[25-04 aanbieding] Denon 5.1 Receiver - € 133 - Redcoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
https://www.redcoon.nl/hotdeals-B380317

Afbeeldingslocatie: http://voordeelflyer.redcoon.nl/res/3520/DYNAMIC/2013_01/04_25/newsletter-hot-deal_7-632x532-nl.jpg
De AVR-1513 5.1-channel HD-Audio receiver bezorgt, aangesloten op een TV en Blu-ray disc speler, een verrassende 3D bioscoop ervaring met zijn krachtige surround geluid.

Zijn Compressed Audio Restorer technologie laat je genieten van een rijk geluid van elk mediatype. De front HDMI biedt snelle connectie voor mobiele apparaten. Het paneel heeft Quick Select bediening welke gebruikt kunnen worden als voorkeursinstellingen. Daarnaast biedt het display ruimte voor grote karakters en meer informatie.
Laagste prijs in de PW: pricewatch: Denon AVR 1513 = € 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Volgens mij een hele aardige aanbieding, vraag is of er een beetje geluid uit komt....

Ik zit nu nog met een oude Harman Kardon versterker zonder HDMI en heb er ook maar 2 speakers op aangesloten, dus ik zit wel echt te twijfelen of ik hem zal kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door M_V op 25-04-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ben ook wel aan het twijfelen.. klint goed denk..

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
M_V schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:49:
Volgens mij een hele aardige aanbieding, vraag is of er een beetje geluid uit komt....

Ik zit nu nog met een oude Harman Kardon versterker zonder HDMI en heb er ook maar 2 speakers op aangesloten, dus ik zit wel echt te twijfelen of ik hem zal kopen.
Hier hetzelfde issue, een ouwe HK avr130.. Wel 5 speakers though, met het idee hier tzt nog iets aan de upgraden. Receiver ziet er leuk uit an sich (lijkt op Pioneer receivers qua uiterlijk) maar zijn online weinig tot geen ervaringen te vinden over dit specifieke model.
Qua HDMI aansluitingen ben ik er ook nog niet over uit, is niet al te veel zeg maar. 4 is leuk, maar de front hdmi aansluiting valt een beetje af me dunkt - lijkt mij niet dat je deze in de praktijk echt gaat gebruiken. Heb sowieso nooit de front aansluitingen zo begrepen. Enige nut wat ik er voor kan bedenken is om even iets te testen, of om bijv. misschien tijdelijk een tablet aan te sluiten om HDMI passthrough voor video te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
Voor € 133,- kun je je geen buil vallen denk ik. Mocht het niets zijn, dan kun je hem vast zo kwijt voor dezelfde prijs, of wellicht wel iets meer op marktplaats.

Hier wat gebruikersreviews:
http://www.testfreaks.com/a-v-receivers/denon-avr-1513/

[ Voor 21% gewijzigd door ThAZiP op 25-04-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
De reviews zijn veelbelovend.

Alleen even een goed setje speakers zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Die zijn nogal minimaal. :P Gelukkig nog e.e.a. verder gevonden wat verder ingaat op de receiver zelf ipv op de winkel welke de bestelling afhandelt (l33t zoekskills ftw..) :

http://www.crutchfield.co...html#customer-reviews-tab

http://www.amazon.com/Den...gh-Receiver/dp/B007R8U5VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Denzis schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:43:
De reviews zijn veelbelovend.

Alleen even een goed setje speakers zoeken dan.
Laat je het weten als je wat gevonden hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:51

Rem

Ik heb het kleine broertje van deze versterker, de AVR 1312, en ben al een jaar zeer tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Deze receiver was mij via de Dagaanbieding ook al opgevallen, en ik ben even op zoek naar technische ondersteuning of dit wat voor mij is.
Op dit moment heb ik een Sony STR-DB930 5.1 receiver i.c.m. een 5.0 opstelling van de Eltax Summit serie.

Dit bevalt qua geluidskwaliteit voor mijn gebruik prima. Echter ben ik opzoek naar een receiver met HDMI ondersteuning, zodat LipSync ook mogelijk is. Daarnaast vind ik zwart mooier dan zilver. ;)

De vraag is of deze Denon veel onder doet voor mijn huidige Sony. In de manual van de Denon zie ik twee verschillende vermogens genoemd worden, zie plaatje. Die 75W is aanzienlijk minder dan de 110W die mijn Sony nu biedt, maar ik weet niet of ik dat goed lees en of dat tegenwoordig nog steeds even belangrijk is als vroeger.

Specs van de frontspeakers:
Long term Max power 130 Watt
Short term Max power 250 Watt
Frequency range +/- 4 dB 35 - 20.000Hz
Sensitivity (2,83V / 1M) 88 dB
Impedance 8 Ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:59

Patrick89

PSN : Gamesource

Hmm ik zou graag nog een versterker hebben met een ethernet aansluiting, kan mij iemand vertellen hoe deze zal preseteren ivm Pioneer 919.. (Kef speakers)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Redcoon (gewoon even in het kort)? Want de aanbieding is erg mooi, dus als het bedrijf ook prima is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Even een vergelijking gemaakt met z'n grote broer de AVR-1713

http://www.receiverstore.nl/vergelijken/201745/201747/

Zo te zien maar kleine verschillen, geen airplay aantal aansluitingen minder maar verder komt hij aardig over een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wat kan dit ding met zijn UTP aansluiting?
Hij heeft geen spotify achtige dingen toch?
Is ook geen mediaspeler dacht ik?

edit: Hij heeft dlna, je kan er dus media heen pushen. Ok dat kan handig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Nomad op 25-04-2013 13:40 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:57:
Heeft iemand ervaring met Redcoon (gewoon even in het kort)? Want de aanbieding is erg mooi, dus als het bedrijf ook prima is...
Redcoon is onderdeel van hetzelfde moederbedrijf als Mediamarkt. De reviews hier zeggen daarentegen niet veel goeds over de service van redcoon, wat ik zo snel heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
shoombak schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:03:
[...]

Laat je het weten als je wat gevonden hebt? :)
Ik wil geen (onnodige) reclame maken, maar Teufel kun je je geen buil aan vallen (naar mijn mening!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
shenr schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:42:
[...]

Redcoon is onderdeel van hetzelfde moederbedrijf als Mediamarkt. De reviews hier zeggen daarentegen niet veel goeds over de service van redcoon, wat ik zo snel heb kunnen zien.
Het is ook paralelle import uit Duitsland. Ik weet alleen niet in hoeverre dat nadelige is bij Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 23:27
Weet iemand of dit model ook hdmi passthrough in standby ondersteund?
Ik kan dat niet echt vinden in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb even gezocht, maar volgens mij ondersteund deze receiver geen ARC (audio return channel)
Dit vind ik dan wel jammer.
Ik zou het juist ideaal vinden als ik enkel nog 1 hdmi kabel naar mijn TV heb. Eventueel kan ik wel een optische kabel van TV naar receiver nog aansluiten, maar deze heeft maar 1 optische ingang, en die zou dan al door mijn PC gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
M a r c o schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:50:
Ik zou het juist ideaal vinden als ik enkel nog 1 hdmi kabel naar mijn TV heb.
Dat heb je toch ook juist met een HDMI receiver? Alle input gaat naar de receiver en via één output kanaal gaat het beeld naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
internetinfo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:59:
[...]
Dat heb je toch ook juist met een HDMI receiver? Alle input gaat naar de receiver en via één output kanaal gaat het beeld naar de TV.
Maar met ARC gaat de audio van je TV (interne tuner voor digitale TV) over diezelfde hdmi kabel weer terug naar je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:51

Rem

M a r c o schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:07:
[...]

Maar met ARC gaat de audio van je TV (interne tuner voor digitale TV) over diezelfde hdmi kabel weer terug naar je receiver.
Maar je hoeft dan je pc niet met composiet aan je TV te hangen, die hang je aan je receiver. Daardoor heb je de composiet op je TV eventueel over voor audio naar de receiver. Ik ben het met je eens dat ARC beter is hoor, maar dan is het maar even gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
internetinfo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:37:

De vraag is of deze Denon veel onder doet voor mijn huidige Sony. In de manual van de Denon zie ik twee verschillende vermogens genoemd worden, zie plaatje. Die 75W is aanzienlijk minder dan de 110W die mijn Sony nu biedt, maar ik weet niet of ik dat goed lees en of dat tegenwoordig nog steeds even belangrijk is als vroeger.

