labelwriter en externe HD niet op 1 hub?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb iets raars. Ik heb mijn 2009 MacBook Pro in een Henge Docks docking station staan en gekoppeld aan een LED cinemal display. Één USB poort gaat naar het Display en aan de andere heb ik een hub met eigen voeding hangen. Tot dusverre kon ik alle 8 poorten van de Hub volhangen met schijven, printers, iPhones, etc. Geen enkel probleem. Nu heb ik recent een WD My Passport Essential gehangen en deze wordt enkel herkend door de computer wanneer ik mijn Dymo Labelwriter uit de hub trek. Als de Dymo aangesloten is verschijnt de WD gewoonweg niet in m'n Finder. Als ik de Dymo er later bij prik blijft de Dymo offline als printer. Het is echt één van beide.... Tegelijk wil gewoon niet. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb inmiddels al een andere hub geprobeerd en daar krijg ik hetzelfde gedrag. :-(

Ohja, schijf in de LED display drukken en Dymo in de hub gaat wel. Andersom ook. Maar dit wil ik eigenlijk niet want heb nu een hele strakke en cleane desk...

[ Voor 9% gewijzigd door maXXzz op 25-04-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Combinatie van beide apparaten vraagt misschien te veel stroom van de hub? Desondanks dat deze een eigen voeding heeft trekt hij het misschien niet? Lijkt me nog de meeste logische verklaring.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Darkstar schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:09:
Combinatie van beide apparaten vraagt misschien te veel stroom van de hub? Desondanks dat deze een eigen voeding heeft trekt hij het misschien niet? Lijkt me nog de meeste logische verklaring.
Dacht ik in eerste intstantie ook, maar de WD heeft een eigen voeding en de Dymo heeft ook een eigen voeding. Meerdere externe schijven die geen eigen voeding hebben tegelijk eraan werkt wel gewoon goed. Verder nog geprobeerd met een tweede Hub met voeding aan de eerste Hub. Werkt ook niet.... Dus lijkt me geen voedingen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hmm, dan is het duidelijk geen voedingsprobleem.
Ik neem aan dat je het ook al een keer geprobeerd hebt met enkel de WD en Dymo op de hub aangesloten? Indien niet zou het een conflict kunnen zijn met nog een derde aangesloten apparaat dat zich enkel voordoet wanneer ze alledrie aangesloten zijn... Begint wel echt vergezocht te worden moet ik eerlijk toegeven.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair