Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

goedkope laptop?

Pagina: 1
Acties:

• robin1234
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-01-2024
hallo ik ben op zoek naar een goeie sterke laptop om op te kunnen gamen editen renderen en gewoon lekker kunnen surfen maar ik heb maar €400 tot mijn beschikking hebben julie suggesties?
ik wil graag minimaal een 15.4'' scherm hebben en 17'' max. het beste is als hij op windows 7 draait de accuduur moet ook redelijk zijn het liefst een hp (die heeft mijn broer en hem bevalt die heel goed) het uiterlijk maakt mij niet zo veel uit hij moet wel robuust zijn, en ik wil niet zo'n muis ding in het midden van mijn toetsenbord (tussen de G,H en B )
kom maar op met die suggesties :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Zo'n pukkel is volgens mij tegenwoordig niet echt meer te vinden op die IBM na dan.

Voor de rest is met 400 euro het budget erg beperkt.
Wat wil je er precies op doen? Welke spellen, want dat maakt nogal uit.
Renderen zal best wel wat tijd kosten, maar ook daar ligt het er aan wat je neemt.

Als laatste, wat heb je zelf gevonden?
Mijn ervaring met HP is ook niet al te goed. Uitvallende schermen etc.

Ga naar de pricewatch en daar naar de laptops. Bekijk eens wat er is voor ongeveer 400 euro en selecteer daar wat uit.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Het enige redelijke dat er voor dat budget verkrijgbaar is zijn de Lenovo essentials, beter dan dat ga je niet krijgen als je het mij vraagt...

Grillmeister

• robin1234
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-01-2024
haha ik dacht dat je mij een pukkel noemde ;) ik speel vooral veel games als garry's mod, cod en minecraft
maar ik ga hem vooral gebruiken om video's mee te editen en hp beviel me wel goed hij was razend snel
bedankt voor je reactie
Arunia schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:47:
Zo'n pukkel is volgens mij tegenwoordig niet echt meer te vinden op die IBM na dan.

Voor de rest is met 400 euro het budget erg beperkt.
Wat wil je er precies op doen? Welke spellen, want dat maakt nogal uit.
Renderen zal best wel wat tijd kosten, maar ook daar ligt het er aan wat je neemt.

Als laatste, wat heb je zelf gevond?
Mijn ervaring met HP is ook niet al te goed. Uitvallende schermen etc.

Ga naar de pricewatch en daar naar de laptops. Bekijk eens wat er is voor ongeveer 400 euro en selecteer daar wat uit.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Haha, zo erg ben ik gelukkig niet.

Dat ligt er een beetje aan welk model je broer heeft en wat er dus in zit.
Als ik mijn vrouw d'r laptop zie dan is die ook razend snel, maar daar zat (nu iets meer dan een jaar oud) een i7 één na snelste in van dat moment. Kostte ook een tikkeltje meer.
Als dit bij je broer ook zo is. Dus een duurder model, dan is dat natuurlijk niet te vergelijken.

Mijn schoonvader heeft bijvoorbeeld een antieke IBM Thinkpad, volgens hem is die ook nog razendsnel voor zo'n oud dingetje, maar goed mijn mening daar omtrend is anders. :P

2e hands zou op zich nog wel een optie kunnen zijn.

MineCraft hangt vooral op de CPU (speel het zelf ook namelijk), Source engine draait geloof ik ook veelal op de CPU en COD heb ik dan weer geen ervaring mee.

Films editten, tja. Hoe groot zijn je projecten? Is het SD of FullHD? Want dat verschilt ook nogal.
Maar voor films minimaal 4GB als je SD films bewerkt en anders zou ik toch eerder voor 8GB gaan (ikzelf heb bijvoorbeeld in mijn pc 16GB voor FullHD films).

Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden.
http://tweakers.net/categ...gO6UV3sLoFHUG-MTjSueJVSTg
Hier kom ik op uit. 20 laptops tussen 15 en 17 inch. Is niet zo heel veel soeps.
Prijs max 450 euro. Misschien dat er bij Dell iets te doen is met kortingsbonnen etc. Dat kan nog best ludiek zijn namelijk. (Mijn vrouw d'r laptop van 1800 voor 1100 euro om een voorbeeld te noemen).

2e hands:
http://tweakers.net/categ...P4e1Oh525ArQrljCTfFyze9Q8

Of welke er ook interessant uit ziet:
V&A aangeboden: Dell XPS 15 L502X (501-5688) Gaming and multimedia Laptop aangeboden

Zit een i5 in wat toch wel lekker is voor films bewerken.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 25-04-2013 15:30 ]

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Voor 400 euro kun je geen nieuwe laptop krijgen die volledig aan je eisen voldoet. Je zult hoe dan ook ergens moeten inleveren hetzij op processorvlak of grafische prestaties.

Hier vond ik een AMD dualcore met een redelijke grafische prestaties maar niet echt snelle processor prestaties.
pricewatch: Toshiba Satellite C855D-160

Of een i3 met betere processor prestaties maar minder goede grafische prestaties.
pricewatch: Toshiba Satellite 1F1

Bovenstaande laptop van Dell heeft prima hardware daar kun je nog wel een tijdje mee vooruit.

Maar hoe goed is de warmteafvoer van de Dell XPS15?
Ik krijg nu weer slechte herinneringen aan mijn Dell XPS 16. Deze werd veels te warm, klepjes gingen los en uiteindelijk brandde die door na iets meer dan een jaar. ;w

Ik denk dat 2e hands de beste keus is of nog even doorsparen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:36
Nu we het over 2de hands hebben hier heb je een heel nette 2de hands laptop voor een goede prijs.

