[iPad4] scherm automatisch roteren gaat niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:07
Mijn iPad4 is, vrees ik, defect. Het scherm wil niet meer automatisch roteren. Het scherm is niet gelockt mbv de schakelaar aan de rechterkant.

Ik heb al op internet gezocht. Daarbij spreekt iedereen over verkeerde instelling schakelaar. Je ziet bij mij bovenin ook niet dat symbooltje dat het scherm geblokkeerd is.

Ik heb al geprobeerd om het apparaat te herstellen, uitgezet, reset (uit plus homebutton). Ook alle apps afgesloten met niets open verder, om zeker te weten dat een app het niet tegen weet te houden dat er automatisch geroteerd wordt.

Wat vreemd is, als ik de ipad horizontaal heb en draai naar verticaal dan blijft het beeld horizontaal. Als ik dan het de aan/uit knop aanraak, en het scherm gaat zo even uit, ik de ipad draai, dan is het beeld wel goed gedraaid. De ipad merkt dus er dat die omgedraaid is.

Herstellen wilde niet helpen dus, of de backup vanaf iTunes nu terug gezet is of niet, zelfde resultaat.

Wie weet waar ik het kan zoeken?a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Niemand een idee? Heb voor zondag een afspraak staan bij de Geniusbar in Amsterdam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:07
Gezien alles wat je hebt geprobeerd, lijkt het me een hardware defect :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Een paar dingen die je kan proberen:
  1. Kijk eens als je dubbel op de Home-knop klikt hiero of de rotatie-lock nog aanstaat?

Afbeeldingslocatie: http://www.ipadforums.net/attachments/ipad-1-forum/23553d1346014991-ipad-screen-won-t-rotate-image-2640856265.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Het is erg bizar. Het probleem is opgelost.

Waarom weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het simkaartje verwisseld heb. (Ik was in Duitsland, daar heb ik een prepaid kaartje gebruikt, vervolgens ontstonden de problemen realiseer ik me). Nu heb ik in NL m'n simkaart weer erin gedaan en die werkt nu weer....

Snap het helemaal niets van maar het werkt dus weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Kan een slot op dus. Thanks voor meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20
Ja klopt, het kan ook aan de SIM-kaart liggen dat de rotatie van de iPad4 niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Wel vreemd, zou toch niet van invloed moeten kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
de iPad heeft weer deze kuren. Snap 't niet. Nu lost het weghalen van de simkaart het probleem niet op. Dinsdag maar naar de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Geweest bij Apple, ik kreeg een nieuw exemplaar (refursbished eigenlijk). De eerste vervanging had een miniscule dode subpixel. Die vervolgens weer omgeruild voor een goed exemplaar. Het werkt allemaal weer dus nu.
Pagina: 1