• thefurious1
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-08-2013
Ik wil mijn ps3 slim 120gb een hdd upgrade geven, naar 500 gb.
Ik heb hiervoor een hitachi travelstar 5K500.B aangeschaft.
Een tutorial opgezocht om te kijken hoe het moet, al deze stappen gevolgd, maar ik blijf de foutmelding 8002F22F krijgen. De software die erop moet is 4.40 deze heb ik al meerdere malen gedownload en via een usb stick geprobeerd het te te installeren, usb-stick is als FAT32 geformateerd. Maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen...
help aub!!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 20:01

Nemesizz

Untouchable

Heb je de update ook in de juiste map staan? ('x:/PS3/UPDATE/' waar x: natuurlijk de letter van je USB drive is).

Zorg ook dat je USB stick 2GB of kleiner is, bepaalde grote modellen pakt ie niet altijd (met al die 16 en 32GB stickjes van tegenwoordig) ;) .

Mocht dat ook allemaal niet werken, probeer dan de harddisk in een PC en 'even' scannen met HDTune.
Ook een gloednieuwe HDD kan meteen al kuren vertonen (smart errors, bad sectors, enz).

• thefurious1
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-08-2013
Ik heb idd de update ook in de juiste map staan.

Ik gebruik idd wel een 16GB stick, dus zal het is proberen met een kleinere.

Ik denk niet dat ik de apparatuur heb om de HDD te kunnen scannen, ga ervanuit dat ik dan een speciale aansluiting voor mijn pc moet hebben ofzo?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 20:01

Nemesizz

Untouchable

Nee, het is een s-ata laptop schijf, die kan je ook gewoon aan je PC hangen (bijna alle PC's hebben wel een s-ata poort, tenzij je een PC hebt van voor het jaar 2003 ofzo :P ).

Gewoon schijf in de PC hangen, HDTune downloaden en installeren (klein progje) en dan naar SMART waardes kijken, en eventueel een uitgebreide oppervlakte scan laten doen (die zoekt dan bad sectors).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee