Glasvezel router met voip ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 15:16
Beste Tweakers
ik heb hier een standaard router van mijn provider nu is de snelheid
prima over de kabel alleen door de drukte hier ivm buren
is het draadloos een beetje belabberd

nu had ik voorgesteld om op de 5.0 band te gaan werken maar wat blijkt dat is niet van toepassing in deze router

nu kreeg ik te horen dat een andere router mogelijk is maar ik heb hier niet veel knowhow in als het om modelen en types gaat

weten jullie een goede glazvezel router met (telefoon) voip aan sluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je kan natuurlijk ook een eigen Access Point aansluiten op je router. Maar wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd / uitgezocht?

Sowieso Move naar Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
ik kom steeds uit met fritzboxen maar die zijn 300 a 400 per stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Ik zou eens beginnen met een simpele 5GHz access point. (Dus een extra AP, naast je bestaande router) Maar een belangrijkere vraag is welke snelheid je denkt te gaan halen, en door hoeveel muren het signaal moet voordat het bij je client is.

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 24-04-2013 19:46 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
geen muren
is vooral voor de mobieltjes en de tables en dan doen wij toch op nog geen 10m afstand

het probleem is dat ik met onze telefonie zit.
en daar loop ik steeds op vast aangezien de onze via voip loopt neem ik aan dat de router voip moet hebben ?
of loop ik daar verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

goakiller900 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:32:
Beste Tweakers
ik heb hier een standaard router van mijn provider nu is de snelheid
prima over de kabel alleen door de drukte hier ivm buren
is het draadloos een beetje belabberd

nu had ik voorgesteld om op de 5.0 band te gaan werken maar wat blijkt dat is niet van toepassing in deze router

nu kreeg ik te horen dat een andere router mogelijk is maar ik heb hier niet veel knowhow in als het om modelen en types gaat

weten jullie een goede glazvezel router met (telefoon) voip aan sluitingen ?
Ik verwacht sowieso dat je niet je eigen modem mag en kan aansluiten. Voor glasvezel is dat ook nogal specifiek. Rommel eerst eens met je kanalen bijvoorbeeld en levert dat allemaal niets op dan kan je kiezen of een accespoint of de routerfunctie uitslagen van je bestaande router/modem en een eigen router aansluiten.

Er zijn legio programma's om te kijken wie op welk kanaaal zit bij jouw in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
hebben we al gedaan provider en ik

alleen het komt als glasvezel binnen en dan door naar dee modem die stuurt het door naar de router (als ik het goed zie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zoekt dus gewoon een router of een accespoint geen glasvezelrouter (wat dat ook moge zijn).

Geef dan even wat meer specs van dat ding dan weten we een beetje hoe of wat. En wat waren de drukst bezette kanalen? Situatie in huis? Beton, verdiepingen, gipsmuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het simpelste is wat in je eerste antwoord wordt gegeven: gebruik je bestaande router als router en voip-punt, sluit daar een accespoint op aan die wel de 5GHz band kan uitsturen en klaar.

(op de frontpage staat toevallig net de TP-Link Archos in het nieuws, maar die zal wel een beetje duur zijn voor jouw toepassing ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al dat 5GHz geleuter is leuk maar werkt alleen als de afstand niet te ver is en je niet door dikke betonnen muren heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Maargoed, niets weerhoudt je ervan om een tweede router of accesspoint te plaatsen en die naar eigen inzicht in te stellen. Wat je dan doet is een 5GHz router aanschaffen en een van LAN uitgangen in de WAN poort van de nieuwe router stoppen. De nieuwe router instellen volgens het boekje en je hebt gewoon twee wifinetwerken liggen.

En dan zou het niet meer dan een eurootje of 40 hoeven kosten.

bijvoorbeeld deze:
pricewatch: TP-Link TL-WDR3600

En mocht het niet werken kun je het ding binnen 7 dagen kosteloos retour sturen naar de betreffende webshop onder wet koop op afstand.

-_-

Pagina: 1