 W
Front Height L/R

En speaker:
Luidsprekers max. belastbaarheid (IEC - Long Term) 50 Watt
max. belastbaarheid (IEC - Short Term) 80 Wat Gevoeligheid (2.83 V / 1 m) 84 dB
min. aanbevolen versterkervermogen 30 Watt

Verder staat er nog meer informatie maar ik weet niet of je dit nodig hebt bij het kijken of het gaat passen :P

Gaat dit passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31

FeaR

In GoT we trust

FAQ al gezien? Staat precies in hoe je die getallen op elkaar af moet stemmen. Korte versie: niet. Enige is dat de Teufels een relatief lage gevoeligheid hebben en je de versterker dus wat verder open zal moeten draaien ten opzichte van speakers met een hoger rendement. Maar dat is iets van de speakers en niet van de versterker. Verder zijn er geen gekke dingen te zien. Nominale impedantie is altijd alleen wat verneukeratief, zegt niets over het gehele verloop.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
FeaR schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:18:
FAQ al gezien? Staat precies in hoe je die getallen op elkaar af moet stemmen. Korte versie: niet. Enige is dat de Teufels een relatief lage gevoeligheid hebben en je de versterker dus wat verder open zal moeten draaien ten opzichte van speakers met een hoger rendement. Maar dat is iets van de speakers en niet van de versterker. Verder zijn er geen gekke dingen te zien. Nominale impedantie is altijd alleen wat verneukeratief, zegt niets over het gehele verloop.
Bedankt voor je antwoord! Gelijk op jacht gegaan naar de FAQ, na 5 minuten ontdekt dat die rechtsbovenin verstopt zat :X Mooie uitleg :)

Heeft de Teufel Ultima 20 mk2 een goeie prijs/kwaliteit verhouding naar jou mening? Niet dat ik daarmee achteraf een bagger speaker mee in huis haal :X

Ik zoek een goeie boekenplankspeaker set waarbij ik verder niet echt merkwensen of wat dan ook heb.

[ Voor 5% gewijzigd door nodig op 25-04-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
De versterker is besteld en zojuist ook betaald :)

Speakers ga ik morgen even bestellen.

Wat voor speakerkabel heb ik nodig? Op het internet lees ik uitlopende verhalen, de 1 zweet bij zijn kabel van 4mm en een ander voldoet 0,25mm al.

Moet ik nog rekening houden dat de impendantie van mijn speakers lager is dan mijn versterker en hiermee rekening houden bij mijn kabelkeuze?

Was van plan 3 meter per speaker te nemen 2x3=6 dus.

Is zoiets goed:
http://www.bax-shop.nl/sp...eter/product-details.html 1,5mm

of

http://www.bax-shop.nl/sp...eter/product-details.html
2,5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Deze kabel is prima voor je speakers.
http://www.bax-shop.nl/sp...l-1m/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
EDIT
verkeerde topic

[ Voor 116% gewijzigd door cctl01 op 08-05-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514499

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Anoniem: 514499 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:23:
[...]

De laboratorium kleurstelling en de "Copper Clad aluminium" draadjes, doen mijn audio en design gevoelige hart niet bepaald enthousiaster kloppen. :F
Loop dan liever even naar de lokale bouwmarkt. ;)
Had die al besteld, toendertijd kwamen er geen nieuwe reacties dus ik dacht zal wel goed zijn, mooi zijn ze niet maar ze doen het igg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Toevallig zit ik nu met dezelfde vraag. FAQ even opgezocht ;)
Begrijp ik het goed dat: het bij 2 speakers (stereo) niet uitmaakt, maar dat het bij 5.1 wel een probleem wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:27:
Toevallig zit ik nu met dezelfde vraag. FAQ even opgezocht ;)
Begrijp ik het goed dat: het bij 2 speakers (stereo) niet uitmaakt, maar dat het bij 5.1 wel een probleem wordt?
Je bedoeld de dikte van de kabel, type kabel of wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Nee afstemming versterker-speakers als het gaat om de impedantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514499

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:32:
Nee afstemming versterker-speakers als het gaat om de impedantie ;)
Aah, bij 5.1 is het volgens mij weer anders maar ik heb er niet zo bijster veel verstand van 8)7
Weet wel dat mijn 4 ohm speakers het nu doen op de 6-16ohm receiver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024

justanotheruser

#hashtag

Ik ben bezig met het aansluiten van mijn nieuwe av receiver (Denon AVR 1513). Mijn bedoeling is:

Digitale TV naar HDMI van de receiver
PS3 naar de HDMI van de receiver
PC naar de HDMI van de receiver
LG 42" full HD LED tv op de HDMI out van de receiver.
Dit is een standaard setup lijkt mij :?

Zo gezegd zo gedaan, alles aangesloten maar ik kreeg geen beeld.
Volgens de handleiding moet ik eerst de initiele setup uitvoeren; ik kreeg geen beeld via HDMI op de LG tv.

Na een hoop omstekkeren heb ik een andere TV erbij gehaald, die is van Salora (niet full HD) daarmee kreeg ik wél beeld om de setup uit te voeren.

Als wanneer ik vervolgens een PS3 of digitale tv ontvanger aansluit op de HDMI ingangen van de versterker dan moet het toch mogelijk zijn om dat beeld door te sturen naar de TV op HDMI out?

Op de salora krijg ik geen beeld maar dat komt misschien doordat het signaal van bijvoorbeeld de PS3 full HD is en dat de salora dat niet snapt ? :?

Als ik de digitale tv aansluit via HDMI op de receiver krijg ik wel geluid door de speakerset aangesloten op de receiver.

Op de website van Denon staan enkele handige tips maar nog niets wat voor mij 100% uitkomst bied.
Google had voor mij ook geen oplossing die werkt. Heb wat verschillende HDMI kabels geprobeerd.
Heb ik simpelweg een compatibilityprobleem tussen de HDMI apparaten (LG tv en Denon receiver) of is er iets anders aan de hand?

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31

FeaR

In GoT we trust

Dubbel met justanotheruser in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4". Plus dat het sowieso niet erg netjes is om een topic van een andere user te kapen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.