Specs van de frontspeakers:

[...]
Vermelding van het aantal watt wil niets zeggen, aangezien elke fabrikant dit van oudsher vermeld en meet op de voor hen meest gunstige manier. Veel autoradiofabrikanten vermelden bijvoorbeeld piek vermogen, en dit staat in schril contrast met daadwerkelijk vermogen. Zal bij home audio niet veel anders zijn.
Patrick89 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:54:
Hmm ik zou graag nog een versterker hebben met een ethernet aansluiting, kan mij iemand vertellen hoe deze zal preseteren ivm Pioneer 919.. (Kef speakers)
Dan zul je er denk ik een boormachine bij moeten kopen. Kan je een gaatje in de receiver boren waar je UTP stekker in kan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Rem schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:22:
[...]
Maar je hoeft dan je pc niet met composiet aan je TV te hangen, die hang je aan je receiver. Daardoor heb je de composiet op je TV eventueel over voor audio naar de receiver. Ik ben het met je eens dat ARC beter is hoor, maar dan is het maar even gezegd.
Nee, probleem is dan dat ik zonder ARC, zowel van mijn TV, als van mijn PC met optisch naar de receiver moet. En die heeft maar 1 optische ingang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
xxxneoxxx schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:29:
[...]

Vermelding van het aantal watt wil niets zeggen, aangezien elke fabrikant dit van oudsher vermeld en meet op de voor hen meest gunstige manier. Veel autoradiofabrikanten vermelden bijvoorbeeld piek vermogen, en dit staat in schril contrast met daadwerkelijk vermogen. Zal bij home audio niet veel anders zijn.
Inderdaad. Ik heb hem ook maar gewoon besteld, kan me bijna niet voorstellen dat ik erop achteruit zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
M a r c o schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:37:
[...]

Nee, probleem is dan dat ik zonder ARC, zowel van mijn TV, als van mijn PC met optisch naar de receiver moet. En die heeft maar 1 optische ingang. ;)
Leuk eigenlijk, wil je van oude receiver af vanwege toslink geneuzel en zulks, krijg je zulke problemen. :P Deze heeft HDMI, is zoveel gemakkelijker met aansluiten. Uh-huh. :+

Zit nog steeds in dubio of ik 'm nou moet bestellen of niet. :P

[ Voor 7% gewijzigd door xxxneoxxx op 25-04-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hier nog één, ik heb momenteel een all in one van philips (dvd radio usb met 5.1 speakers), deze wil ik wel upgraden, maar dan moet naast deze denon ook nieuwe speakers komen (philips speakers zijn %^&#*).
Dus als iemand ook een goede goedkope 5.1 speaker deal kan vinden dan ben ik om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:37
Ik zit ook in twijfel. Heb nu een hele oude Denon staan. Ik mis daar vooral een optische verbindingsmogelijkheid met mijn tv. Ik heb 2 oude Kefs staan, die 100W vragen.

Het setje van nu werkt, wordt het geluid dan nu veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
shenr schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:42:
[...]

Ik zit zelf ook te twijfelen. Echter; ik heb wel goede ervaringen met Redcoon. Laatst hun Medi8er mediaplayer besteld; 1 dag verwerking, de volgende dag werd hij verzonden. Niks mis mee. Aftersales daarentegen weet ik nog niks van.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20-09 22:13
Mhh.. denk niet dat deze beter is dan mijn Pioneer 921-K?
Wel een mooi prijsje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Heb niet zo heel veel verstand van audio maar mijn set is weleens een keer toe aan vervanging, niet dat het haast heeft maar toch..

Kan je deze 5.1 receiver ook goed gebruiken voor een 2.0 set of is het in een geval waarin je alleen 2.0 gaat gebruiken veel slimmer om een 2.0 versterker te kopen?

