Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hulp met start-up repair

Pagina: 1
Acties:

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Goedendag mede-tweakers,

Ik heb hier een HP compaq mini 700. Mooie tijd gebruikt maar opeens wat die niet meer opstarten.
Hij gaf de volgende informatie weer:
File: \Boot\BCD
Status: 0xc0000098
Info: The windows boot configuration data file does not contain a valid OS entry.

Dus ik heb Ge'Googled' en zag dat ik dit zou kunnen fixen met een repair disk. Aangezien ik geen cd speler heb in deze laptop, heb ik een recovery USB gemaakt en hem hiervan opgestart.
Toen ik dat opstart herstel wou doen, kon die het OS niet vinden (windows xp)

Na hierna gegoogled te hebben zag ik dat het eventueel met checkdisk (chkdsk) hersteld kon worden. Ik heb deze commando's ingevoerd maar voor als nog zonder resultaat..

Weet iemand nog een mogelijkheid?
Hiernaast zag ik wel de mogelijkheid 'Load drivers'. Het schijnt dat je hiermee ook het OS kan detecteren (oid).

Heeft iemand raad? Ik hoor het wel (:

Verwijderd

Zit er geen recovery image op het apparaat die je kan terug zetten? Meestal zie je tijdens de start iets van 'druk op CTRL+F10' hiervoor. Of anders staat het in de handleiding beschreven. Zit er nog garantie op? Je kan altijd de helpdesk vragen hoe en wat je moet doen met of zonder garantie ;)