Rechter: IJslandse paymentprovider mag betalingen WikiLeaks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
nieuws: Rechter: IJslandse paymentprovider mag betalingen WikiLeaks niet blokkeren

"Overigens heeft de uitspraak voor mensen buiten IJsland veel gevolgen:"

En welke gevolgen zijn dat dan? Ligt het aan mij of staat dat er niet (duidelijk) bij :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

"MasterCard en Visa weigeren zelf ook om betalingen aan WikiLeaks te verwerken"

Er is nu een rechterlijke uitspraak dat Valitor betalingen aan Wikileaks moet verwerken. Wikileaks zou die uitspraak kunnen gebruiken om druk te zetten bij MasterCard en Visa om ook betalingen aan Wikileaks te verwerken. Het komt erop neer dat misschien in de toekomst het makkelijker wordt om geld te doneren aan Wikileaks. Dat de redactie dat "veel gevolgen" noemt, vind ik wel wat te sterk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dat is toch al heel lang zo dat die 2 weigeren? Dat ze weigeren is iig geen gevolg van deze uitspraak, terwijl zoals het nu staat geschreven dat wel het geval lijkt.

"Overigens heeft de uitspraak voor mensen buiten IJsland veel gevolgen: MasterCard en Visa weigeren zelf ook om betalingen aan WikiLeaks te verwerken."

Ik had na de : eigenlijk iets verwacht in de richting van: door deze uitspraak is het (misschien) mogelijk om MasterCard en Visa te dwingen de betalingen toe te staan. Dat is tenminste een mogelijk gevolg.

[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 25-04-2013 10:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 22:25
Raven schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:57:
nieuws: Rechter: IJslandse paymentprovider mag betalingen WikiLeaks niet blokkeren

"Overigens heeft de uitspraak voor mensen buiten IJsland veel gevolgen:"

En welke gevolgen zijn dat dan? Ligt het aan mij of staat dat er niet (duidelijk) bij :?
Dat moest zijn 'geen gevolgen'. Oeps.

Ik ben helemaal geen stagiair