Verwijdering negatieve sir serial door bouwe272

Pagina: 1
Acties:
  • 1.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 21:13

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Beste Mods

Afgelopen week heb ik mijn boxenset ( V&A aangeboden: Teufel Concept B 200 USB )verkocht aan Bouwe272.

Na aankomst van de boxen bij hem kreeg ik een dm dat de set naar rook stonk en hij daar niet happy mee was (hetgeen ik me kan voorstellen) en dat er ruis in zou zitten (waar ik totaal nooit last van heb gehad) ook maakte hij me in 1 van de eerste dm;s duidelijk dat hij al een zelfde set had staan maar dit terzijde)

We hebben over en weer dm's gestuurd naar elkaar en ik vind niet dat ik in gebreke ben geweest door het vergeten te melden dat ik rook, als dit zon issue voor hem is dan had hij dit aan mij voor de koop of tijdens het afhandelen kunnen vragen en had ik hem dit zeker gemeld (hij is ook de eerste van 190 tevreden kopers die hier over klaagt).
Daarbij lijkt me het ook logisch dat je het zelf vraagt als je iets 2e hands wil gaan kopen.

Het product is verder gewoon zoals ik heb vermeld in mijn advertentie.

Ik vraag daarom of zijn negatieve vermelding bij mij verwijderd zou kunnen worden.
gallery: sir serial

M.vr.gr: sir serial

ps: ik zal de koper ook melden dat deze topic hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-07 20:03
Ik heb dit ook naar Arnold gestuurd:

Begrijpelijk. En ik woon in 2 huizen, dus het klopt dat ik al een set had. Vind het ook oprecht jammer dat het zo gegaan is. Alleen ik kan natuurlijk moeilijk zeer positieve feedback geven als ik niet zeer positief ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Bedankt Bouwe

Je had dit zelf kunnen voorkomen (naar mijn mening) als je me dit even gevraagd had, als ik dan nee had gezegd was ik in gebreke gebleven, nu vind ik niet dat dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Verder geen contact meer, kan een mod misschien antwoord geven aub? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
hallo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Beste mods

kunnen jullie aub jullie visie hierover uiten?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik kan geen dm's bekijken en dan is het voor mij dus moeilijk oordelen maar ik heb wel een paar andere mensen op dit topic gewezen. :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik wil de dm's rustig kopieren en prive toesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Koper heeft altijd een onderzoeksplicht. Als je wat koopt, moet je zelf actie ondernemen om te achterhalen of het product hetgeen is wat je zoekt, hoe oud het product is, in welke staat het product is enz. Dit laatste is hier niet gebeurd. Het artikel voldeed 100% aan de kenmerken zoals het in de advertentie was beschreven. Als de koper zo'n hekel aan rooklucht heeft had hij dat van te voren expliciet moeten vragen, dit heeft hij niet gedaan. De transactie is wat mij betreft dus keurig verlopen, verkoper heeft zich netjes gedragen en het product keurig verstuurd. Technisch gezien dus geen problemen hier.
Dan over de rooklucht: hier wordt het wat lastiger. De verkoper zal zich, als roker, wellicht niet gerealiseerd hebben dat de speakers een rooklucht hebben. De koper heeft niet gevraagd of de speakers uit een rookruimte kwamen. Hier is voor beide wat te zeggen. Daardoor heeft de review toch wel de nodige waarde: voor toekomstige kopers kan het handig zijn te weten dat spullen mogelijk een rook-lucht kunnen krijgen.
De vraag blijft of je dit dan met 1 ster moet waarderen, of toch eerlijk moet zijn en de deal beoordelen op de afhandeling, en de rooklucht er als puntje bijbenoemen. Dit is aan de koper.

Wij zien daarom geen reden om de review te verwijderen, koper en verkoper kunnen onderling nog afstemmen of de review dan wel of niet 1 ster waard is.

[ Voor 46% gewijzigd door Microkid op 31-05-2013 14:48 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Heb je gelijk in, ik zal deze comment ook doorsturen naar de koper.

Ik vind het ook niets erg als dat erbij staat (ik heb niets te verbergen)

Bedankt voor je reactie en als de koper het iets aan wil passen vraagt hij dat hier, zo niet mag de topic op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Hierbij mijn reactie:

Bij het plaatsen van mijn feedback ging het mij ook vooral om de waarde van de toekomstige kopers, ik heb ook van meerdere Tweakers berichten ontvangen met tips en men gaf aan het eens te zijn met mijn commentaar. Nou snap ik dat 1 ster geven misschien wat te ver gaat, maar dat kwam mede omdat Arnold de speakers niet terug wilde nemen, dus nu zat ik met speakers opgescheept die ik eerst rookvrij moest krijgen. Inmiddels is dit al aardig gelukt, ik stel dus ook voor om de de review zo te laten en het aantal sterren bij productomschrijving te wijzigen in 3 sterren, omdat de omschrijving in mijn ogen nog steeds niet volledig was.

Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Ik ga hiermee akkoord.

Alleen je opmerking, hij wou hem niet terug nemen,

Ik wou hem niet terugnemen omdat de set is zoals in de omschrijving van de advertentie, dus goed.
Zoals boven beschreven word moet de koper zelf onderzoek doen dus heb je hekel aan roken dan vraag je dit voor je iets koopt!

Ik vind het goed dat dit nu in mijn feedback staat want dan hoef ik me ook niet druk te maken dat Ik dit vergeet.

Dus hopelijk wil een mod de feedback aanpassen naar 3 sterren.

Gr: Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

Koper heeft altijd een onderzoeksplicht. Als je wat koopt, moet je zelf actie ondernemen om te achterhalen of het product hetgeen is wat je zoekt, hoe oud het product is, in welke staat het product is enz. Dit laatste is hier niet gebeurd. Het artikel voldeed 100% aan de kenmerken zoals het in de advertentie was beschreven. Als de koper zo'n hekel aan rooklucht heeft had hij dat van te voren expliciet moeten vragen, dit heeft hij niet gedaan. De transactie is wat mij betreft dus keurig verlopen, verkoper heeft zich netjes gedragen en het product keurig verstuurd. Technisch gezien dus geen problemen hier.
Sorry, maar wat een onzin. Als verkoper hoor je zoiets gewoon te melden, in de advertentie of in het mailverkeer.
De koper heeft een onderzoeksplicht ja, maar dat betekent niet dat hij expliciet naar alles moet vragen wat er mis mee kan zijn. "Ruikt hij naar rook?", "Kattenpis?", "Kauwgomballen?", "Spruitjes?". Als koper moet je er vanuit kunnen gaan dat een product, zeker als er in de advertentie "goede staat" staat, gewoon goed is. De verkoper moet bijzonderheden gewoon melden, niet pas als er expliciet naar gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
dus jij zegt dat een verkoper jou rijtje moet vermelden?

dus een verkoper moet in zijn advertenties zijn hele prive blootgeven (want stel je voor dat er iets niet normaal is aan een voor de verkoper normaalste zaak)

Dan krijg je dus dit:

Let op mensen! verkoper:

- rookt
- drinkt
- heeft een hond
- heeft een kind van 6
- heeft een vrouw
- heeft de pc 24/7 aan staan
- heeft etc etc etc

Dat zou ik pas abnormaal vinden en dit terwijl de koper weet dat hij hekel aan roken/rokers heeft en dus voor hem een kleine moeite is om even te vragen als hij iets 2e hands koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou, ik zou het wel storend vinden ja, en zou ze ook terugwillen sturen. De geur is een eigenschap die het apparaat niet heeft als je hem koopt, net als een kras ofzo.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Dan kun je beter niet 2e hands kopen denk ik..dan heb je daar zeker geen last van (of gewoon even vragen aan de verkoper, dan had hij eerlijk antwoord van me gehad).

[ Voor 14% gewijzigd door sir serial op 03-06-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Verkoper kan het melden, koper kan het vragen, of je kan er rekening mee houden na het lezen van reviews. Met de verkoper is niets mis, maar het is wel relevant om rekening mee te houden. Prima materiaal voor een review dus; andere kopers zullen er niet in lezen geen zaken te doen, maar kunnen er wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
sir serial schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:12:
dus jij zegt dat een verkoper jou rijtje moet vermelden?
...
Nee, maar als iets uit het rijtje van toepassing is dat specifieke punt uiteraard wel. Een product dat stinkt/anders ruikt dan 'normaal' is niet echt in 'goede staat'

Dus als speakers naar kattenpis ruikken: opmerking in advertentie hierover
Als speakers naar rook ruiken: opmerkign in advertentie hierover
Als speakers naar rook en kattenpis ruiken: opmerking in advertentie hierover
Als speakers geen afwijkende geur hebben: er hoeft niets te worden vermeld.

