Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513605

Topicstarter
Goedenavond,

Ik zit met een probleem omdat ik een tablet wil kopen maar ik er nog nooit eerder één gehad heb.

Ik zit op de ALO dus ik word opgeleid tot gymdocent. Zo'n tablet in de les is verdomde handig en daarmee moet ik volgend schooljaar (september) gaan werken.

Na zelf wat research gedaan te hebben neig ik richting de Ipad 4. Maar ik heb nog wat vragen waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Veel apps voor het onderwijs zijn alleen verkijgbaar in de Apple store en niet in de Play Store. Is er een mogelijkheid om apps van de Apple store om te buigen naar een android tablet?

Als ik dan toch voor de Ipad ga welke opslagruimte raden jullie mij dan aan?

Alvast bedankt voor de hulp,

Jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
Veel opslagruimte heb je voor onderwijs niet nodig. Dat is vooral als je films of muziek erop wil hebben.

Wat voor apps zijn dat dan die alleen in de app store te vinden zijn? Het is al heel lang geleden dat een app die alleen in 1 store uitkwam, niet 2 dagen later door iemand gepoort was naar de andere. Of het moeten hele specifieke apps voor je school zijn.

Als laatste: Ik kan me niet echt voorstellen dat je de duurste ipad nodig hebt voor onderwijs.

Als gymleraar zou ik hele andere eisen stellen:
1) Een scherm dat buiten goed leesbaar is.
2) Iets dat niet kapot gaat als het een keertje nat wordt, valt of geraakt wordt door een verdwaalde bal.

Mijn advies: Pen en papier.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 20:50
Ik weet niet hoe het zit met Apps voor de ALO, al is het wel zo dat op dit moment veel (zeker middelbaar) onderwijs apps te vinden zijn voor de ipad. En in minder mate voor Android en in nog mindere mate voor Windows. De standaard 16 Gb versie heb je meer dan genoeg aan. Helemaal als school een wifi netwerk heeft, waar je gebruik van kunt maken. Dan kun je je documenten online opslaan.

Veel scholen gebruiken de Griffin Survivor als hoes voor hun Ipads. Dan is het ipad aardig beschermt tegen een val, stof en een spatje regen. Beetje een logge hoes, maar wel lekker sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Denk aan Apps als Videodelay of Ubersense. T schijnt dat apple nog al op onderwijs focussed waardoor de apps meestal voor Apple uitgebracht worden.

Ik ben dus van plan de Tablet te gebruiken in de les. Waar ik denk aan het filmen van bewegingen voor het laten zien van verbeterpunten en beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

De voordelen van een iPad zijn volgens mij eerder in andere zaken te vinden dan puur op hardware niveau of het beschikbaar zijn van specifieke apps.
Ik denk bv. eerder aan een über-simpele manier van backup & restore (via iCloud) in het geval je ooit van iPad zou veranderen, gebruiksgemak, betrouwbaarheid, etc.
Een nadeel van een iPad is dan weer de ietwat gesloten aard van het besturingssysteem: je kan het ding niet zomaar benaderen als USB storage. Films, foto's, etc. zul je dus ofwel via iTunes moeten syncen, ofwel via cloudstorage à la Dropbox, Google Drive, etc. Persoonlijk vind ik dit geen groot nadeel, maar zoals ik zeg: dat is persoonlijk.

Feit is dat iPads wat meer "ingeburgerd" zijn bij non-Tweakers. Daardoor zijn er vaak meer Apps te vinden voor deze doelgroepen - zoals het onderwijs - in vergelijking met andere app-stores.

Bescherming tegen valschade en vocht zou ik gezien het gewenste gebruik (buiten, op plaatsen waar ballen rondvliegen,...) wel voorzien. Maar dat zou ik met eender welke tablet doen, ook met Android modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Darkstar op 25-04-2013 12:53 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
Anoniem: 513605 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:50:
Denk aan Apps als Videodelay of Ubersense. T schijnt dat apple nog al op onderwijs focussed waardoor de apps meestal voor Apple uitgebracht worden.

Ik ben dus van plan de Tablet te gebruiken in de les. Waar ik denk aan het filmen van bewegingen voor het laten zien van verbeterpunten en beoordelingen.
Lijkt me een nuttige toepassing voor een persoonlijk trainer of fysio.
Ik denk alleen niet dat je hier de tijd voor hebt als gymleraar.
Bedenk je dat je vaak in je eentje 30+ leerlingen les geeft. Als jij bezig bent 1 leerling te helpen met jouw ipad, zitten de andere 29 dus uit hun neus te vreten.

