Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dell Studio scherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Ik zit met een nogal vervelend probleem. Het is niet onoverkomelijk maar nogal lastig.

Als ik mijn laptop (Dell Studio 4 jaar oud) wil opstarten wil het scherm soms niet aangaan. Het blijft gewoon volledig zwart, niet zwarte kleur gewoon even zwart als toen hij volledig uit was. De laptop start wel op, de lichtjes flikkeren zoals ze moeten. Ik heb een dual boot Vista/Windows 7 en bij beiden heb ik hetzelfde probleem. Het probleem was niet aanwezig in het begin het is ooit eens begonnen maar ik kan me niet herinneren wanneer, maar het is ondertussen wel al minstens een jaar bezig.

Ik heb alle mogelijke updates voor het BIOS, drivers, chipset etc gedaan via dell en intel site maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ondertussen heb ik al wat "oplossingen" gevonden.

Als ik hem in hibernate zet dan moet ik mijn USB muis uitpluggen en tijdens het aan zetten van de laptop de muis uitgeplugt laten. Dan start de laptop goed op en het scherm schiet aan en werkt dan ook volledig normaal en naar behoren. Een hardware fout zou ik dan wel mogen uitsluiten.

Als ik hem daarentegen volledig afsluit of herstart (met uitgeplugde muis) voor windows updates dan schiet het scherm niet aan en moet ik hem uitschakelen en soms werkt het daarna wel weer soms niet. Soms moet ik de batterij eruit halen of het scherm dichtklappen en dan schiet het scherm tijdens de volgende herstart wel aan. Soms moet ik wel 5 keer aan en uit zetten met scherm open/dicht batterij in/uit voordat het werkt. Nogal lastig als je snel iets moet opzoeken.

Ondertussen heb ik al op het internet gezocht en vaak komt het antwoord dat het scherm defect is en dat er onderdelen vervangen moeten worden maar het lijkt er bij mij op dat het meer een software probleem is want als het scherm werkt werkt het perfect gedurende uren aan een stuk. Ook als het scherm uitschakelt wegens energiebeheer schiet het weer aan als ik mijn laptop weer aanraak.

Kan iemand mij helpen om dit probleem uit de wereld te helpen?

Verwijderd

Heb je al een andere muis getest? En test de probleem muis op een ander systeem!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Heb al 3 verschillende muizen versleten sinds dit gebeurt en de muizen werden soms ook met mijn vriendin gewisseld. Het gebeurde met alle verschillende muizen maar het gebeurde nooit bij mijn vriendin (Toshiba laptop).