BOINC upload i.c.m. proxy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:45
Beste,

Ik krijg het niet voor elkaar om BOINC bestanden te laten up- en downloaden. Ik heb BOINC op mijn werklaptop geïnstalleerd en deze is verbonden met het internet d.m.v. een proxy.

Nu krijg ik wel nieuwsberichten binnen (en internet via browser werkt), maar bestanden komen niet binnen. Ik heb bij windows firewall boinc.exe en boincmng.exe toestemming gegeven, maar het werkt niet.

Op de laptop staat ook Symantec Endpoint Protection, hier kan ik niets mee doen. (geblokt vanuit ICT)

Iemand een oplossing?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Allereerst zou ik willen vragen in hoeverre je zelf dergelijke software mag installeren op de laptop, er zal vast een policy over zijn.

Mocht je toestemming hebben, zou je mijns inziens de proxy moeten kunnen toevoegen in de instellingen van BOINC zelf. Boinc -> Tools -> Options -> HTTP of SOCKS Proxy. Mits je hem hier nog niet het toegevoegd natuurlijk.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://climateapps2.oerc.ox.ac.uk/cpdnboinc/proxy_server.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 25-04-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Uiteraard heb ik de proxy hier ingevuld, dat dit "deels" werkt kan ik terugvinden in de berichten die ik binnen krijg vanuit BOINC. Alleen kan ik dus geen werk binnenhalen danwel uploaden. Dit heb ik nu thuis gedaan met mijn eigen internet en dit werkt wel.

En eh die policy... ik hou voorlopig mijn eigen policy "don't say, don't ask" aan.... :) Ik vind dit toch iets wezenlijks anders dan youtube of illigaal spullen downloaden.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Ik kan je er niet verder bij helpen dan, heb zelf geen last van proxy servers.
Overigens heb ik wel een keer gehad dat mijn client na installatie 2 WU's ophaalde netjes, verwerkte en daarna nooit meer wat kreeg, verholpen toen met een herinstallatie van de BOINC client.

mbt de policy, ligt eraan hoe streng ze zijn @ werkgever. In theorie verkort het de levensduur van hun apparatuur namelijk.
Maar daar moet je verder zelf mee stoeien :P

Succes met het vinden van een oplossing in elk geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 25-04-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:01

Pyrus

Hardknock life

Suicyder schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:53:
Ik kan je er niet verder bij helpen dan, heb zelf geen last van proxy servers.
Overigens heb ik wel een keer gehad dat mijn client na installatie 2 WU's ophaalde netjes, verwerkte en daarna nooit meer wat kreeg, verholpen toen met een herinstallatie van de BOINC client.

mbt de policy, ligt eraan hoe streng ze zijn @ werkgever. In theorie verkort het de levensduur van hun apparatuur namelijk.
Maar daar moet je verder zelf mee stoeien :P

Succes met het vinden van een oplossing in elk geval.
Dat en er zijn gevallen bekend dat mensen hun baan kwijt geraakt zijn omdat ze het zonder toestemming geinstalleerd hebben.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Nou, lijkt me dat er dan toch al wel wat mis was in de verhouding met de werkgever. Ik zie het als een programma wat op de achtergrond werkt en "waarmee ik de wereld beter maak". Tevens denk ik dat de levensduur verkorting ook wel mee zal vallen.

Maar zonder oplossing zal het dan toch zoiets worden als in het weekend het werk ophalen en het weekend daarop het gemaakte werk flushen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Heb iets vergelijkbaars, alles werkt behalve downloaden van WU's.
Draai m'n eigen proxy (proxymitron) op dezelfde pc die naar de bedrijfsproxy wijst, en boinc ingesteld dat ie met eigen proxy connect en dan gaat het op magische wijze wel goed..

boinc -> proxymitron -> bedrijfsproxy
Pyrus schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:55:
[...]

Dat en er zijn gevallen bekend dat mensen hun baan kwijt geraakt zijn omdat ze het zonder toestemming geinstalleerd hebben.
dat zijn dan ook wel gevallen waarbij iemand het zonder toestemming op een hele berg bedrijfscomputers/servers heeft gezet. Das nogal een andere schaalgrote dan je eigen werklaptop, maar ja eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
@Qazwaplol, je hebt dus in het BOINC programma bij proxy verwezen naar proxymitron.

En in proxymitron naar je bedrijfsproxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Qazwaplol schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:52:

[...]

dat zijn dan ook wel gevallen waarbij iemand het zonder toestemming op een hele berg bedrijfscomputers/servers heeft gezet. Das nogal een andere schaalgrote dan je eigen werklaptop, maar ja eigen risico.
Wat betreft de crew hier maakt die schaalgrootte daarin niet uit; je gebruikt apparatuur van de werkgever voor zaken waar de werkgever die apparatuur niet voor heeft aangeschaft en betaald. Of dat nou 1 machine is of 100 doet er dan niet toe.

Dat er persoonlijke consequenties aan kunnen zitten als je werkgever erachter komt (denk eraan dat dit een openbaar forum is) is niet ons probleem. Wat wel ons probleem is, dat de naam van Dutch Power Cows daardoor een slechte reputatie kan oplopen. Iets wat we, uiteraard, liever niet hebben. Een slechte naam krijgen is eenvoudig, er vanaf komen is een heel ander verhaal.

@TS: Ik kan het niet verplichten, maar ik zou je toch graag willen verzoeken dit eerst te overleggen met je werkgever (hetzij leidinggevende danwel systeembeheer of zelfs allebei) alvorens je hiermee verder gaat.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Bedankt voor de "tip". Mijn account hier is een prive account die niet linkt naar mijn werkgever. Betreffende de opmerking over een slechte reputatie oplopen vind ik dat je wel degelijk een onderscheid moet maken tussen 1 machine van 1 werknemer of 100 machines die niet allemaal van die werknemer zijn.

Maar betreffende je opmerking:"je gebruikt apparatuur van de werkgever voor zaken waar de werkgever die apparatuur niet voor heeft aangeschaft en betaald." Heb je natuurlijk wel gewoon een punt. Ik zal het dan ook eens overleggen met de ict afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 20:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Top! Hopelijk zijn ze geïnteresseerd en willen ze meewerken. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Pagina: 1