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

En er zit deze videokaar in -> http://www.notebookcheck....adro-FX-1600M.8873.0.html

Beter krijg je eigenlijk niet voor dat geld (niet met garantie dan).

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 26-04-2013 23:28 ]

Verwijderd

Je bedoelt dat je niet slechter kan krijgen voor dat geld. Die videokaart is een variant op de GT 8xxx reeks. Dat is zo ongeveer het stukje hardware met de hoogste failure rate ooit. Niet doen.

Daarnaast is dat dezelfde prijs als waarvoor ik de laptop uit mijn signature heb opgepikt..
Arjantje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:04:

Maar hoe goed is de warmteafvoer van de Dell XPS15?
Ik krijg nu weer slechte herinneringen aan mijn Dell XPS 16. Deze werd veels te warm, klepjes gingen los en uiteindelijk brandde die door na iets meer dan een jaar. ;w
Goed. Het is een van de weinige laptops die met prime95 en furmark niet terugklokken. De fan is wel relatief onrustig.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:36
Grappig ik heb ook diezelfde laptop als die wat ik noemde, al 4 jaar zonder problemen maar goed ieder z'n mening ;)
Trouwens, leuk die laptop van Dell XPS van de V&A maar het is wel raar dat niemand een i5 laptop voor 400 euro wilt kopen terwijl die al sinds 28 februari aangeboden wordt...

Je kan ook deze nemen, maar ook hier is de CPU erg zwak, ik zou zelf als ik jouw was en de mogelijkheid had gewoon voor een desktop gaan, dan heb je veel meer mogelijkheden.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
400,- voor een Dell XPS 15 is niet eens zo heel gek. SSD erin en je hebt een mooi apparaat voor weinig.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

robin1234 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:44:
hallo ik ben op zoek naar een goeie sterke laptop om op te kunnen gamen editen renderen en gewoon lekker kunnen surfen maar ik heb maar €400 tot mijn beschikking hebben julie suggesties?
ik wil graag minimaal een 15.4'' scherm hebben en 17'' max. het beste is als hij op windows 7 draait de accuduur moet ook redelijk zijn het liefst een hp (die heeft mijn broer en hem bevalt die heel goed) het uiterlijk maakt mij niet zo veel uit hij moet wel robuust zijn, en ik wil niet zo'n muis ding in het midden van mijn toetsenbord (tussen de G,H en B )
kom maar op met die suggesties :)
Even opsommen:
[list]
• Goed
• Sterk/robuust
• Gamen
• Video editing/rendering (en dus goed scherm)
• Goede accuduur
• Max 400 euro

Zoals ik het zie kan je 4 dingen doen:
  • Budget verhogen naar pak hem beet 650 ofzo voor een Dell Inspiron 15R
  • Verwachtingen/eisen verlagen (beeetje surfen en simpel minecraften kan wel op een redelijk matige laptop van 400 euro die niet superrobuust is en waarbij je moet speuren naar positieve eigenschappen)
  • Desktop kopen (nieuw of 2e hands, stuk meer waar voor je geld)
  • Tweedehands laptop kopen
Dus de vragen zijn:
  1. Kan je je budget verhogen
  2. Moet het mobiel zijn
  3. Moet het nieuw zijn
Als je die vragen beantwoord dan kom je vanzelf uit bij een van de 4 dingen die je kan doen ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 09:36
Voor dat geld kun je geen i3 vinden met een dedicated videokaart, maar je kan wel een amd A6 apu nemen, die kunnen nog wel redelijk wat. Welke games moeten er gedraaid worden?

Kijk hiernaar: pricewatch: Toshiba Satellite C855D-160

Ik denk alleen dat je het beste een tweedehands kan kopen, zoiets:
V&A aangeboden: BTO 15C36 - i5-2410M, 8GB, GT540M, 128GB SSD, 1080p

[ Voor 56% gewijzigd door DtenBrink op 27-04-2013 14:34 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Beter geen BTO kopen :X Darkstone legt wel uit waarom :+ Iets met throttling en gebrekkige koeling ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Dat is http://www.anandtech.com/...21-the-sharks-new-teeth/2 en deze is op zich nog wel acceptabel, waarschijnlijk de beste notebook welke je ooit bij BTO kon kopen.. if that says anything...

Voor de prijs is het wel leuk, maar de laptop uit mijn signature was een goede €100 goedkoper zonder de SSD. Wat mij doet vermoedden dat je wel beter kunt qua bouwkwaliteit. Maar daar zul je wel even voor moeten zoeken. Laptops met 1080p scherm gaan meestal niet weg voor een lage prijs.

Helaas zijn er buiten anandtech geen reviews, en de i5 variant bevat andere koeling dan de i7 variant. Daar kan je qua koeling dus geen conclusies uit trekken.

Verwijderd

Ik denk alle waar naar zn geld... voor 400 kan je een laptobben kopen........ geen ruimteschip!!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:06:
Ik denk alle waar naar zn geld... voor 400 kan je een laptobben kopen........ geen ruimteschip!!
Er zijn prima laptops voor 400 euro maar geen een die volledig aan zijn eisen voldoet ;) . Dus om een laptop van onder de 400 euro allemaal ondingen te noemen gaat me te ver.
Pagina: 1