Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordaaaaa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-07 15:59
Zoals de titel al vermeld twijfel ik tussen de htc one en iphone 5.(op het moment in bezit van de one x na een desire gehad te hebben)

In prijs verschilt het voor mij maar één keer een enkele bijbetaling van 95,- euro voor de iphone bij een 2 jarig abonnement

Maar omdat het dus een 2 jarige abbo is wil wel een duurzame telefoon, ze zullen vast allebei wel 2 jaar mee gaan maar toch.

hier wat voor en nadelen

voordelen htc
iets goedkoper
Onder de motorkap veel beter
beeldscherm resolutie
mooi desgin

nadelen htc
is uiteindelijk minder waard
naar mijn mening is android een stuk instabieler dan ios.
software updates duren lang

voordelen iphone.
stabiel besturingssysteem
blijft geld waard.
mooi desgin
sneller/meer updates software

nadelen iphone
jailbreak toch wel redelijk noodzakelijk.
mindere hardware (blijft natuurlijk een moeilijke vergelijking door de software)
itunes (maar dat lukt mij nog wel)

Dit zijn wat punten die ik kan verzinnen.
Hebben jullie nog toevoegingen hierop of sterke argumenten om een van deze 2 wel of niet te nemen

Alvast bedankt voor jullie reacties.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 09:11
HTC one heeft een veel groter scherm dan de Iphone 5. Het is maar of je dat een voor of een nadeel vindt.
Ik vind dat iOS een grote stap voor heeft voor mensen die veel met muziek(productie) en videoverwerking bezig zijn maar dat hangt er natuurlijk vanaf wat jij met je gsm doet. Langs de andere kant vind ik de boomsound van de HTC One dan weer een voordeel
Langs de andere kant zijn apps op android vaak goedkoper.
Aan Android kan je veel meer aanpassen naar je eigen smaak
De batterij van de Iphone is een stuk beter

Voor de rest kan ik zo niet meteen nog iets bedenken. Het zijn beide fantastische (en dure) toestellen. Ik ben persoonlijk meer geneigd om voor de HTC te gaan maar dat is omdat ik android nu eenmaal fijner werken vind dan iOS

[ Voor 3% gewijzigd door Bavardia op 25-04-2013 14:34 ]

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:00
Updates lijken mij geen doel op zichzelf. Het klopt dat je even op de laatste versie van Android moet wachten, maar of dat een probleem is? Je hebt toch ook niet gelijk een probleem als er een nieuwe Windows versie uitkomt? Bugs e.d. worden ook aangepakt zonder de Android versie te veranderen.

Of de waarde vastheid veel verschilt vraag ik me af. Je zal de meerprijs die je nu betaald er wel uit halen bij doorverkoop, maar HTC houden ook hun waarde redelijk vast tegenwoordig de relatieve daling van de waarde zal niet veel hoger zijn. Aangezien je prijs niet al te belangrijk lijkt te vinden, immers het lijkt alsof je klakkeloos je abonnement verlengt, zou ik dat ook niet al te zwaar laten meewegen.

Je zal je zelf moeten afvragen of je voor Android of IOS wil gaan. Het probleem wat je met Android hebt is er geen, maar als je dat gevoel hebt kan je misschien beter voor IOS gaan. Daarnaast is het belangrijkste verschil het scherm. Als je kan leven met een klein schermpje is de iPhone een goede optie, ik zou zelf de voorkeur geven aan het grote scherm. Hangt van je gebruik af, is je telefoon vooral een media apparaat waar je ook veel mee doet gamen en filmpjes kijken is een groter scherm belangrijk. Gebruik je hem vooral als telefoon is kleiner scherm ook goed.

Overigens heb je 2 HTCs gehad, als die bevallen waarom dan switchen? (Waarom uberhaupt upgraden, de One X is ook prima)

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 26-04-2013 10:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordaaaaa
nou het verlengen/updragen komt door de actie die ze hier bij ons hebben bij de vodafone,
die betreft 24 maanden 50% korting en omdat ik ook al gebeld ben door tele 2 om te verlengen wil ik gebruik maken van deze actie.
naja ben wel tevreden in het meeste maar mijn htc hebben toch wel kuren af en toe. zomaar opnieuw starten
of ik moet hem opnieuw starten omdat me oortjes dan pas weer werken. en dan heb ik toch het gevoel van heb ik hier zoveel geld voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Ik heb thuis zowel Android als IOS devices en merk dat op iOS ik bijvoorbeeld naast de home knop zoek naar de terug knop die iOS helemaal niet heeft. Ook merk ik dat bepaalde apps helemaal niet beschikbaar zijn op iOS (zonder jailbreak) omdat Apple ze niet toestaat.

