Toon posts:

asus p3v4x temp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal ik heb een asus p3v4x mobo met een pentium III 600EB processor.
ik heb een iceberg cooler met dubbele fan heb de folie eraf gehaald en koelprut er tussen gedaan.
mijn temperatuur is in de bios in rustand is 40graden.
als ik fsb op 148 zet wordt ie 44graden in rustand in de bios.ik heb ook een utility van asus probe heet dat.daar is mijn processor 30graden met rustand en met een fsb op 148 is ie 35graden.
heb recording aangezet in probe en dan onder zware belstin loopt ie gemiddeld 53 a 54 graden met uitschieters naar 62 graden.
met een fsb van 148 loopt ie gemiddeld 57 a58 graden onder zware belastin met uitschieters van 68 graden.
en dit is allemaal onder probe dus tel er 10 graden er bij op dan vind ik het een hele hoge temperatuur orgineel of met een fsb van 148.of ligt dat aan waar de sensor zit op het moederbord die de temp leest van je processor?jullie hebben altijd over een graad of 28 nou dat haal ik van zijn leven niet of is er iets fout aan mijn mobo?heeft iemand ervaringen met de asus p3v4x wat zijn jullie temperaturen ?hij loop wel vrij stabiel met die temperaturen.onder 3dmark 2000 haal ik orgineel met een resolutie van 1024X768 met 32bit kleuren een score van 3852 en met een fsb van 148 haal ik 4150.
ok ik hoop dat jullie me een beet je uitleg kunnen geven over hoe dit allemaal in elkaar zit .alvast thanx.
groetjes

Verwijderd

Je moet er dus geen 10 graden bij tellen.
Ik heb dat plankje dus ook en die van mij loop 39 graden ruststand, 50(max met hogen belasting, ik ben tevreden.
Je moet het er niet bijtellen omdat in de proc. het er heel anders aan toe gaat.
Zoals je nu meet is de beste meeting en klopt goed.
Dus hij loopt best goed die proc van je, 62 graden uitschieter valt best mee hoor!
Ik heb eens gehoord van een gast die op zware belasting 80 graden had en toch liep zijn pc stabiel, dus geen probleem.
Ik heb trouwens een GOLDEN ORB.

Hoi

Verwijderd

Hey Monkey,

Ik ga binnenkort van Athlon naar P3... (yes, really!) en zit tussen de P3V4X en CUV4X.... welke moet ik nou kiezen...

ik denk zelf ook de P3V4X... maar die CUV4X heeft een AGP4X PRO slot...en het is socket 370 (makkelijker te coolen...)

Verwijderd

Gaan we nu allemaal bij Tweakers een ASUS P3V4X kopen. ;)
Is trouwens wel een waanzinnig goed bord en zeer rap. :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

CU4VX
PIII 667@667 MHz.
CoolerMaster FC-PGA

In de BIOS 37 graden
BIOS is altijd warmer dan wanneer Win is opgestart. Kan ook de Asus Probe komen denk ik (CPU Cool).

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Jordy, ik ben er al een hele tijd mee aan het kutten met die temperaturen van de Asus P3V4X.

Feit is dat de temperatuur onder Bios ongeveer 10 graden hoger is dan in Asus Probe, welke ik nu moet aan houden is voor mij ook nog steeds een raadsel, dus ik gebruik geen van beiden meer, ik heb laatst Motherboard monitor gedownload (tip !!!) en ik heb de temperatuur sensor nu in mijn tray staan namelijk: Cpu temperatuur (de P3V4X leest de ingebouwde sensor in de cpu), sensor op het moederboard, en de losse sensor die achter mijn cpu hangt ( is een sensor kabeltje die je op de moederbord kan aansluiten, niet meegeleverd).

Mijn systeem:

P3-700E&967 MHZ CBO stepping 1,70 Volt
Golden Orb
Asus P3V4X
256 MB

Als de computer net voor de eerste keer aan staat dan is temperatuur 29,25,25 C.
Als ik een progje start dat de cpu vol belast dan schiet de temperatuur van mijn cpu binnen een paar seconden naar 45 C en na een paar minuten naar maximaal 57 C. Als ik dat progje afsluit dan is de temperatuur binnen een paar seconden 15 to 20 C minder.

