Probleem met x-fi xtrememusic/sennheiser 360

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:58
Hallo,

Heb laatst op aanraden van tweakers een x-fi xtrememusic en sennheiser pc 360 gekocht.
Vandaag eindelijk de headset binnen, duurde erg lang. Nu wil ik dus deze headset op de xtrememusic geluidskaart aansluiten, maar wat ik ook doe het lukt niet. Ik krijg er onmogelijk geluid uit. Headset werkt wel als ik hem op mijn moederbord aansluit.

Ik heb echt geen flauw idee wat ik verkeerd doe, ik heb de headset op meerdere manieren proberen aan te sluiten op de x-fi xtrememusic, maar niks werkt. Soms loopt zelfs hele PC vast en dan reboot de pc automatisch.

Drivers zijn geïnstalleerd en de geluidskaart wordt ook gezien door mijn pc.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je ook de nieuwste driver gebruikt? En word het apparaat gevonden door het geluidsconfiguratie menu? Deze moet je op de Creative zetten als standaard audio apparaat en dan de headset aansluiten op de front audio aansluiting (op de kaart zelf)? Heb je ook de software apps geïnstalleerd en hier het test programma kunnen gebruiken? En gebruik je de poorten op de kaart of heb je hem verbonden met het frontpaneel? Als je kast frontpaneel alleen geschikt is voor AC97 geluid kan dit mogelijk een conflict geven met de HD-geluids poort van de kaart, schakel als test ook de onboard geluidschip uit in de BIOS. En wat je ook nog kan testen is een andere speaker aan je geluidskaart?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 25-04-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:58
Anoniem: 91626 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:46:
Heb je ook de nieuwste driver gebruikt? En word het apparaat gevonden door het geluidsconfiguratie menu? Deze moet je op de Creative zetten als standaard audio apparaat en dan de headset aansluiten op de front audio aansluiting (op de kaart zelf)? Heb je ook de software apps geïnstalleerd en hier het test programma kunnen gebruiken? En gebruik je de poorten op de kaart of heb je hem verbonden met het frontpaneel? Als je kast frontpaneel alleen geschikt is voor AC97 geluid kan dit mogelijk een conflict geven met de HD-geluids poort van de kaart, schakel als test ook de onboard geluidschip uit in de BIOS. En wat je ook nog kan testen is een andere speaker aan je geluidskaart?
Heb het probleem inmiddels kunnen verhelpen door onofficiele drivers te downloaden, de laatste officiele drivers werken gewoon niet. Wel kreeg ik door dat 2 van de 4 porten op me geluidskaart kapot/niet werken.

Ik gebruik de porten op de kaart, zou graag de porten voorop willen gebruiken helaas kan dat niet :) (CM 690 II advanced heeft verkeerde header?)