EDIT:

Kan je bijv. dit setje hier goed op gebruiken? http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p9979.html

Luidsprekers max. belastbaarheid (IEC - Long Term) 50 Watt
max. belastbaarheid (IEC - Short Term) 80 Watt
Gevoeligheid (2.83 V / 1 m) 84 dB
min. aanbevolen versterkervermogen 30 Watt
SPL 104 dB/1m
Impedantie 4 - 8 Ohm
Frequentiebereik van/tot 70 - 20000 Hz
Crossover frequentie interne crossover 2600 Hz
Tweeter (aantal) 1
Tweeter (doorsnede) 25,00 mm
Tweeter (materiaal) Stof
Mid range woofer (aantal) 1
Mid range woofer (doorsnede) 165,00 mm
Mid range woofer (materiaal) Kevlar/Glasvezelmembraan, chroom gekleurde Phase plug
Akoestisch principe 2-kanaals
Opbouw behuizing Basreflex
Materiaal behuizing MDF
Afwerking behuizing Foil
Compensatieopeningen 1
Compensatieopeningen (positie) Achter
Voorzet afneembaar Ja
Netto volume 10 Liter
Diameter statiefbevestiging 6,00 mm
Aansluitingsklemmen Schroefklemmen, verguld
Geschikt voor bananenstekker Ja
Maximale doorsnede kabel 4,00 mm
Geschikt voor AV-receiver Ja

[ Voor 66% gewijzigd door nodig op 25-04-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:37
Besteld. Al was het alleen maar omdat mijn huidige Denon niet zou misstaan naast een tapedeck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Ik heb er ook maar 1 besteld. Vast beter dan m'n huidige samsung home cinema ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Hmmm, het begint wel heel erg te jeuken... eigenlijk zoek ik gewoon een nieuwe versterker die drie dingen moet kunnen:
1. Muziek afspelen vanaf mijn RPi (via HDMI?)
2. Geluid van films afspelen vanaf mijn RPi, waarbij het beeld op mijn TV komt (via HDMI?)
3. Geluid van de TV over de boxen weergeven. (via HDMI?)

Kan dit met deze versterker nu allemaal zonder gezeur of heb ik dan iets beters nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

M_V schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:41:
Hmmm, het begint wel heel erg te jeuken... eigenlijk zoek ik gewoon een nieuwe versterker die drie dingen moet kunnen:
1. Muziek afspelen vanaf mijn RPi (via HDMI?)
2. Geluid van films afspelen vanaf mijn RPi, waarbij het beeld op mijn TV komt (via HDMI?)
3. Geluid van de TV over de boxen weergeven. (via HDMI?)

Kan dit met deze versterker nu allemaal zonder gezeur of heb ik dan iets beters nodig?
Nummer 3 kan niet aangezien deze versterker geen ARC (audio return channel) ondersteunt, als je tv kijkt via een kast upc/ziggo kan het natuurlijk wel, upc kast sluit je dan aan op versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

zou in theorie zonder gezeur moeten kunnen.
Ik zoek hetzelfde alleen dan nog met internet radio en airplay/wifiplay functionaliteit, wat natuurlijk ook weer op de RPi kan maar toch minder soepel

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
B0MBACI schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:44:
[...]

Nummer 3 kan niet aangezien deze versterker geen ARC (audio return channel) ondersteunt, als je tv kijkt via een kast upc/ziggo kan het natuurlijk wel, upc kast sluit je dan aan op versterker.
Heb je daar perse ARC voor nodig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Rubman schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:44:
zou in theorie zonder gezeur moeten kunnen.
Ik zoek hetzelfde alleen dan nog met internet radio en airplay/wifiplay functionaliteit, wat natuurlijk ook weer op de RPi kan maar toch minder soepel
Airplay op de RPi werkt bij mij prima! Ik had eerst een Airport Express voor de Airplay, maar die heb ik gewoon opgedoekt.

Nog even over de 2.0 vs 5.1 discussie, ik heb er even het internet over nagezocht en de algemene conclusie is dat het op zich prima werkt. Er worden gewoon bijna geen 2.0 receivers meer gemaakt, en een 5.1 is niets anders dan een 2.0 receiver met meer uitgangen en dus prima in iets beperktere setting te gebruiken. Een klassieke 2.0 versterker had immers ook al vaak 4 speakeruitgangen, dus zoveel maakt het niet uit. Of zijn er mensen het 1000% met mij oneens? (Hifi-noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

B0MBACI schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:44:
[...]

Ok dat overleef ik wel, ik kijk toch alleen maar Pauw & Witteman op TV, dus dat hoeft niet in 7.1 ;).