Dus je ziet het is bij mij ongeveer hetzelfde als bij jou, ik zou dus Motherboard monitor downloaden en dat gebruiken en verder niet kijken naar de temperaturen in het bios. En die mensen die 28 C hebben als cpu temp. hebben waarschijnlijk een sensor op de cpu geplakt en dat is veel onnauwkeuriger dan het aflezen van de interne sensor van de cpu.

Niemand kan met normale koeling een P3-E op 28 graden houden onder volle belasting. !

Dennis

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Met normale koeling niet nee, dan schiet de temp van mijn 700E@952 naar de 55 graden op een BF6, echter met een Alpha P3125 blijft de temp (gemeten met motherboard monitor) onder de 35 graden met volle belasting en de BF6 leest ook de ingebouwde CPU sensor.

Goede koeling is dus een vereiste.

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hoi ik heb een P3V4X met een Celeron II 566E het probleem is dat m'n temperatuur niet wordt uitgelezen, kan dat komen door het convertor bordje wat ik gebruik ?

Kan iemand me een wel werkende convertor bordje adviseren ?

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dennis3:
BIOS is altijd warmer dan wanneer Win is opgestart. Kan ook de Asus Probe komen denk ik (CPU Cool).

Verwijderd

mijn pen3 450@527 word niet warmer dan gelooft het of niet 23graden met volle belasting met standert koeler

Verwijderd

Een van compu-maatjes heeft ook een P3Vx4 met PIII-600 en zowel de BIOS als ook ASUS probe geeft bij belasting een temp aan van 80-90 gr. C !!! Je kan de CPU en de koelribben echyer gewoon vasthouden. Is dit nu een probleem met de interne tempsensor of wordt dat ding nu werkelijk zo heet ? Lijkt me trouwens niet gezond in het laatste geval.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BigEasy:

Zit de koeler wel goed vast?

En na een potje Quake of Unreal nog steeds de ribben vast te houden?

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de reply's
ik heb toch nog maar effe een ander coolertje gehaald.
ik heb een alpha 3125s met twee delta hp60 fans gekocht.
en effe een ander temp proggie erop gezet cpucool.
hij wordt nu in mijn bios onbelast 32 graden en bij cpucool 29graden.
en met volle belasting komt ie niet boven de 40 graden uit.
heeft een gemiddelde temp van 36a37 graden.
dat is dus een stuk beter dan eerst :)
greetz

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zeker beter! :)

Verwijderd

Ja- ik heb zelf ook een alpha en Cpu temp 27 a 28 C volbelast 32 a 34 C
Ik kan maar een ding zeggen alpha heerst

Verwijderd

Voor mij ook, maar dan wel met Delta fans... http://HardwareXpo.hypermart.net

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Die appha koeler met delta fans zijn de beste
maar met een peltier erbij draai ik op -13c
thnx oc-shop

Verwijderd

PcDealer:

De koeler zit goed vast. Fan draait ook. En na een (flink) potje Quaken en UT'en is ie inderdaad nog vast te houden, vandaar dat we twijfelen aan de juistheid van de temperatuur-weergaven.
Heeft zo'n Alpha 3125S dezelfde afmeteing en bevestigingsmethoden dan zo'n standaard koelrib met erop geschroefde fan ?

Verwijderd

Topicstarter
hoi de alpha 3125s is kwa afmeting vrij groot vaak verlies je 1 sdramm bankje.
De delta fans zuigen in tegenoverstelling van andere coolers.kijk effe op de site van oc-shop staat ie afgebeeld. http://www.oc-shop.nl

greetz

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BigEasy:

Informeer (jordyschenk) inderdaad bij oc-shop.nl
Misschien helpt wat koelpasta.

Verwijderd

Je weet dat die Asus een Core Thermal Diode interne CPU meting heeft he, dat komt er op neer dat in de realiteit de temperatuur wat hoger uitvalt, 60 graden of zo, dat is de interne kern van de processor, dan is de meest gebruikelijke manier van meten aan de buitenkant van de CPU zo'n 30 tot 40 graden. http://www.geocities.com/HardwareXpo /
Pagina: 1