Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

nieuwe tv kopen (ps3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een nieuwe tv nodig. Het is vooral om te gamen met mijn ps3. Dit is de eerste keer dat ik zelf een tv ga kopen dus heb er niet zoveel verstand van. Ik heb al velen dingen gelezen en onderzocht over wat voor tv's het beste zijn om op te gamen met een console, maar er zijn honderden tv's en ik weet niet wat nou de beste optie is. Ik hoop dat jullie mij een handje kunnen helpen..
Het liefst moet de tv hieraan voldoen:

Mijn budget is max. 600 euro.
Full HD
... Hz ( om te gamen met de ps3 heb je genoeg aan 60 Hz dacht ik, maar wat is nou redelijk voor films, en kan ik het aanpassen als ik ga gamen wanneer ik bijv
een tv heb van 200 Hz?
3D zou wel fijn zijn, maar is geen must.
Minimaal 40 inch.
LCD (LED)
Een lage input lag! ( deze vond ik zelf een moeilijke om te vinden)
Geen IPS!

Voor de rest weet ik niet echt wat een must zou moeten zijn.
Ik heb wat dingen gelezen over motion blur en andere dingen, maar heb geen flauw idee wat dat inhoudt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want een tv vinden is moeilijker dan het lijkt
merk ik nu.

mvg. Soner :O

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

LCD(LED) maar geen IPS?

Waarom geen IPS? Of bedoel je plasma?

Heb je al in de pricewatch gesorteerd op je criteria?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54

DukeBox

loves wheat smoothies

De meeste tv's hebben wel een game mode maar wil je het precies weten dan moet je de manual downloaden en het opzoeken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een tv met IPS technologie. Hij heeft wel wat meer kennis als mij op dit gebied en beweert dat het een negatieve invloed heeft op gamen. Ik heb gelezen over de game mode, maar bij sommige tv's heeft het niet veel invloed. Een tv met game mode zou wel handig zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de pricewatch gekeken, maar daar heb je volgens mij niet de criteria staan zoals de input lag.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde subforum. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals hierboven al is opgemerkt, hebben de meeste tv's een game-mode. Kijk verder ook eens naar de plasma's die hebben vaak een lage input lag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat niet elk tv een game mode heeft. Led geeft een beter beeld als plasma, en heeft iets wat burn in ofz wordt genoemd?

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:21:
Ik heb gelezen dat niet elk tv een game mode heeft. Led geeft een beter beeld als plasma, en heeft iets wat burn in ofz wordt genoemd?
Niet elke tv zal een game mode hebben. Zul je per kanshebber even in de specificaties moeten checken.

Verder nog even als opmerking dat een led tv op zich gewoon een lcd scherm is. Het led slaat op het type backlight dat gebruikt wordt in de lcd tv.

Een lcd tv (dus ook led) geeft zeker geen beter beeld dan een plasma. Qua beeldkwaliteit is de plasma techniek onovertroffen, zeker als je naar de prijs/prestatieverhouding kijkt. Je kan als stelregel aanhouden dat je een lcd tv moet kopen die 2x zo duur is als een plasma om dezelfde beeldkwaliteit te hebben.

De burn in die je aanhaalt is vooral vroeger een probleem geweest bij plasmas. Tegenwoordig komt het nog maar zelden voor, hooguit wat retention dat snel weg zal zijn. Elke techniek heeft voor- en nadele en de lcd's hebben net zo goed nadelen. Ze hebben bijna altijd last van motion judder en backlight bleeding.

Het is dus maar net wat je belangrijk vind. Zelf wilde ik een tv die voor zijn geld gewoon ontzettend goed beeld geeft en waarop ik ook kan gamen en heb ik gekozen voor een plasma van Panasonic. Ben er nog alle dagen blij mee. Als ik bij familie/vrienden ben, verbaas ik me altijd hoe armoedig hun beeldkwaliteit is op hun lcd's. :+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:08:
Kijk verder ook eens naar de plasma's die hebben vaak een lage input lag.
Plasma heeft een snelle response tijd, maar qua inputlag zijn plasma's niet veel beter dan LCD's. De ST60 van Panasonic heeft bijvoorbeeld 60ms inputlag wat relatief veel is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:31:
[...]

Plasma heeft een snelle response tijd, maar qua inputlag zijn plasma's niet veel beter dan LCD's. De ST60 van Panasonic heeft bijvoorbeeld 60ms inputlag wat relatief veel is.
De ST's zijn dan wel wat onderin de range. De prijs van een VT50 is nu erg mooi. Beste tv die je nu voor dat geld kan kopen.

Edit: de VT50 valt buiten het budget van de OP dus die valt af.

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 25-04-2013 22:19 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:58:
Een vriend van me heeft een tv met IPS technologie. Hij heeft wel wat meer kennis als mij op dit gebied en beweert dat het een negatieve invloed heeft op gamen.
Want ? Het input lag verschil met een TN is tegenwoordig nagenoeg 0. Verder heb je alleen maar voordelen (kleur, contrast, kijkhoek).
Ik vraag me af of er eigenlijk non TN panelen gebruikt worden in de betere tv's. Voor passief 3D heb je het hoe dan ook nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 25-04-2013 23:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:58:
Een vriend van me heeft een tv met IPS technologie. Hij heeft wel wat meer kennis als mij op dit gebied en beweert dat het een negatieve invloed heeft op gamen. Ik heb gelezen over de game mode, maar bij sommige tv's heeft het niet veel invloed. Een tv met game mode zou wel handig zijn denk ik.
Dit klopt. Echter is dit verhaal meer van toepassing op monitoren dan op televisies. Er zijn namelijk weinig LCD televisies met een TN paneel en eigenlijk al helemaal geen van hoge kwaliteit. Maar goed ook, want een televisie met een TN paneel moet je niet willen.

Misschien wel leuk om DIT en DIT eens te lezen. Beantwoord ook direct je vraag op Hz en het nut hiervan.
FeaR schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:31:
[...]

Over het algemeen heeft plasma een lagere inputlag dan LCD. Maar het is niet techniekgebonden nee.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info allemaal!
Maar zijn er tv's wat jullie mij aanraden?
Ik koop voor het eerst een tv en wil graag het beste uit mijn budget halen.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:30:
bedankt voor de info allemaal!
Maar zijn er tv's wat jullie mij aanraden?
Ik koop voor het eerst een tv en wil graag het beste uit mijn budget halen.
Ik zou je budget met €100,- verhogen en een Panasonic TX-P42GT50 halen. Dit model is dan wel een oud model, voor die prijs krijg je een kwalitatief ontzettend goede televisie. Er is op het moment niet één betere deal. Ook niets wat in de buurt komt.
Pagina: 1