En is het nou wel of niet mogelijk om je versterker uit te hebben staan en dan toch een film te kijken op je TV vanaf de Pi of werkt dat niet? Of werkt dat met doorlussen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
volgens deze link heeft de set wel ARC?
http://www.receiverstore....01745/denon-avr-1513.html
Denon AVR-1513 features:

5.1 receiver
4 HDMI ingangen
3D en ARC
550 watt
DTS-HD
Dolby TrueHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Bij verschillende gebruikers reviews heb ik gelezen dat deze receiver geen ARC ondersteunt.
M_V schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:54:
[...]

Ok dat overleef ik wel, ik kijk toch alleen maar Pauw & Witteman op TV, dus dat hoeft niet in 7.1 ;).

En is het nou wel of niet mogelijk om je versterker uit te hebben staan en dan toch een film te kijken op je TV vanaf de Pi of werkt dat niet? Of werkt dat met doorlussen oid?
Als het goed is werkt dat wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 20:29
Gebruiksaanwijzing geeft duidelijk aan dat er geen ARC opzit, wel op de AVR-1713.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Dat zoveel mensen over ARC zeuren zeg. Ik heb de Denon 1610, dus zal deze niet kopen, maar voor deze prijs een Denon receiver is echt een no-brainer.

Voor de mensen die er geen verstand van hebben even voor de duidelijkheid:
Als je tv kijkt via een decoder kast van ziggo/upc/of welke aanbieder dan ook heb je ARC niet nodig. Je sluit gewoon de kast aan op je receiver en die zorgt voor de rest. Als je tv kijkt via een decoder in je tv, dus de decoder kaart stop je in de tv zelf, dan heb je wel ARC nodig om het geluid vanuit je TV terug te sturen naar je receiver (betekent letterlijk ARC).

Kleine kanttekening, ondanks dat de NL tvzenders tegenwoordig een dolby digital geluid meesturen is het niet de originele dolby track van een film/serie, maar een gecomprimeerde o.i.d. Alleen zenders als Film1 en HBO sturen 'echte' dolby tracks mee. Het geluid van de NL zenders bij films is dan ook niet echt de moeite waard vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
shenr schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:29:
Dat zoveel mensen over ARC zeuren zeg. Ik heb de Denon 1610, dus zal deze niet kopen, maar voor deze prijs een Denon receiver is echt een no-brainer.
Bedankt voor je uitleg :) Is er geen andere manier om hem dan aan te sluiten? ( tv > denon ) Je hebt deze functie dus echt nodig? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Timv37 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:39:
[...]
Bedankt voor je uitleg :) Is er geen andere manier om hem dan aan te sluiten? ( tv > denon ) Je hebt deze functie dus echt nodig? :/
je kunt ook een optische uitgang van je TV op de denon aansluiten.
Je hebt dan alleen wel gelijk je enige optische ingang op je denon bezet.

check dit plaatje. dit maakt het duidelijk.
http://www.hometheater.com/content/hdmi-audio-return-channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Timv37 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:39:
[...]
Natuurlijk is er wel een andere manier. TV's met een eigen decoder hebben vaak ook een spdif of coaxiaal audio uitgang. Dit zijn digitale audio uitgangen en kunnen gebruikt worden om het geluid naar je receiver te sturen, het geluid gaat dan niet over de hdmi terug, dus wel een extra kabeltje nodig. Even de receiver goed instellen en het moet allemaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
M a r c o schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:54:
[...]
Je hebt dan alleen wel gelijk je enige optische ingang op je denon bezet.
Er is nog een coax ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:18
Ik twijfel ook over deze, Heb niet zoveel eisen als er maar goed geluid uit komt en voor 133 euro is dit de gok wel waard denk ik. Iemand ervaring met Redcoon als ik hem nu besteld dat ze hem dan morgen versturen of hoe werkt dat daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Gekocht.. en gelijk een tweedehands setje JBL Speakertjes gekocht. en heb hier nog een mooie kef actieve sub staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik twijfel ook aan deze, maar als ik een vervanger wil voor mijn huidige bokkie wokkie Philips dan wil ik het gelijk goed doen. En dit:
Als je tv kijkt via een decoder kast van ziggo/upc/of welke aanbieder dan ook heb je ARC niet nodig. Je sluit gewoon de kast aan op je receiver en die zorgt voor de rest. Als je tv kijkt via een decoder in je tv, dus de decoder kaart stop je in de tv zelf, dan heb je wel ARC nodig om het geluid vanuit je TV terug te sturen naar je receiver (betekent letterlijk ARC).
is voor mij wel een bezwaar, want ik heb een Ziggo CI+ module in mijn LG TV.

