Reparatie duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 18:27
Hallo,

Ik zit met een probleempje, mij S3 was kapot gegaan en ik heb erg sterke vermoedens dat dit het NAND geheugen was aangezien het een van de eerste toestellen was (juni 2012). Tevens ging die ook niet meer aan, ook na het vervangen van een goede batterij.

Nu heb ik deze ingeleverd bij, volgens samsung, het officiele repair center in Arnhem. De gene die mij geholpen had vertelde mij dat dit gewoon een garrantie kwestie zou zijn. Het enige probleem was dat er een scheurtje in het glas zat maar dat kon makkelijk worden opgelost door hun door er een ander tijdelijk scherm op te zetten. Ik zou voor deze arbeidshandeling 37 euro betalen, wat ik geen probleem vond, beter als 180 euro.

Dit toestel heb ik 15 februari bij hun ingeleverd en de reparatie zou ongeveer 2 weken duren. Na 2/3 weken had ik nog niks van hun gehoord en ben dus langs gegaan, zei vertelde dat het toestel dan een week later binnen zou komen. Niet dus, toen gebeld er heen en er werd weer verteld dat het een weekje zou duren.

Na pasen vond ik het wel erg vreemd en lang duren dus ben ik langs gegaan om verhaal te krijgen van hun.

Toen kreeg ik te horen dat er tijdens de transport van dinafix naar hun winkel een kist met telefoons gejat was, waar onder die van mij.
Vervelend voor hun en voor mij, zij vertelde mij iets langer te wachten zodat zij dit konden oplossen en van dinafix de toestellen weer "terug" konden krijgen. Na een week had ik nog niks van hun gehoord en ben alweer langs gegaan. De jongen die mij hielp had zijn baas gebeld en die vertelde gelijk dat ze volgende week (deze week dus) alle toestellen terug krijgen. Dit gebeurd op de dagen dinsdag en donderdag (vandaag laatste lever moment van deze week).
Nu heb ik nog steeds niks gehoord en wil nu of geld terug of een andere S3 hier voor in de plaats aangezien ik er erg moe van wordt.

Ik weet dat de reparatie binnen een redelijke termijn moet gebeuren, en dat is dit allang niet meer.
Maar wat kan ik doen om nog iets te zien? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Deze zin:
Nu heb ik nog steeds niks gehoord en wil nu of geld terug of een andere S3 hier voor in de plaats aangezien ik er erg moe van wordt.
uitspreken tegen een medewerker daar, even kijken wat ze daarmee kunnen doen. Als ze weer uitstellen ("ja volgende week krijgen we ze!!") dan moet je kijken of je af kan spreken wat ze doen als het dan WEER niet raak is.

Voor de duur zijn geen harde regels in de wet opgenomen, zeker niet bij voor dit soort problemen van hun kant.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Ah bedankt, ik heb de oplossing nog niet aan hun aan gedragen maar wel voor deze week verteld dat ik anders een andere oplossing wil zien, hij zei wel dat we dan iets moesten regelen maar niks is concreet hier in.

Zelf dacht ik dat hun anders in gebreke kan stellen omdat ik met hun een overeenkomst ben aangegaan en zij die niet kunnen waarmaken, ook al kunnen hun hier niks aan doen. Ik heb namelijk wat bij hun afgesproken en zij besteden het uit aan iemand anders waar het daar fout is gegaan. Lijkt mij voor hun een verzekerings questie waar ik niks mee van doen heb. Want als het gejat is krijg je het geld terug van de verzekering/ andere partij maar dat is iets wat redelijk lang kan duren en ik als consument niks aan heb.

Op consuwijzer staat trouwens dit:
In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt. Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.
Maar ik kan geen product terug geven en zij kunnen hem niet repareren.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tekst van consuwijzer is toch duidelijk? Spreek een duidelijke termijn af en geef aan dat je anders de koopovereenkomst ontbindt. Volgens mij hebben ze daar zelfs wel voorbeeldbrieven voor.

