Van coax naar UTP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 16:53
Beste mede-tweakers,

Na een briljante opmerking van iemand in mijn powerline-review, ben ik eens het een en ander gaan nadenken en ik kom er niet helemaal uit.

Het probleem is dat ik boven op mijn slaapkamer geen wifi heb. Hiervoor heb ik nu powerlines gekocht, maar dat werkt niet zoals ik zou willen. Nu bedacht ik me dat er wel een coax kabel naar boven is getrokken. Hier kan je een converter opaansluiten dat je een UTP aansluiting hebt. Maar tussen deze verbinding zit nu nog geen modem, en het lijkt me dat dat bij Ziggo wel nodig is. De situatie nu is dus dat de kabel binnenkomt in huis, dat doorgaat naar een signaalversterker en daarna rechtstreeks naar boven. Het modem is dus ook los aangesloten op de signaalversterker en deze heeft dus geen contact met de kabel naar boven (of heb ik dat verkeerd)

Mijn vraag is nu dus, hoe ik ervoor kan zorgen dat ik boven via de coaxkabel internet kan krijgen.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In principe moet je zorgen dat je kabelmodem niet verder dan 1 meter ofzo van je AOP (Abonee Overname Punt, die doos waar de kabel binnekomt) staat.
Je zou het kunnen proberen met een versterker, maar dan heb je sowieso een retourgeschikte versterker nodig. Kost je ook tussen de 50 en 100 euro.
De makkelijkste manier en en blijft: gewoon een UTP kabel trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:45

Fiber

Beaches are for storming.

The Eagle schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:46:
[...]
En aangezien er al coax ligt moet dat niet heel ingewikkeld zijn... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Of TS koopt een kit zoals deze http://www.inhomenetwork.nl/Ethernet-over-Coax
Ideaal om b.v. uw SMART TV probleemloos op het internet aan te sluiten, eenvoudig met bestaande (!) coaxkabel. Uistekend geschikt om uw WiFi netwerk te 'verlengen' om ook elders in de woning goede internet ontvangst te krijgen.

•Geen extra UTP bekabeling, het ethernet wordt via bestaande coaxkabels getransporteerd
•Data snelheden tot 175 Mbps. (vergelijk: PowerLine 30 Mbps. en WiFi 10-40 Mbps.)
•Storingsvrije signaaloverdracht op vrijwel ieder binnenhuis netwerk
•Plug&Play installatie
•Meerdere HD streams

Let op: voor een verbinding heeft u minimaal 2 Echoboxen nodig!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 25-04-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MoCA dus. Setje is in NL vaak lastig te vinden, maar het is geweldig spul. Die "tot 175Mbps" klopt voor de afwisseling echt, je haalt rotsstabiel >170Mbps ongeacht hoe beroerd je je coaxkabels aangelegd hebt. Met meerdere setjes in een netwerk kun je een max aggregate throughput (som van alle transfers bij elkaar) van 270Mbps halen, dus tenzij je Gb in huis hebt voldoet dit wel.

IMHO enig alternatief voor Ethernet dat z'n geld waard is. Setje in de link is van Asheridge, Hirschmann heeft een vrijwel identiek setje (alleen plastic behuizing is anders); het loont om te shoppen, heb ooit eens twee stuks voor EUR 60 gezien, dit is een enkele adapter voor EUR 60.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
is het niet handiger om een UTP kabel aan die coax kabel vast te knopen, en dan die coax eruit trekken waardoor er een utp kabel voor in de plaats komt te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
batsma schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:13:
is het niet handiger om een UTP kabel aan die coax kabel vast te knopen, en dan die coax eruit trekken waardoor er een utp kabel voor in de plaats komt te liggen?
Hij zal vast ook nog tv willen kijken.
Dus het zal vast en/en moeten en niet of/of.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
met een klein beetje geluk krijg je een coax en utp kabel tegelijk door de buisjes, is mij ook al vaak genoeg gelukt. zelfde methode, je houdt dan alleen je originele stuk coax over. Je kunt dan zelfs nog kijken of je je TV signaal over de utp kabel kunt gooien, mocht dit daadwerkelijk een voorwaarde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Hoe wil je TV en internet tegenlijk over die COAX gepompt krijgen zonder veel geld kwijt te zijn :S?
Ik zou gewoon zeggen, en coax en utp door die buis als dat gaat. En anders idd internet over coax.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 16:53
Volgens mij gaat de coax niet door een buis heen maar gewoon met gaten door de muur. Even een kabel erdoorheen trekken gaat dus niet, maar om het zeker te weten moet ik dat aan mijn vader vragen. Die heeft zich daarmee bemoeid.
Verder is de kabel inderdaad aangelegd voor TV, maar ik hoef er geen TV via te kijken. Het gaat mij alleen om internet.
The Eagle schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:46:
In principe moet je zorgen dat je kabelmodem niet verder dan 1 meter ofzo van je AOP (Abonee Overname Punt, die doos waar de kabel binnekomt) staat.
Je zou het kunnen proberen met een versterker, maar dan heb je sowieso een retourgeschikte versterker nodig. Kost je ook tussen de 50 en 100 euro.
Wat bedoel je precies met een versterker? De kabel uit de AOP gaat nu direct de signaalversterker in. Deze "spuugt" 4 kabels uit, waarvan 1 naar het modem en 1 kabel dus naar boven. Ik neem dan aan dat ik boven geen internet ontvang via die kabel die naar boven gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowAS1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:28:
En anders idd internet over coax.
Ethernet over coax. B) Foei netwerkdictator, beetje protocollen verwisselen.
Pietjebelll schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:56:
[...]
Wat bedoel je precies met een versterker? De kabel uit de AOP gaat nu direct de signaalversterker in. Deze "spuugt" 4 kabels uit, waarvan 1 naar het modem en 1 kabel dus naar boven. Ik neem dan aan dat ik boven geen internet ontvang via die kabel die naar boven gaat?
Dan heb je een Tratec signaalversterker? dus zo'n ding;
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4924262972_a28a377546_z.jpg

Bovenstaande is retour geschikt op alle 4 de uitgangen, handig om o.a. een interactief TV kastje aan te sluiten naast een modem, maar het is niet mogelijk meerdere modems werkend te krijgen.

Technisch kan het wel, administratief niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 25-04-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ShadowAS1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:28:
Hoe wil je TV en internet tegenlijk over die COAX gepompt krijgen zonder veel geld kwijt te zijn :S?
Ik zou gewoon zeggen, en coax en utp door die buis als dat gaat. En anders idd internet over coax.
MoCA dus. Of heb je de reacties hierboven helemaal niet gelezen? :O

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:08:
Hirschmann heeft een vrijwel identiek setje (alleen plastic behuizing is anders)
Ik was al een groot fan van Hirschmann, helaas woon ik te klein om de aanschaf van een Moka 16 kit te rechtvaardigen.

http://www.hirschmann-multimedia.nl/montagefilmmoka16

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 25-04-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is idd setje van Hirschmann. Prima spul, idd nutteloos in klein appartementje (hier hebben we ook tussen de drie kamers UTP), maar bij eengezinswoning met coax tot op zolder geniaal.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ideaal zo'n setje. Het kost iets meer als een EoP/powerline oplossing maar betrouwbaarheid en snelheid is veel beter.
Pagina: 1