Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeldrome
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb sinds kort een HTPC. Nu heb ik een klein probleem waar ik niet helemaal uitkom.
Als ik met XBMC iets afspeel begint het te haperen na ongeveer 20 min. Als ik dan op pauze druk en dan meteen weer op play dan gaat het weer tijdje goed.

Kan dit te maken hebben met instellingen van XBMC?

Dit is mijn HTCP:
- AMD A serie A10-5800K
- Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB
- Gigabyte GA-F2A85XM-D3H
- Epsilon HTPC1
- Scythe Big Shuriken 2 Rev. B SCBSK-2100
- Sea Sonic SS-300SF - Voeding ( intern )
- Crucial m4 - Solid state drive - 128 GB - intern
- LiteOn iHOS104 - Schijfstation - BD-ROM - 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevvv
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:58
Klinkt alsof je buffer problemen hebt. In je bios je gpu meer geheugen geven zou al kunnen helpen.
512 mb als mogelijk toewijzen.

Anders in xbmc een advanced settings XML, maken en dan je buffer vergroten.
Een how to hiervan kun je zo Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-07 06:29
Heb je hetzelfde probleem in bijvoorbeeld VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:44

RvL

Waar staat datgene wat je af wil spelen? Staat dat op je SSD of stream je dat van b.v. een NAS?

Indien je streamt, doe je dit draadloos of via een netwerkkabel? Draadloos is namelijk vaak niet stabiel genoeg om te streamen. Hierdoor kan het zomaar gebeuren dat tijdens het afspelen (al dan niet tijdelijk) de bandbreedte te laag wordt, waardoor je HTPC uit z'n buffer loopt. Dat moet ie dan eerst aanvullen voordat hij weer verder kan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Je pc zou dit makkelijk aan moeten kunnen.

lees dit forum even

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996

op de eerste pagina bij stap 9 staan wat voorkeurs instellingen voor xmbc.
Ik zou zowie zo even de voorkeurs instellingen nalopen.

Zelf draai ik op een E350 met 8GB ram, ssd + raid 1 voor opslag.
Ik bruik nu ubuntu 12.04 met de fglrx driver 9.000 .
Deze zit niet standaard in 12.04, maar is makkelijk her te compileren.

Ik ga komende week een her install doen naar ubuntu 13.04 vanwege kernel 3.8.x
vanaf die kernel kan je veel meer met de ati drivers en beter aansturing natuurlijk.

maar ook wat RvL zet, hoe spel je af , over kabel of wifi. wat voor OS gebruik je..?

Ik heb het voor elkaar om 1080P te kunnen kijken over de wifi, maar wat is wel veel tuning, en daarom heb ik dus wel alles bekabeld nu.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Qua hardware kan je machine dit makkelijk aan, maar er zijn (zoals altijd) wel een paar voorwaarden aan verbonden. Zo zal je software-configuratie wel moeten kloppen (draaien er geen rare resource-slurpende processen?), zul je je drivers op orde moeten hebben, en is het van belang dat je content snel genoeg aangeleverd kan worden. Zeker bij het gebruik van een externe source, dus bijvoorbeeld een nas, kan dat een issue zijn.

Makkelijkste manier om zaken uit te sluiten zijn booten met een live-cd (zo sluit je software-problemen uit) en je content (als test) even lokaal zetten. Zo kan je de problemen isoleren tot een bepaald gebied, en op basis daarvan gericht gaan zoeken naar wat precies het probleem is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeldrome
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-11-2022
Sorry voor late reactie, was op vakantie ;)

Ik heb alles via de kabel, heb dit meteen aangelegd dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb boven een download computer en hier staan ook de films, deze stream ik dan naar mijn HTPC.

Het lijkt mij ook dat het gewoon moet werken. Ik heb inmiddels wel iets veranderd waardoor het wel beter gaat. De opties die jullie aangeven ga ik ook proberen dit weekend, laat jullie weten hoe het is gegaan!!

bedankt allemaal!!

[ Voor 64% gewijzigd door Abeldrome op 15-05-2013 20:37 ]

Pagina: 1