Tijdens de rest van je studie (elke studie) zijn ze wel erg handig om digitaal studiemateriaal bij de hand te hebben en om aantekeningen te maken tijdens de les.
En een stuk makkelijker om mee te nemen dan een laptop.
Maar dan heb je nog steeds ruim genoeg aan een ipad 2 of een goedkope android tablet.

De duurdere modellen hebben maar 1 voordeel. Ze zijn veel beter met entertainment functies. Dus HD films kijken en de nieuwste spelletjes spelen.
Een prima reden om er een te kopen. Maar probeer hier geen excuus te vinden dat je er een nodig hebt voor je studie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:47
Ben het niet helemaal eens met de reactie hierboven. Ik ben zelf al jaren gymdocent op een vmbo school en werk sinds dit jaar met een ipad in de les.
Zeker m.b.t. de turnonderdelen is de ipad erg handig, het terug kijken van de bewegingen werkt voor een aantal leerlingen beter dan een aanwijzing geven.

Daarnaast hoef je er niet vanuit te gaan dat de 'andere 29' de boel kort en klein slaan als jij individueel met een leerling bezig bent. Dan moet je je vooral afvragen of je wel geschikt bent als docent ;)

Ik ge ruik vooral de eerder genoemde ubersense. Daarnaast coach's eye en het iworks pakket voor de administratie. Numbers werkt echt ideaal. Ben er alleen nog erg mee aan het stoeien. En uiteraard zijn de YouTube filmpjes goed te gebruiken in bijvoorbeeld de danslessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35
Qua tablet apps voor het onderwijs is de Play Store echt een non-player. (uberhaupt op Tablet niveau).

Ik zou eigenlijk in jou geval zelfs een iPad Mini overwegen. Het is een veel compacter apparaat, wat prettiger werkt in een omgeving waarin je weinig op 1 plek staat en de camera's die erop zitten zijn hetzelfde als op de iPad 4.

De iPad 2 zou ik sowieso niet meer nemen. Het is een oud apparaat met slechte camera's. Als je dan toch voor een grote iPad gaat zou ik zeker die extra 100 euro uitgeven.

Misschien zelfs interessant dat t/m dinsdag bij Xando de grote iPads met 10% korting zijn te verkrijgen waardoor je nog meer bespaart.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben blij dat er volop wordt meegedacht, zelfs over het geven van de les.

Ik ben blij reacties te zien van vakdocenten die ook Ipad's gebruiken.
Ook ben ik van plan een Ipad te gaan kopen. Waarschijnlijk een ipad 4.

Maar ik zou flink balen als ik nu een Ipad koop en er over 2 maanden een nieuwe uitkomt.
Is er een nieuwe Ipad in aantocht? En zo ja, wanneer komt die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35
Ja
En zo ja, wanneer komt die dan?
Als ik dat wist zou ik veel geld kunnen verdienen.

Maar Tim Cook heeft onlangs in de financial call gezegd dat we tot de herst geen nieuwe producten moeten verwachten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

Anoniem: 513605 schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:40:
Ik ben blij dat er volop wordt meegedacht, zelfs over het geven van de les.

Ik ben blij reacties te zien van vakdocenten die ook Ipad's gebruiken.
Ook ben ik van plan een Ipad te gaan kopen. Waarschijnlijk een ipad 4.

Maar ik zou flink balen als ik nu een Ipad koop en er over 2 maanden een nieuwe uitkomt.
Is er een nieuwe Ipad in aantocht? En zo ja, wanneer komt die dan?
verwacht niet dat er een revolutionaire nieuwe iPad uit zal komen.

in ons bedrijfsleven werken we nu al bijna 2 jaar met het type 2 iPad, voor de werking heeft het voor ons nog geen enkel nut om een nieuwer type te gaan kopen.
ook als er een nieuw iemand aangenomen zou worden koop ik nog steeds het type2 iPad.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fibao
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik zou zeggen 8GB Ipad Mini, veel goedkoper dan een Ipad 4, en veel handiger. :)

[ Voor 21% gewijzigd door fibao op 06-05-2013 01:46 ]

Pagina: 1