meerdere printers op één server met identieke naam?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
hoi, hopelijk heeft iemand een antwoord voor me, ik verwacht alleen dat het antwoord nee zal zijn.

Bij een klant hebben we een 2003 terminal server met een oud programma waarin hard-coded geprint zal worden naar een lokale printer genaamd "etiket". De etiket printer print vervolgens naar een IP adres.
Nu wil men meerdere etiketprinters aanmaken, zodat je per gebruiker een eigen etiket printer kan instellen met hun eigen IP adres. Probleem is natuurlijk dat Windows aangeeft dat de etiketprinter al bestaat en dat je een andere naam moet kiezen.. Als je de etiketprinter deelt via een printserver werkt het namelijk niet omdat de naam dan is "etiket op printserverblabla". Het programma dat de etiketten print is niet aan te passen voorlopig....

Is dit te voorkomen, zonder dat ik elke gebruiker een eigen terminal server moet gaan geven omdat ik maar 1x dezelfde printer kan installeren met die naam? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
Is mogelijk!
Op de terminal server Redmon installeren en die goed configureren. 1 printer met sturing naar meerdere outputs ob basis van b.v. Gebruikersnaam etc.
http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/redmon/
Erg krachtig en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
the_nowhereman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:18:
Is mogelijk!
Op de terminal server Redmon installeren en die goed configureren. 1 printer met sturing naar meerdere outputs ob basis van b.v. Gebruikersnaam etc.
http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/redmon/
Erg krachtig en makkelijk.
kijk aan, there is a god! thanks ik ga er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
metallicelmo schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:41:
[...]

kijk aan, there is a god! thanks ik ga er naar kijken
Nou zeg, ik probeer alleen maar te helpen, ben niet meteen een god hoor.
Tweakers zijn we gewoon !