Bestaande mobo omvormen tot workstation mobo?

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Beste allen,

Ik ben proberen mijn oude serverhardware te verkopen omdat deze praktisch onbruikbaar word voor mij. Aangezien ik deze niet goed kan verkopen voor een normale prijs zit ik het volgende te denken.

Ik wilde voor een c216 chipset gaan om mijn huidige Xeon e3-1230v2 in te gaan USB 3 en al.

Mijn keuze was voor een Supermicro X9SAE te gaan. Deze heeft een x16 slot PCIe 3.0

Huidig mobo is SuperMicro X9SCL-F. Nadeel hiervan is is dat deze wel PCI 3 ondersteund maar alleen x8 sloten. ( http://www.supermicro.com...eon/C202_C204/X9SCL-F.cfm )

Mijn vraag is, is er een manier om hier een x16 van te maken zodat ik een videokaart erin kan zetten op x16 speed en niet in x8 mode? (Wil er t.z.t een Titan inzetten)

Ik heb riser cards gevonden die een x16 van je x8 maken (ook met flexibele aansluiting), fysiek, maar niet een dubbele bijvoorbeeld. Zijn deze uberhaupt te vinden? (Ik heb het internet al flink afgezocht laatste 3 dagen, maar niets handigs gevonden)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:11
Je zou de achterkant van een x8 slot open kunnen slijpen om zo een x16 kaart er in te zetten. Hij zal uiteraard nog steeds maar op x8 snelheden lopen.

Risers van x8 naar x16 zijn ook een mogelijkheid, maar ook hier geldt dat de snelheid tot x8 beperkt blijft.

Of een Titan veel performance inlevert op x8 durf ik niet te zeggen. Misschien dat iemand anders hier iets zinnigs over kwijt kan.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ThomasJ schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:04:
Je zou de achterkant van een x8 slot open kunnen slijpen om zo een x16 kaart er in te zetten. Hij zal uiteraard nog steeds maar op x8 snelheden lopen.

Risers van x8 naar x16 zijn ook een mogelijkheid, maar ook hier geldt dat de snelheid tot x8 beperkt blijft.

Of een Titan veel performance inlevert op x8 durf ik niet te zeggen. Misschien dat iemand anders hier iets zinnigs over kwijt kan.
Openzagen lijkt me dus niet echt een klusje voor mij :D. Zeker met PCI3.0 lijkt me dat de bandbreedte wellicht wat hoger ligt... ben erg benieuwd of dat inderdaad uit gaat maken. Dan zou het wellicht toch een fijne optie zijn. C216 chipset is niet de best ondersteunde van allen. (Ik ken 4 boards eigenlijk met deze chipset :/ )

Overigens ga ik niet in SLI/CF draaien. Ik wil op single GPU blijven

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 25-04-2013 12:10 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

Fordox

00101010

een titan draait prima op een x8 pcie 3.0 slot ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• brambo39
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:37
PCIe 3.0 8x heeft ongeveer dezelfde bandbreedte als een PCIe 2.0 16x slot. En zoizo gebruikt zelfs een gtx titan bij lange na niet de bandbreedte van een PCIe 3.0 8x slot, zelfs met volle belasting.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Thanks voor de update. Nu even goed kijken of er gemakkelijk een Riser card te vinden is die helemaal gaat passen :)

Ik denk als ik een standaard kast heb, dat een zware videokaart ergens aan verankert moet gaan worden. Zo'n flexibele riser card biedt natuurlijk weinig ondersteuning... probleem nummer 2. Eens zien :Y)

http://www.picco.nl/catal...rs_id/11/products_id/3073
Mogelijke oplossing... vraag is of deze nu niet te hoog gaat zitten.

[ Voor 66% gewijzigd door gitaarwerk op 25-04-2013 12:38 ]

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 14:08
Bij een GTX460 op PCIe 2.0 16x of 8x was het verschil zelfs minimaal, alleen de performance van de Physx werd erg beinvloed, en dat was ook maar minimaal

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Riqy schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:30:
Bij een GTX460 op PCIe 2.0 16x of 8x was het verschil zelfs minimaal, alleen de performance van de Physx werd erg beinvloed, en dat was ook maar minimaal
Hmm.. prima :).. ik wil wel vooral de CUDA tech. gaan gebruiken, gamen is geen prio. Maar de applicaties zijn niet super intensief wat ik er mee ga doen. wat 3dmax, en adobe :)

Pagina: 1