Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513673

Topicstarter
Beste lezers,

Mijn flightsim pc is een HP DC 7900

De HD die hierin zit is 1TB . Nu wil ik een extra hd van 3TB.
Hiervoor is er geen ruimte in de kast.
Ik heb al een externe usb hd van 2TB, dus nu wil ik een extra interne HD.

Is het mogelijk om de HP DC7900 uit elkaar te halen en deze in een Sharkoon MS120 kast over te zetten?
Hier zit genoeg plek in voor 4 hd's.

Moet er dan ook een nieuw moederbord in , of past de mb van de HP er gewoon in?

Ik hoor het graag van jullie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Proberen kan altijd, maar of het gaat werken is een tweede, ik heb nog nooit gedaan, en een maat heeft geprobeerd met een Packerd Bell, en dat is mis gegaan.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat kan, maar iki wil zeker weten of de moederbord erin past. scheelt mij weer een nieuw pc

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 513673 op 25-04-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zojuist een upgradekit i5 8gb gekocht incl sharkoon kast en voeding.

Ik zit nou met het volgende. Ben geen echte hardware kenner. Ik heb de volgende moederbord:

http://www.alternate.nl/html/product/AL ... =7&lk=4850

En de volgende voeding

http://www.alternate.nl/html/product/Sh ... =7&lk=3895.

Werken deze 2 wel samen? Want ik krijg het echt niet voor elkaar om de cpu stroom te geven. Geen enkel kabel vd voeding past in de cpu connector ?!

Is toch niet zo makkelijk, een pc inelkaar zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Is het niet een BTX bord ?, en past dat dan wel in een normale kast ? :)

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/070354/5/hp_dc7900.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Mektheb op 26-04-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Zoiets heb ik laatst nog geprobeerd in een normale kast te zetten. Het paste niet qua schroefgaten en de frontpanel aansluitingen zijn anders. Met een hoop geduld kan het misschien lukken, maar ik zou er niet te veel op hopen.

Door de CPU cooler past er trouwens ook bijna geen GPU in dat systeem dat ik had. (was iets anders.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
lassieman schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:53:
Zoiets heb ik laatst nog geprobeerd in een normale kast te zetten. Het paste niet qua schroefgaten en de frontpanel aansluitingen zijn anders. Met een hoop geduld kan het misschien lukken, maar ik zou er niet te veel op hopen.

Door de CPU cooler past er trouwens ook bijna geen GPU in dat systeem dat ik had. (was iets anders.)
Dat is precies wat ik bedoel het is een BTX systeem en niet gemaakt voor een ATX kast, wat dus de meeste kasten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Klopt, maar als je een beetje handig bent zou je zelf de schroeven en dergelijke kunnen maken in je moederbord tray. Dan moet het denk wel lukken, maar succes. De voeding is trouwens al helemaal anders dan normale voedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren. Het is al gelukt. Ik heb bij de alternate een nieuwe pc gekocht. Bedankt voor de hulp.

Admin. Deze topic kan gesloten worden
Pagina: 1