Telefoon is al in hun handen (dat zij hem kwijt hebben gemaakt doet daar niets aan af), dus dan rest nog dat zij het aankoopbedrag terugstorten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
thvers schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:35:
Zelf dacht ik dat hun anders in gebreke kan stellen omdat ik met hun een overeenkomst ben aangegaan en zij die niet kunnen waarmaken, ook al kunnen hun hier niks aan doen. Ik heb namelijk wat bij hun afgesproken en zij besteden het uit aan iemand anders waar het daar fout is gegaan. Lijkt mij voor hun een verzekerings questie waar ik niks mee van doen heb. Want als het gejat is krijg je het geld terug van de verzekering/ andere partij maar dat is iets wat redelijk lang kan duren en ik als consument niks aan heb.
Je moet het even zo zien: waan jezelf alsof zij het niet uitbesteden, of nog beter, zie hun garantie als een black box. Jij hebt een overeenkomst en stopt er een defecte telefoon in, en na bepaalde tijd komt er een werkende uit. Zo moet je het ook zien, want jij hebt inderdaad weinig te maken met het traject er achter.

Momenteel heb jij je telefoon enkele maanden terug in die black box gedaan. Nogmaals, de werkelijke afhandeling doet er niet toe. Nu moeten zij OF met jouw toestel op de proppen komen, of je op andere wijze compenseren (geld terug). Optie 2 is effectief de koopovereenkomst effectief ontbinden. Dat jij het toestel niet kan geven is niet relevant: dat had jij al gedaan namelijk. Dat zij hem fysiek niet hebben is niet jouw probleem.

De tekst op consuwijzer is er duidelijk in. Let wel, je kan niet eisen dat ze hem binnen een dag opleveren, ook hier is een redelijke termijn voor nodig. Het beste kun je dit dus gewoon met iemand van het bedrijf overleggen wat er mogelijk is aan toezeggingen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:54
Is het niet zo dat thvers de telefoon direct bij de fabrikant (/officiëel repair centre) heeft aangeboden ter reparatie en niet bij de verkoper en hij daarom dus niet de koopovereenkomst kan ontbinden omdat hij de telefoon niet aan de verkoper terug kan geven?

Of heb je de reparatieafhandeling wel netjes via de verkoper gedaan thvers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Nee dit is niet waar ik mijn telefoon gekocht heb. Dit was bij mtv mobile, heb hem daar eerst heen gebracht naar omdat hun systeem er op dat moment uit lag konden ze niks in nemen. En aangezien ik daarna niet veel tijd meer had een nog een telefoon moest laten repareren/ weg brengen kwam ik dus in die zaak terecht. ook gelijk mijn verhaal gedaan en de verkoper vertelde mij dat ik hem ook bij hun in kon leveren aangezien het een garantie kwestie was. En het scheelde mij ook weer ruim 140euro ivm het beeldscherm.

vandaag langs geweest en de verkoper moest zijn baas bellen om te overleggen wat ze gingen doen. wordt om 18:00 terug gebeld met hopelijk iets nuttigs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, goed punt, helemaal overheen gekeken. Ontbinden van de koopovereenkomst is uiteraard niet van toepassing als je de telefoon in reparatie geeft bij een andere partij dan de verkoper.

Neemt niet weg dat je natuurlijk nog steeds min of meer dezelfde weg kan bewandelen:
- Duidelijk (zwart op wit) termijn afspreken en daarbij ook al te kennen geven wat de vervolgstap zal zijn (x bedrag vergoeding / vervangend toestel)
- Als ze het niet halen, dan in gebreke stellen (per e-mail / aangetekende brief) en de aangekondigde vergoeding eisen.

Hopen dat dat helpt, anders rest denk ik weinig anders dan een gang naar de rechter?

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 25-04-2013 17:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
Stel ze in gebreke en geef ze een (korte) termijn om het op te lossen (doe dit schriftelijk, liefst aangetekend). Geef hierin eventueel aan wat jij als oplossing accepteerd en stel een termijn binnen welke jij van hun een antwoord verwacht.

Komen ze dan niet tegemoet dan zou ik als ik jou was eens gaan informeren bij eventuele rechtsbijstand of juridisch loket of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gadgeteer schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:24:
Stel ze in gebreke en geef ze een (korte) termijn om het op te lossen (doe dit schriftelijk, liefst aangetekend). Geef hierin eventueel aan wat jij als oplossing accepteerd en stel een termijn binnen welke jij van hun een antwoord verwacht.
Imho kan je dit nu nog beter in samenspraak met ze doen dan blind zo'n brief te sturen, gewoon even kijken wat er wel en niet mogelijk is. Als je iets overeen gekomen bent, dit schriftelijk (laten) bevestigen. Zeker gezien een manager heeft toegezegd dat er wel een oplossing moet komen.

Pagina: 1