Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 19:57
Ik bezit momenteel een Nokia C3-00. Deze laadt echter slecht op en de beperkte features en apps beginnen me wat te frustreren. Ik ben dus op zoek naar een smartphone.

Prijs

Als aller maximum (dus inclusief eventuele verzendkosten (naar België)) stel ik € 300. Beter zou nog zijn rond de € 250. Ik wens géén abonnement.

Waar kopen?

Een goedkope Belgische winkel die de voorkeur geniet is gsmwijzer.be. Verzenden mag ook, maar zoals ik hierboven al zei moet er dan wel rekening gehouden worden met verzendkosten.

Vereisten

Software
  • WP 8 of Android 4.0(+)
  • Whatsapp moet mogelijk zijn
  • Kalender die kan communiceren (en syncen) met Outlook, idem mail
  • Skydrive moet mogelijk zijn. Liefst een app (met sync mogelijkheden), maar indien niet mogelijk is browsertoegang voldoende
  • Mogelijkheid om officedocumenten te openen en bewerken
Hardware
  • Goede batterijduur
  • Camera is van weinig belang
  • Uitbreidbare opslag (geheugenkaartje)
  • 3,5mm jack
  • Scherm dat ook prettig in de zon werkt

Eigen onderzoek

Windows Phone 8
Ik heb de review van goedekope WP8-telefoons gelezen. Daarna twijfelde ik fel tussen de 8S en de Ascend W1. Uiteindelijk verkies ik van deze twee toch de 8S. Het slechte scherm van de W1 stoort me te hard.
Android
Een vriend raadde me de Desire X aan. Hiervan vond ik vooral user reviews en geen full-blown reviews. Mijn mening hierover is dus nergens op gebaseerd. Ik geloof wel dat het een goede telefoon is, maar kan het beter voor die prijs? Ik weet ook niet goed wat er van Android telefoons zo goed is op de markt. Er zijn er namelijk zo veel! Daarom dat ik ook meer voorstander ben van WP8. De toestellen waarop het "mag" worden vrijgegeven zijn beperkter, maar dat lijkt me net iets goeds.

Gevraagd

Ik zou graag enkele voorstellen horen die rekening houden met de vereisten hierboven. Argumenten zouden leuk zijn.

Bedankt voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:00
Ik lees dat er voor WP8 toestellen apps uitkomen die minimaal 1gb geheugen eisen, daar komen de goedkopete modellen niet mee weg want die hebben 512 mb.

Voor Android zou ik je adviseren eens te kijken naar de Sony Xperia P. Je mist dan wel je geheugenkaartslot maar krijgt er een goed scherm en goede prestaties voor terug, plus voor de meeste mensen is de 16 gb opslag voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
swhnld schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:00:
Ik lees dat er voor WP8 toestellen apps uitkomen die minimaal 1gb geheugen eisen, daar komen de goedkopete modellen niet mee weg want die hebben 512 mb.

Voor Android zou ik je adviseren eens te kijken naar de Sony Xperia P. Je mist dan wel je geheugenkaartslot maar krijgt er een goed scherm en goede prestaties voor terug, plus voor de meeste mensen is de 16 gb opslag voldoende.
Dat las ik ook, maar dat was dan een benchmark-app. Dat heb ik niet nodig. Ik neem de Xperia P in beschouwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 09:11
ik ga vooral ingaan op de telefoons die je zelf al aangeeft:

WP8 werkt heel erg prettig. Er is inderdaad het geheugen probleem maar de verwachting is dat dit gepached zal worden. Daarbovenop, voor die prijs koop je een budget telefoon, het lijkt mij dan ook onredelijk om te verwachten dat die al de zwaarste apps kan draaien (apps boven de 512mb zijn al gouw zware games). Voor simpele app's zoals whatsapp zal dat absoluut geen probleem zijn.
WP8 is een heel prettig besturingssysteem. Het legt zichzelf uit en werkt heel snel. Persoonlijk vind ik het ook erg mooi en vooral overzichtelijk. Je gaat er niet zo snel het gevoel bij hebben dat het budget is, het hapert immers bijna nooit. (al is dat sinds android 4.0 bij android eigenlijk ook wel zo)
Persoonlijk ben ik dan wel meer fan van Nokia door de meegeleverde apps etc. De lumia 620 is echt een fijn toestel, maar als je wacht denk ik dat je met de lumia 520 voor minder geld minstens even goed gaat zijn. Maar dat hangt natuurlijk af van hoeveel tijd je hebt. Met een HTC kan je overigens ook niet echt misgaan. Altijd mooie en stevige toestellen

Dat brengt ons meteen bij jouw 2de keuze. De HTC Desire X. Een toestel dat ik erg goed ken aangezien mijn vriendin er 1 heeft. Ik vind het persoonlijk echt een heel mooi toestel, je krijgt een design dat je zou verwachten bij een premium model. De telefoon werkt ook heel erg vlot, je krijgt hem nooit aan het haperen. (of je moet al heel hard je best doen) HTC Sense werkt ook erg fijn trouwens (en dat komt van iemand die zelf een nexus heeft om vanilla android te hebben)
Opnieuw het blijft een budget toestel, verwacht niet dat je er zware 3D games op kan spelen. Maar voor de dingen die jij hier boven aan geeft, dat zijn taken die deze telefoon zonder problemen zal afwerken.
Het is wel een feit dat hij vrij duur is voor de hardware die je krijgt. (al is hij aan het zakken gegaan in de prijs en valt het al wat beter mee, ik spreek immers nog over de tijd dat hij bijna 300 euro kostte) Je betaalt dus wel een prijs voor het mooie design.

