Ik draai nu een aantal virtuele machines op mijn laptop om mee te werken (als software consultant) maar het lijkt me handig om een eigen sandbox omgeving thuis in te richten. Ik ben al een tijdje niet meer met hardware bezig, dus nu ik denk aan een thuis server heb ik geen idee waar ik voor zou moeten gaan!
Het hoeft niet nieuw, snel en super te zijn....dus ik dacht aan tweedehands servers.
Het volgende moet hij kunnen:
- ESXi met een stuk op 4 systemen virtueel er onder (in eerste instantie 2008 r2 en mischien 1 werkstation)
- Niet te veel stroom verbuiken
- Niet te veel herrie maken (ik denk dat hij op zolder komt te staan, die als werkkamer dienst doet)
Mijn eigen calculatie zegt me dat hij zeker 16 GB geheugen moet hebben en gezien mijn eigen wensen zou 1TB meer dan voldoende opslag zijn. Maar......welke processor zou hier goed bij passen en welk model gaat goed met koeling om? (bij voorkeur tower)
Daaropvolgende vraag: is dit voor 500 euro (liefst minder) te regelen?
Het hoeft niet nieuw, snel en super te zijn....dus ik dacht aan tweedehands servers.
Het volgende moet hij kunnen:
- ESXi met een stuk op 4 systemen virtueel er onder (in eerste instantie 2008 r2 en mischien 1 werkstation)
- Niet te veel stroom verbuiken
- Niet te veel herrie maken (ik denk dat hij op zolder komt te staan, die als werkkamer dienst doet)
Mijn eigen calculatie zegt me dat hij zeker 16 GB geheugen moet hebben en gezien mijn eigen wensen zou 1TB meer dan voldoende opslag zijn. Maar......welke processor zou hier goed bij passen en welk model gaat goed met koeling om? (bij voorkeur tower)
Daaropvolgende vraag: is dit voor 500 euro (liefst minder) te regelen?