Wat ik mis in je vergelijking is of je de apps die je gebruikt op Android opnieuw moet kopen bij een switch naar iOS, en of ze beschikbaar zijn op iOS. Lijkt me wel punten om mee te nemen.

Ook moet je meenemen of je het kleinere scherm van de iPhone niet te klein vindt komend van een groter scherm.

Daarnaast komt er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe release van iOS apparaten aan (in VS zijn prijzen ineens een stuk omlaag gegaan) waardoor je mogelijk extra afschrijft op je apparaat.

Als laatste, je kunt ook nog SIM only gaan voor een jaartje (of langer) na je One X problemen op te lossen met behulp van het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordaaaaa
ik heb geen gekochte apps dus dat scheelt.

Ik heb op het moment al een sim only maar dus door aanbieding die hier is van vodafone wil ik graag overstappen want het netwerk van tele 2 is niet zo geweldig.

Daar ben ik ook bang voor dat het scherm mij te klein wordt omdat ik al 4,7 gewend ben
.
En een zwarte one lijkt verdomd veel op de iphone 5. ik ben geneigd om toch voor de one te gaan.
Ook omdat wij thuis waarschijnlijk een ipad mini gaan aanschaffen.

Maar toch de twijfel blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 08:44
Had hiervoor zelf een nexus 4 en nu een iPhone 5

Wat voor mij de doorslag gaf was het volgende:

iOS heeft in mijn ogen betere apps (kwaliteit en stabiliteit)
kleine scherm maar mooie kleuren (heeft de HTC ook maar ik heb niet bepaald grote handen)
toetsenbord voor bijv Whatsapp (geweldige autocorrectie! Soms dan..)
Camera software (1 keer klikken en dan heb je een mooie kwaliteit foto. Bij Android kan je alles veranderen maar het is teveel in mijn ogen)
Muziekkwaliteit
Batterij!!

Dit gaf mij de doorslag om een iPhone 5 te halen en heb er nog geen enkel moment spijt van gehad

(hoewel de HTC One er ook erg mooi uitziet)

Ik zou zeggen... probeer ze beide in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Knamix schreef op zondag 28 april 2013 @ 01:03:
Had hiervoor zelf een nexus 4 en nu een iPhone 5

Wat voor mij de doorslag gaf was het volgende:

iOS heeft in mijn ogen betere apps (kwaliteit en stabiliteit)
kleine scherm maar mooie kleuren (heeft de HTC ook maar ik heb niet bepaald grote handen)
toetsenbord voor bijv Whatsapp (geweldige autocorrectie! Soms dan..)
Camera software (1 keer klikken en dan heb je een mooie kwaliteit foto. Bij Android kan je alles veranderen maar het is teveel in mijn ogen)
Muziekkwaliteit
Batterij!!

Dit gaf mij de doorslag om een iPhone 5 te halen en heb er nog geen enkel moment spijt van gehad

(hoewel de HTC One er ook erg mooi uitziet)

Ik zou zeggen... probeer ze beide in de winkel
Muziekkwaliteit is de One beter, HTC One is qua geluidskwaliteit de beste wat er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 17:18
Ik zou niet echt een punt maken van stabiel of onstabiel, dit is zo verwaarloosbaar! Als je geen mallware of een slechte costum ROM (of evt jailbreak) installeert dan zijn ze allebij zo stabiel als het maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07 23:19
jordaaaaa schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:25:

Daar ben ik ook bang voor dat het scherm mij te klein wordt omdat ik al 4,7 gewend ben
als je al 4,7 inch gewend bent denk ik dat terug gaan naar 4 inch een hele grote stap zou zijn. Maar het grootste verschil is nog wel het besturingssysteem, als je wil bellen, watsappen, af en toe een spelletje spelen en vooral het heeeeeel simpel wil hebben is de iphone het beste, maar als je meer wilt doen is hij ook wat beperkter door het gesloten besturingssysteem. ik zou persoonlijk voor de htc one gaan, maar dat is mijn mening.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Ik heb ondertussen een HTC One aangeschaft voor prive, en daar mijn zakelijke iPhone 5 naast gelegd.
Wat opvalt, websites lezen beter op de One door het formaat, op de iPhone is het inzoomen om de tekst leesbaar te krijgen. Verder kan ik meer info op het scherm kwijt.
Conclusie voor mij na een weekje, dat de zakelijke telefoon nu aan de kant ligt en echt alleen nog zakelijk gebruikt wordt, maar de prive zaken er niet meer op gebeuren, ik bel en mail alleen nog met de iPhone voor werkzaken, de rest is over op de HTC One.
Pagina: 1