[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 03-06-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Een roker ruikt zelf niet of zijn speakers naar rook ruiken aangezien hij hier al gewend aan is. Moeilijk te vermelden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een dove is er denk ik ook wel aan gewend dat er geen geluid uit speakers komt, maar IMHO zal hij dat toch even moeten nagaan en eventueel vermelden, en als hij dat niet doet in ieder geval opmerken dat er wellicht geen geluid uit komt (en analoog kan een roker dus vermelden dat de speakers wellicht naar rook ruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Quote: Nee, maar als iets uit het rijtje van toepassing is dat specifieke punt uiteraard wel. Een product dat stinkt/anders ruikt dan 'normaal' is niet echt in 'goede staat'

Sorry maar de koper vergeet het zelfs even te vragen terwijl hij enorme hekel aan roken heeft..als ik iets zeker niet wil vraag ik dat echt wel even (bijv. dode pixel op een monitor, voetjes van een muis, krassen op iets etc)

Dit is en zal altijd een punt tussen rokers en nietrokers blijven dus is een onbegonnen discussie maar vanaf nu vermeld ik zeker dat ik rook in huis en wat ik gegeten heb die dag..hoevaak ik naar het toilet ben geweest etc..dan maar een advertentie in de vorm van een boekschrift.

Volgens mij staat het deel wat microkid in zijn reactive heft vermeld ook in de regels en daar sluit ik me dan maar bij aan en sluit ik deze discussie zelf af.

Bedankt voor de ruimte en info Modjes en Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik persoonlijk als ik ergens een hekel aan heb ( in mijn geval de geur van frituurvet ) dit ook gewoon vragen, voor mij is het storend voor de verkopende partij misschien niet. Aanslag en dergelijke dienen gewoon te vermeld te worden door de koper maar geuren vind ik toch wel een grijs gebied.

Mijn standpunt ( Als koper ) zou zijn als ik ergens een hekel aan heb, vraag ik het na of dat hier ook het geval is.

Over de opmerkingen wat de interpretatie is van de status van het product is pure speculatie en altijd al suggestief geweest. Ik moet dan ook nageven dat hierbij toch de koper in dit geval meer had moeten doen om dit te vermelden, anders kan je wel alles opsommen wat mogelijk van toepassing is in een advertentie.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:27
'Koper heeft altijd een onderzoek plicht.' Dit lijkt me toch zo duidelijk als wat? Je koopt iets 2e hands en weet dat het product zich waarschijnlijk in een andere staat zal bevinden dan toen het net uit de doos kwam.

Je hebt 2 opties: Op afstand de koop sluiten en het product laten versturen met als risico dat het zich net in een wat andere staat bevindt als dat je had gedacht (tenslotte, wat is 'lichte gebruikssporen?). De andere optie is het product zelf op te halen en de huidige staat te bekijken. Als je de laatste optie laat liggen moet je mijns inziens ook niet klagen als het product niet volledig is zoals je had gedacht dat het zou zijn, MITS er een redelijke beschrijving is gegeven.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Bedankt voor alle reacties, wat meespeelde was dat ik al zeer veel transacties zonder problemen heb gedaan op Tweakers, helaas viel deze wat tegen. Ik heb nog nooit iets gekocht waar een vreemd luchtje aanzat, wel vaak gezien dat mensen het bij hun advertentie vermelden. Maar het is gebeurd, zo heb ik nu weer geleerd om dit er voortaan bij te vragen (daarom lees ik ook altijd feedback voor ik wat koop) en Arnold vermeld dit nu misschien bij zijn advertenties. Daarnaast vind ik nog steeds dat feedback een mening is, die heb ik bij deze gegeven. Daarom denk ik dat de discussie hiermee wel gesloten is, het blijft gewoon een lastig punt ;)

Wel vreemd dat mijn feedback trouwens nu helemaal van je profiel is, misschien een foutje van Tweakers?!

[ Voor 13% gewijzigd door bouwe272 op 05-06-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Hey Bouwe

Ik heb geen idee wat er met de feedback gebeurd is (denk toch verwijderd door een mod)
Je mag er (uiteraard) een nieuwe bij zetten.
Een feedback is een mening maar die kun je ook overdrijven qua aantal sterren, rooklucht betekend (volgens mij) niet dat het product niet in orde is maar er een luchtje aan zat (om het zo maar te zeggen :P )

Dit was ook de eerste keer dat ik er een klacht over kreeg, ik bedoel roken in huis ja maar geen kettingroker en niet of bijna niet bij de pc (moet ik snel iets zoeken dan bij de pc), dus ook ik was behoorlijk verrast hierdoor, en het blijft inderdaad een eeuwige discussie tussen rokers en niet rokers.

Vanaf nu vermeld ik er inderdaad wel bij dat er in huis gerookt word (al vind ik het persoonlijk een onbelangrijke toevoeging aan mijn producten (krassen, stof of vloeistof vind ik een ander verhaal maar nogmaals dit vind ik persoonlijk)

Ik hoop dat je ondanks deze mindere ervaring toch een heel fijn setje gekocht heb van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:19
Ik stel voor dat jullie verder per DM de zaak regelen en beschouw deze zaak verder voor ons als afgehandeld. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.