Zie net dat mijn TV geen ARC ondersteunt. Dus dan maar gewoon bestellen :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Wim-Bart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:40:
Ik twijfel ook aan deze, maar als ik een vervanger wil voor mijn huidige bokkie wokkie Philips dan wil ik het gelijk goed doen. En dit:

[...]
is voor mij wel een bezwaar, want ik heb een Ziggo CI+ module in mijn LG TV.

Zie net dat mijn TV geen ARC ondersteunt. Dus dan maar gewoon bestellen :D
En besteld :-) Cadeautjes zijn altijd leuk als je ze aan jezelf geeft :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Ik heb er ook 1 besteld, waarschijnlijk ga ik de Teufel Ultima 20 mk2 erbij bestellen, iemand ervaring met deze dingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Meulendijks89 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:14:
Ik twijfel ook over deze, Heb niet zoveel eisen als er maar goed geluid uit komt en voor 133 euro is dit de gok wel waard denk ik. Iemand ervaring met Redcoon als ik hem nu besteld dat ze hem dan morgen versturen of hoe werkt dat daar?
Like i said; ik heb ook de vorige aanbieding besteld. Er is 1 dag inventarisatie op de gekocht aantallen, de dag erna word hij op de bus gedaan. Dus overmorgen heb je hem binnen als alles goed gaat.

Heb al vaker bij Redcoon besteld, nooit problemen mee gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Ricepuppet op 25-04-2013 20:05 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

nodig schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:58:
Ik heb er ook 1 besteld, waarschijnlijk ga ik de Teufel Ultima 20 mk2 erbij bestellen, iemand ervaring met deze dingen? :)
Die komen bij de volgende aanbieding naar binnen, niet alles te gelijk bestellen, eerst voorlopig ff met mijn oude speakers doordraaien en mijn actieve subwoofer uit de slaapkamer naar beneden slepen. Dan kan mijn Philips receiver naar de slaapkamer en dan heb ik mijn oude Prologic over. Daar nog wat voor verzinnen, maar dat komt wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Wim-Bart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:18:
[...]

Die komen bij de volgende aanbieding naar binnen, niet alles te gelijk bestellen, eerst voorlopig ff met mijn oude speakers doordraaien en mijn actieve subwoofer uit de slaapkamer naar beneden slepen. Dan kan mijn Philips receiver naar de slaapkamer en dan heb ik mijn oude Prologic over. Daar nog wat voor verzinnen, maar dat komt wel goed :D
Tot 1 mei krijg je 20 euro korting vanaf 199 euro en laat ze nou net 199,90 euro kosten :D
Coupon werkte netjes dus nu kan je ze voor 180 krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Pfff, net vijf minuten te laat.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Nee hoor, hij is hier gewoon nog te bestellen: http://www.redcoon.nl/B409259-Denon-AVR-1513_51-AV-receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Thnx, besteld! No brainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
is deze bij iemand al verzonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Zojuist een bevestiging gehad dat mijn bestelling verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Thesulac schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:15:
Zojuist een bevestiging gehad dat mijn bestelling verzonden is.
Bij mij zou ie onderweg zijn. Zie dat ie vanuit distributiecentrum Houten is verzonden, had hem net zo goed zelf kunnen ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Hij is vandaag binnen gekomen. En heb hem gelijk maar geïnstalleerd. Inderdaad geen Audio Return op de HDMI Out. Maar coax van de TV terug naar de Receiver werkt goed.

En toch maar stiekem de Harman Kardon HKTS 16WQ er bij gekocht. En ik moet toegeven, wat een verbetering met mijn oude set. Alleen de AB is wat minder van kwaliteit, had beter verwacht (vooral robuuster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier gaat de Denon AVR-1513 gebruikt worden i.c.m. HKTS 2BQ, beneden als een Sony STR-DG720 met een HKTS 11 staan.

