Toon posts:

Mid 2011 27" iMac GPU probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje het probleem dat wanneer ik in win7 aan het gamen ben mn mac vaak crasht, niet meer reageert en dit beeld geeft: Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/8771/20130422215930.jpg (kleur verschilt van keer tot keer). Het gebeurt af en toe ook in macOS, maar veel minder aangezien ik daarin geen games speel. Ik heb al een aantal keer de drivers geprobeerd te deinstalleren en opnieuw te installeren, waarna hij het een tijdje normaal lijkt te doen, maar vroeger of later crasht ie weer. Ik denk niet dat het aan oververhitting oid ligt, aangezien de temperaturen normaal lijken te liggen (zo'n 45 graden bij gewoon webbrowsen, 60-70 bij gamen). Komt dit probleem misschien iemand bekend voor? Heb me online rot lopen zoeken maar ik kan weinig relevants vinden helaas. Iig bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand me kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Dit heb ik zelf ook een keer gehad, alleen dan extremer. Midden in een potje Diablo III ging mijn scherm op allerlei mooie kleurtjes en na een restart kwam ik niet verder dan het beginscherm. OS X wilde niet meer booten, zowel vanaf de interne als welke willekeurige externe harddisk.
Het bleek dat mijn videokaart was opgeblazen en die moest vervangen worden. Ik had ook de vlekken op mijn scherm. Misschien dat je toch eens een bezoekje aan de apple store moet brengen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat dit over de 675MX of de 680MX kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een AMD Radeon HD 6970M. Ik heb een oudere driver geinstalleerd en nu lijkt het verholpen... ik hoop dat het zo blijft