Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:43
het viel mij op dat er nog heel weinig te vinden is op GoT over FirefoxOS. Sinds gister is het mogelijk om bij geeksphone.com 2 developer toestelen te bestellen met FirefoxOS, te weten:

Keon
  • CPU Qualcomm Snapdragon S1 7225AB 1Ghz.
  • UMTS 2100/1900/900 (3G HSPA).
  • GSM 850/900/1800/1900 (2G EDGE).
  • Screen 3.5" HVGA Multitouch.
  • Camera 3 MP.
  • 4 GB (ROM) and 512 MB (RAM).
  • MicroSD, Wifi N, Bluetooth 2.1 EDR, Radio FM, Light & Prox. Sensor, G-Sensor, GPS, MicroUSB.
  • Battery 1580 mAh.
Peak
  • CPU Qualcomm Snapdragon S4 8225 1.2Ghz x2.
  • UMTS 2100/1900/900 (3G HSPA).
  • GSM 850/900/1800/1900 (2G EDGE).
  • Screen 4.3" qHD IPS Multitouch.
  • Camera 8 MP (back) + 2 MP (front).
  • 4 GB (ROM) and 512 MB (RAM).
  • MicroSD, Wifi N, Bluetooth 2.1 EDR, Radio FM, Light & Prox. Sensor, G-Sensor, GPS, MicroUSB, Flash (camera).
  • Battery 1800 mAh.
Ik heb zelf vanmiddag een Peak weten te bestellen. Gister 23april waren beide al uitverkocht!

Zijn er nog meer tweakers die er een hebben weten te bestellen?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Niet kunnen aanschaffen, wellicht later.
Gefeliciteerd, maar waarom heb je niet voor de Keon gekozen, en zal dit je main toestel worden?

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:30
Firefox OS Developer represent. Vanavond spreek ik tijdens AmsterdamJS over FFOS en ik heb ook een bunch demo toestellen bij me (waaronder de GeeksPhones). Mocht iemand in de buurt zijn :) .

Let wel dat beide toestellen nog niet 100% consumer-ready zijn, ze zijn vooral gericht op devs en dat merk je in een aantal zaken nog wel. De weergave van bijvoorbeeld de browser in de Peak schaalt nog niet altijd lekker omdat de resolutie hoger is. Komt binnenkort wel overigens.

Mocht iemand overigens een briljant idee hebben en naast de GeekPhones hebben gegrepen tijdens de sale, stuur me een DM.

• -Jaap-io
ze zijn vandaag overigens weer te koop, weet niet of dat nog steeds zo is: http://shop.geeksphone.com/en/

het prijs verschil was dus danig laag dat ik voor dat geld gelijk de meest uitgebreide versie ben gegaan.

Ben erg benieuwd en wel een aantal ideeën waar ik eens mee wil spelen :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 17:11
Ik ben zeker ook geinteresseerd in FFOS. En ik ben toe aan een nieuwe telefoon. Ik vind het geen probleem om beta software te draaien, maar basiszaken als bellen moeten wel werken..... De rest wordt vanzelf wel een mouw aangepast... (ben zelf ook niet helemaal hulpeloos qua devven)...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke zaken dan nog niet consumer-ready zijn?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• david_p
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-10 21:14
Het is me gelukt een Keon te bestellen via de site van Geeksphone. De status van mijn bestelling is helaas al drie dagen onveranderd:
Preparation in progress

[ Voor 6% gewijzigd door david_p op 27-04-2013 14:47 ]

• creator1988
qrazi schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:02:
Ik ben zeker ook geinteresseerd in FFOS. En ik ben toe aan een nieuwe telefoon. Ik vind het geen probleem om beta software te draaien, maar basiszaken als bellen moeten wel werken..... De rest wordt vanzelf wel een mouw aangepast... (ben zelf ook niet helemaal hulpeloos qua devven)...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke zaken dan nog niet consumer-ready zijn?
Applicaties die nog niet beschikbaar zijn en waar geen web-alternatief voor is (WhatsApp bv.), rough edges qua performance, e-mail client doet niet aan meerdere attachments in de versie die nu op de GeeksPhone draait. En het touch screen van mijn Keon is niet 100%, maar weet niet of dat bij alle telefoons zo is (mijne is pre-productiemodel van eind Januari).

