Toon posts:

emulator tcp/ip netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer een educatieve software omgeving te maken waarbij ik op een en dezelfde laptop een software master en een software slave met elkaar wil laten praten. Dat kan alleen wanneer ik beide op een netwerk kan aansluiten, dat normaal in hardware is uitgevoerd. Dit netwerk wil ik nu emuleren zodat ik geen extern netwerk of meerdere pc's nodig heb. Het idee is te oefenen met de master en slave software op een en dezelfde laptop.

Is er software die ik zo kan gebruiken dat het een netwerk voor dit doeleind emuleert?

Gr.
Pete

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
bedoel je zoiets als cisco pakket tracer
GNS 3 of Huaway simulator.
GNS 3 heeft ondersteuning voor VM's in virtualbox

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwestie van VMware, VirtualBox of een andere hypervisor gebruiken lijkt me. Heb je gewoon twee virtuele PC's die via een virtueel netwerk met elkaar verbonden zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een virtuale machine maken was ook het eerste wat bij mij te binnen schoot. Virtualbox is denk ik het makkelijkst om mee te beginnen dan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 15:45
Kan je niet iets doen met Cisco Packet Tracer?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Behalve bovenstaande oplosingen kun je als je master slave wilt communiceren, en het netwerk is niet hetgeen van belang is, kun je uiteraard via localhost (127.0.0.1) communiceren. http://social.technet.mic...0-4212-8fca-c58936979851/

Net zo goed als dat je een webserver ook kunt benaderen op de console van de server zelf.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1