Je zou ook naar de galaxy s3 mini kunnen kijken. Die gaat qua specs wel iets beter zijn dan de HTC maar hij is ook duurder en ik vind hem persoonlijk minder mooi.

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Waarom kijk je niet naar de s2 plus ipv de s3 mini? Ik twijfel momenteel zelf ook tussen deze 2 en op dit moment neig ik naar de s2 plus. Heeft iemand ervaring met deze 2 toestellen en kan aangeven of de s2 plus inderdaad de beste keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
mobile12 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:18:
Waarom kijk je niet naar de s2 plus ipv de s3 mini? Ik twijfel momenteel zelf ook tussen deze 2 en op dit moment neig ik naar de s2 plus. Heeft iemand ervaring met deze 2 toestellen en kan aangeven of de s2 plus inderdaad de beste keuze is?
Please, don't hijack my topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mijn suggesties:
WP8: Samsung Ativ S voor 300.
Android: LG Optimus 4X HD voor 301,99.

De Ativ S is natuurlijk een high-end WP8 phone, daar zou je dus een behoorlijke tijd mee uit de voeten moeten kunnen.
De Optimus 4X HD is redelijk gelijkwaardig aan de One X en Galaxy S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-06 20:11

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

ik zelf heb de Huawei en ik moet zeggen.. niks mis met dat scherm! ook niet in de zon! nog steeds heel duidelijk enzo! en de batterij gaat ook super lang mee, maar het is natuurlijk jou eigen keuze haha.. als je voor Android gaat zou ik voor de HTC One serie gaan.. fijne toestellen! had een One V gehad en er was niks mis mee! maar als je zware spellen er op wil doen is de One X wel fijner inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Sigis schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:05:
Mijn suggesties:
WP8: Samsung Ativ S voor 300.
Android: LG Optimus 4X HD voor 301,99.

De Ativ S is natuurlijk een high-end WP8 phone, daar zou je dus een behoorlijke tijd mee uit de voeten moeten kunnen.
De Optimus 4X HD is redelijk gelijkwaardig aan de One X en Galaxy S3.
De telefoons die jij opnoemt zijn jammer genoeg boven m'n budget, en 300 euro is echt wel het maximum!
Stimela schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:34:
ik zelf heb de Huawei en ik moet zeggen.. niks mis met dat scherm! ook niet in de zon! nog steeds heel duidelijk enzo! en de batterij gaat ook super lang mee, maar het is natuurlijk jou eigen keuze haha.. als je voor Android gaat zou ik voor de HTC One serie gaan.. fijne toestellen! had een One V gehad en er was niks mis mee! maar als je zware spellen er op wil doen is de One X wel fijner inderdaad..
Bedankt voor je mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 17:24

Perkouw

Moderator General Chat
Persoonlijk zou ik met dat budget voor deze gaan; pricewatch: Samsung Galaxy S2 Plus Zwart Goed je hebt tegenwoordig alweer de S4 etc. maar we zitten aan een budget vast. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 05-05-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07 23:19
misschien de LG optimus 4X HD? Even goed als een s3 of one X maar toch maar 315 euro (wel 15 euro boven jouw budget). ik heb de telefoon zelf niet maar de reviews zien er goed uit, ik heb hem in de Vodafone winkel kort in mijn hand gehad en heb er niks op aan te merken. anders misschien de s3 mini?

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb alle drie de toestellen uit de review in handen gehad en er een tijdje mee gespeeld, de verschillen vond ik marginaal. Wel merkte ik dat WP 8 naar mijn mening echt een verademing is tov van Android en erg soepel draait. Het opslag- en werkgeheugen is voor sommige mensen een issue, dus je zou kunnen overwegen nog even te wachten en door te sparen voor de Ativ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
BramVroy schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:33:
[...]

De telefoons die jij opnoemt zijn jammer genoeg boven m'n budget, en 300 euro is echt wel het maximum!

Bedankt voor je mening!
Op het moment dat ik reageerde waren dit de prijzen inclusief verzendkosten. Voor mij is 301,99 gewoon 300 euro omdat ik me nooit druk maak om kleingeld.

Nu is de Ativ S overigens te krijgen voor 277,89 inclusief verzending naar Belgie. De LG Optimus 4X HD voor 298 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 13:20
Ik ben een week in het bezit van de LG O4X HD en ik ben verrast door de kwalitateit. Soepel, snel, strak scherm. Ben alleen nog wat aan het tweaken om het batterijverbruik wat omlaag te krijgen. Maar ik was toch al gewend om elke avond de phone aan het netsnoer te hangen.
Fijn apparaat. En inmiddels al op Jelly Bean (4.1.2), sinds vorige maand beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Ik ben voor een goedkopere droid gegaan: HTC Desire X. Hopelijk valt hij goed mee!

Bedankt voor allee hulp!
Pagina: 1