Harman Kardon heeft altijd leuk speakers setjes wat betreft prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Nou, staat hier nog steeds "in de verzendafdeling" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
shoombak schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:30:
Raar, volgens https://www.redcoon.nl/B3...s?xtmc=Denon%20avr&xtcr=1 is ie nog steeds op voorraad :s

Bij mij moet de betaling nog ontvangen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ze zijn ook mooi daar. Nu ineens géén verzendkosten rekenen terwijl er bij de actie nog 7,99 euro aan verzendkosten bij op kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoop schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:05:
Ze zijn ook mooi daar. Nu ineens géén verzendkosten rekenen terwijl er bij de actie nog 7,99 euro aan verzendkosten bij op kwam.
Feit blijft echter dat ook met verzendkosten de prijs tijdens de actie toch nog zo'n 40 euro goedkoper was. Overigens staat ie bij mij ook nog steeds "in de verzendafdeling". Hopelijk kunnen ze aan hun leveringsverplichting voldoen en hebben ze de stormloop niet onderschat door veel te weinig inkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Bij mij is hij al wel afgeleverd, volgens MijnPakket althans. Heb mijn werk als afleveradres gekozen, maar vandaag is voor kantoor een RVD dus ben benieuwd waar ze dat ding achter hebben gelaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Ik wil graag mijn htpc die geen hdmi audio heeft toch aansluiten via de hdmi ingang van de versterker. Ik wil dan enkel het geluid via audio in laten lopen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik krijg dit helaas niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
drpeer_holland schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:02:
Ik wil graag mijn htpc die geen hdmi audio heeft toch aansluiten via de hdmi ingang van de versterker. Ik wil dan enkel het geluid via audio in laten lopen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Volgens mij is er ook een manier om Audio uit een usb poort te trekken al weet ik niet wat de kwaliteit hiervan is. Zal ook wel geen 5.1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
drpeer_holland schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:02:

Je moet ingangen met elkaar matchen. Als het goed is kan de Denon het geluid van een andere ingang koppelen aan de video van een HDMI ingang. Dus bijvoorbeeld:
HTPC HDMI naar HDMI1 in de Denon
HTPC geluid (optisch of coax voor 5.1) naar de desbetreffende ingang in de Denon
en dan in instellingen gebruikte audio-in matchen aan video-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
shoombak schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:30:
Staat hij nu nog steeds in de verzendafdeling? Bij mijzelf is de betaling nog niet eens door gekomen door koningsdag en volgens mij staat het vandaag ook nog stil door de ''dag van de arbeid''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Die van mij is vandaag geleverd, ik had 25-04-2013 22:15 uur (dus na de actie) besteld voor € 133,00. Nog niet getest overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Jumpman schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:11:
Die van mij is vandaag geleverd, ik had 25-04-2013 22:15 uur (dus na de actie) besteld voor € 133,00. Nog niet getest overigens. :)
Goed om te horen :)
Dat betekent dat zo'n beetje alle denons besteld binnen de actieperiode al geleverd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Fumasu schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 02:32:
[...]

Je moet ingangen met elkaar matchen. Als het goed is kan de Denon het geluid van een andere ingang koppelen aan de video van een HDMI ingang. Dus bijvoorbeeld:
HTPC HDMI naar HDMI1 in de Denon
HTPC geluid (optisch of coax voor 5.1) naar de desbetreffende ingang in de Denon
en dan in instellingen gebruikte audio-in matchen aan video-in.
Thx, eerst zorgen dat mijn HTPC een optische uitgang krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Vrijdagochtend betaling ontvangen en nu nog steeds ''in verzendafdeling'' terwijl ze toch binnen 48uur shippen volgens hun site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
nodig schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:50:
Vrijdagochtend betaling ontvangen en nu nog steeds ''in verzendafdeling'' terwijl ze toch binnen 48uur shippen volgens hun site..
Dit zijn vast 48 uur op werkdagen, dus dat zou betekenen dat ze tot dinsdag morgen hebben om te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Jumpman schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Dit zijn vast 48 uur op werkdagen, dus dat zou betekenen dat ze tot dinsdag morgen hebben om te verzenden.
Staat niet zo op de site. Maar vandaag mailtje gehad dat die verzonden is en een track&trace gekregen :) Hopelijk doen ze hem vandaag nog wel op de post :P
Pagina: 1