Nieuwe maar oude laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323990

Topicstarter
Hallo,

Ik denk dat ik een laptob wil samenstellen waarvan iedereen denkt ...wat mot je ermee?
Hier moeten de oudere hardcore cpu cracks en new age wizzkids gaan samenwerken denk ik?
Ik zal eerst de specs definieeren:

Windows xp,SSD,serial out (liefst2X),Firewire,USB 2.0,USB3.0, WIFI/LAN, Bluetooth,dual boot,cd/dvd drive RR. Ook zou het heel fijn zijn als de hele laptop zo klein/licht mogelijk is 15 Inch of minder.
Dus A.U.B geen docking stations, converters enz.

Kleine toelichting.
Ik werk aan boord als Engineer op schepen waar de technische staandaard nog ongeveer 10 jaar achter loopt.
Denk je waarschijnlijk afzinken die handel!! Maar zelfs vandaag de dag gebouwde schepen werken nog met die ouwe meuk.
Dit komt voor uit het feit dat de regelementen bepaalde technische vooruigang blokkeren

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen,kosten zijn niet echt een probleem.

Gr Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 23:01
Serial out 2x wordt echt een probleem op hedendaagse laptops, dat is allemaal uitgefaseerd. Firewire bijna alleen op macbooks te vinden tegenwoordig.

Als je echt geen converters wil dan zul je een oude 2e hands moeten zoeken, want als je ook nog usb 3.0 wilt dan gaat dat niet lukken. Enige optie is dan usb -> serieel converter. Als je dat doet dan kunnen we wel een mooie laptop voor je vinden :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je je eisen in de pricewatch invoert krijg je twee opties van HP:

http://tweakers.net/categ...kOQtzQ4iooQWyDnMDC6BwbS0A

Waarschijnlijk geen Windows XP, maar dat kan je zelf installeren.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 20:44
Misschien is het een optie om een laptop met Expresscard slot te kopen i.c.m. een expresscard adaptor voor 2 seriële poorten (bijvoorbeeld zoiets)? Expresscard slots zijn nog wel redelijk te vinden op moderne laptops in het duurdere segment.

Enigszins moderne Windows XP laptops zul je niet vinden, dit zul je zelf moeten installeren tenzij je een sterk verouderde en trage laptop wil.

[ Voor 17% gewijzigd door accountabc op 24-04-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dell heeft dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www03.cp-static.com/objects/high_pic/f/f16/1347791992_docking-stations-dell-serial-parallel-port-replicator-e-series-452-10775.jpg

Serieel kom je op laptops amper tegen. Je zou een 2e-hands thinkpad of latitude kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:20:
Dell heeft dit ding:

[afbeelding]

Serieel kom je op laptops amper tegen. Je zou een 2e-hands thinkpad of latitude kunnen overwegen.
gebruik ik en werkt uitstekend kan ik je vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk zoiets was ik naar op zoek TOP dank u _/-\o_
MaximusTG schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:07:
Als je je eisen in de pricewatch invoert krijg je twee opties van HP:

http://tweakers.net/categ...kOQtzQ4iooQWyDnMDC6BwbS0A

Waarschijnlijk geen Windows XP, maar dat kan je zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 20:22

TommieW

Numa numa.

Het is wel verstandig om voor het aanschaffen van een nieuwe laptop, even te kijken of er drivers voor Windows XP zijn voor de hardware in die laptop.

Simpel dingetje, maar wel iets wat je snel over het hoofd ziet. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8)7 Ja daar heb je een punt! idd niet aan gedacht! bedankt.

Hoe kom ik daar het best achter? ik denk dat er hier mensen zijn die mij dat prima kunnen vertellen?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 323990 op 25-04-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 17:40

robenroute

VuurDraad was fijn...

Geen idee waarom je XP wilt draaien en welke eisen je daar dan aan stelt, maar je zou ook nog XP kunnen virtualiseren onder W7, W8 of Linux. Hoef je je in ieder geval weinig zorgen te maken over de hardware/drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Of hij gebruikt een stuk externe hardware wat alleen onder XP werkt, dan gaat die hele vlieger niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 17:40

robenroute

VuurDraad was fijn...

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:17:
Of hij gebruikt een stuk externe hardware wat alleen onder XP werkt, dan gaat die hele vlieger niet op.
Inderdaad. Vandaar de opbouw van mijn eerste zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-07 19:35
Je beseft wel dat over minder dan 1 jaar de support voor Windows XP over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeel simpel.denk ik... in XP kan je nog gewone DOS programma's draaien. kan in W7 ook wel maar krijg je weer DOSBOX achtige dingen... zoals ik al eerder in mijn topic aangaf is het belangrijk dat er snel en simpel mee te werken moet zijn dus geen hubs, verlopen,converters enz.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik de input van iedereen super vind en zeer benieuwd ben naar evt vervolg.
robenroute schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:11:
Geen idee waarom je XP wilt draaien en welke eisen je daar dan aan stelt, maar je zou ook nog XP kunnen virtualiseren onder W7, W8 of Linux. Hoef je je in ieder geval weinig zorgen te maken over de hardware/drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 323990 schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:40:
Heeel simpel.denk ik... in XP kan je nog gewone DOS programma's draaien.
[...]
Nope, daar draai je ook net als bij Win7 een DOS-geëmuleerde Console sessie.

Real-mode DOS was in Win98 voor het laatst te gebruiken. Alle NT varianten (dus ook XP) deden niet aan puur DOS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1