Als je weet hoe je de telefoon moet flashen vanaf source dan gaat alles prima hoor, veel dingen zijn al wel beschikbaar in master maar nog niet in de v1.0.1 branch die op de GP draait. Maar dat is niet iets wat een consument gaat doen.

• -Jaap-io
creator1988 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:38:
[...]
Als je weet hoe je de telefoon moet flashen vanaf source dan gaat alles prima hoor, veel dingen zijn al wel beschikbaar in master maar nog niet in de v1.0.1 branch die op de GP draait. Maar dat is niet iets wat een consument gaat doen.
Ik neem aan dat daar wel ergens tutorials voor te vinden zijn? Voor ons als "simpele" webdevelopers ;)

• -Jaap-io
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/482632_321595961301300_149527919_n.jpg
Hij is binnen :)
het eerste wat opvalt is dat hij wel een hoog plastic gehalte heeft. Het voelt nog een beetje goedkoop en fragiel. Verder heel kort mee gespeeld en het werkt opzich wel redelijk, maar nog niet alles loopt vloeiend. Als je de telefoon kantelt, lopen de home screens door elkaar heen. En soms reageert hij niet lekker op de beweging, regelmatig scrolt het scherm als ik klik en vice versa.

maar erg leuk om nu al mee te kunnen spelen!

• creator1988
-Jaap-io schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:39:
[...]

Ik neem aan dat daar wel ergens tutorials voor te vinden zijn? Voor ons als "simpele" webdevelopers ;)
Flashing Geeksphone: https://gist.github.com/janjongboom/5500846

• david_p
Mijn Keon is inmiddels gearriveerd. En gisteren heb ik met behulp van bovenstaande gist Boot2Gecko 2.0.0.0-prerelease geïnstalleerd. Het is allemaal nog behoorlijk onstabiel maar erg leuk om mee te experimenteren.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Heeft iemand hem de laatste tijd nog kunnen bestellen? Of worden ze niet meer uitgeleverd?

• markusclaas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05 14:19
Ik heb een geaksphone Peak ontvangen. Maar dat was op de eerste dag. Hoe is die Boot2Gecko 2.0.0.0? Dat is niet de standaardversie die wordt meegeleverd, of wel?

• david_p
markusclaas schreef op maandag 20 mei 2013 @ 03:17:
Ik heb een geaksphone Peak ontvangen. Maar dat was op de eerste dag. Hoe is die Boot2Gecko 2.0.0.0? Dat is niet de standaardversie die wordt meegeleverd, of wel?
De 2.0.0.0 is niet erg stabiel. Er zitten wat apps bij die de boel regelmatig laten crashen. Maar deze apps zijn echt alleen bedoeld om de API te testen. Ik heb de prerelease draaien uit nieuwsgierigheid maar vooralsnog mis je er niet veel aan denk ik.

• creator1988
Je kan Gecko builden met BRANCH=v1-train ./config.sh keon (wel je config file even hernoemen naar iets anders), en dan in gaia ook v1-train flashen, dan draai je 1.1.0-prerelease en die is veel stabieler (die draai ik zelf ook voor dagelijks gebruik).

[ Voor 11% gewijzigd door creator1988 op 31-05-2013 12:48 ]

• creator1988
Officiele geeksphone builds zijn nu beschikbaar (stable & nightly) via http://downloads.geeksphone.com/

• creator1988
En de eerste Firefox OS telefoons komen nu voor consumenten beschikbaar (vanaf morgen): https://blog.mozilla.org/...t-firefox-os-smartphones/
Pagina: 1