Toon posts:

Ziggo+TP Link WR1043ND, internet valt weg/router gaat uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn internet valt dus regelmatig weg en de router start ook vaak vanzelf op. Hierdoor zit ik vaak 1-4 minuten zonder internet. Dit gebeurt heel vaak, ben al even bezig dit op te lossen. Wil nog niet lukken, iemand tips?

Dank u
-Wilfred

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:18
Werkt de router zelf wel goed? Stekkers er goed in? Je geeft erg weinig informatie over wat je al geprobeerd hebt en wat je voorlopige conclusies zijn...

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
ja ik check alle stekkers regelmatig, daar kan het niet aan liggen. Misschien ligt het aan de router, maar hij is maar 2 jaar oud. Wat ik verder heb gedaan is veel research op het internet, ik heb bijvoorbeeld ISSIDer gedownload om de channe;ls te vergelijken met buren...heb eens iets veranderd maar weer terug gezet, hielp niet. En weet er weinig van, wou alle instellingen niet rommelig maken zegmaar

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
koppel eens een pc rechtstreeks aan het modem/router die je van ziggo hebt gekregen.
herstart deze dan (anders werkt het niet, geeft alleen bij herstart een ip addres weg.) kijk of je dan ook haperten internet hebt, dan weet je of je het aan de ziggo kant of aan jou kant (tp link router) ligt.
voer tijdens deze test ook even een ping -t www.google.nl uit. de tijden die je hier ziet mogen niet tot nauwelijk fluctueren en niet veel hoger zitten als 21ms.

deze test kun je als volgt uit voeren.
start
typ cmd
in dit nieuwe venster typ je ping -t www.google.nl en druk je op enter.

laat het scherm even vol lopen met ping's en tijden en plaats even wat van deze informatie in dit topic als je het niet geheel begrijpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik zal dit zsm mogelijk doen :)

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 13:28
Welke modem van Ziggo heb je? De laatste varianten hebben een ingebouwde router functionaliteit. Dit kan misschien voor conflicten zorgen wanneer je zowel je Ziggo modem/router als je TP-Link voor router laat spelen. Je kunt bij Ziggo vragen of ze je modem in dat geval in bridge mode willen zetten.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55
Een kennis van me heeft ongeveer dezelfde problemen gehad, maar dan bij een andere provider.
DD-WRT flashen heeft zijn problemen verholpen, misschien heb jij er ook wat aan? (howto)
Pagina: 1