[Windows 7/Windows Vista]Problemen na verwijdering Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Beste mensen,

Ik heb een probleem(pje). Onlangs heb ik van mijn zusje een oude laptop gekregen en wilde ik deze weer een beetje "opknappen", want volgens mij is er nog wel mee te werken. Het is een HP (dv 2700) met oorspronkelijk Windows Vista erop en mijn zusje heeft er blijkbaar ubuntu in dualboot bijgeplaatst en Vista vervangen door Windows 7 (maar wel een illegale/niet-legitieme versie). Verder had ze wat vreemde partities gemaakt en was ze het wachtwoord vergeten. Het werkte allemaal niet zo meer en mijn idee was dat er wel nog iets van te maken moest zijn.

Wat software opgezocht: EasyBCD voor de verwijdering van Ubuntu, Konboot om het wachtwoord te omzeilen en HirensbootCD voor als Konboot niet zou werken.
Aan de slag gegaan met Konboot en vervolgens EasyBCD. Het leek goed te gaan, netjes de instructies gevolgd van een tutorial op youtube, maar bij het opnieuw opstarten bleek dat ik ergens iets fout heb gedaan. Beeld blijft zwart met knipperend underscore balkje, linksboven.

Met Konboot en de Hirensboot cd kan ik de laptop wel gewoon opstarten, maar zonder lukt het niet. Wat is wijsheid in deze? Ik denk dat de MBR het probleem is. Ik heb de systeemhersteldisk (Windows7) van mijn eigen laptop geprobeerd te gebruiken, maar deze herkend geen Windows 7 op de laptop (waarschijnlijk omdat het geen legitieme versie is?).

Ik zit eraan te denken om op surfspot een nieuwe windows 7 (upgrade) versie aan te schaffen, dat zijn dan de kosten niet. Het is wel een upgrade versie, dus volgens mij is een clean install dan niet mogelijk, of heb ik het verkeerd? Maar de vraag is of dat werkt? Volgens mij ligt de oplossing om het hoekje, maar zie ik het nu even niet...

Enige assistentie in deze wordt zeer, zeer op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Er zijn programma's waarmee je alles kan formateren en opnieuw kan instellen. Ik heb ook eens zo'n laptopje gehad, het was windows XP Windows Vista en Ubuntu bij elkaar, en 20 verschillende parties.
Ik heb Gparted gedownload op een CD'tje geparkeerd, en toen de hele boel gewoon geformateerd, en alle parties verwijderd, en dat aan elkaar gezet als een nieuw partities. Daarna Vista er in gezet, alles ingeladen, en toen gewoon C en D gemaakt, en hij werkt na 2 jaar nog stees heel snel. (staat nu wel Windows 7 op)
(T8600 4 GB Ram en Geforce 9800M GT)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je met de installatie schijf van 7 start en 't vind geen Windows, kan je altijd nog handmatig de herstel van je MBR uitvoeren via de command prompt. Genoeg info op 't web te vinden erover.
Maar heeft EasyBCD geen boot CD oid om dat te kunnen doen? Kan natuurlijk ook zo zijn dat die keihard faalt en je daarom dit hebt.

Als je trouwens je partities bekeek vanuit Windows en je daar 'vreemde' partities zag, dan is er niets 'vreemds' aan, dat is Linux wat je ziet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Zo, mensen, het is gelukt, hoor. Ik heb nu via command prompt de mbr gefixt en duurde even, maar lukte wel. Bedankt voor de input ook!
Met vreemde partities bedoelde ik eigenlijk dat de partities een beetje onhandig waren ingedeeld. Dat het linux partities waren wist ik wel.
Gelukkig vind ik het knutselen aan zo'n laptop wel interessant ;-)
nogmaals superthanks!!!