Toon posts:

XFX HD7970: Zorgwekkende tempraturen tijdens FurMark?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten,

De vraag is eenvoudig: Tijdens een benchmark van FurMark, was de temperatuur van mijn kaart zo'n 98c met de fans op 100% activiteit.Ik heb de benchmark ongeveer 7 minuten door laten lopen.

Tijdens het spelen van spellen, of andere activiteiten waarbij de kaart aan de bak moet, blijven de temperaturen tussen de 60c - 70c.

Zijn dit temperaturen waar ik me druk over moet maken, en is er kans op slijtage?

Alvast bedankt,

Stan

Ps:
De kaart waarover het gaat is een XFX Radeon HD7970 DD Black Edition

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 11:38 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Ik denk dat die temperaturen een heel stuk lager zouden moeten zijn. Maar 60-70 is netjes tijdens gamen maar 98 graden is wel even behoorlijk schrikken (nog wel binnen de specs denk).

Wat voor kast + fans heb je in je kast, a.k.a. hoe is je airflow.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
2 fans die werden geleverd met de kast, dat is een Fractal Define Design R4. De CPU cooler is een Scythe Mugen Rev. B

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Om de vorige vraag nog even aan te halen. Hoe is de airflow in je kast opgebouwd? Komt er "verse" lucht aan de voorkant binnen en zuigt een fan achter af?
En niet geheel onbelangrijk, staat je kast vrij (niet in een kast of andere benauwde ruimte)?

Wat je kan doen om te testen of het helpt is om een extra fan in je kast te plaatsen die extra "verse' lucht je systeem inblaast.

Heb je ook nog een screenhot van je temp monitor programmatje. Plaatjes zeggen soms meer dan woorden. :P

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47

InFamous

excommunicado

Furmark is leuk van tijd tot tijd maar totaal niet intressant aangezien je je videokaart nooit zo erg zal belasten met gamen, 68 70 graden is netjes ingame. Als je gaat minen voor bitcoins zou ik wel een oplossing zoeken voor het probleem.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de FurMark Benchmark voorlopig niet meer laten draaien en voor zover ik kan zeggen is de airflow in de kast prima. Ik gebruik voornamelijk HWMonitor om de temperaturen en voltages in de gaten te houden.
Kan het niet mogelijk zijn dat er iets mis was met de temperatuurweergave binnen FurMark?
Anyway, een van mijn vragen was of er spraken kon zijn van slijtage, en hoe ik dit kan merken.

Bedankt voor de antwoorden guys. Ik zal straks wel een paar screenshotjes maken.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

InFamous schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:40:
Furmark is leuk van tijd tot tijd maar totaal niet intressant aangezien je je videokaart nooit zo erg zal belasten met gamen, 68 70 graden is netjes ingame. Als je gaat minen voor bitcoins zou ik wel een oplossing zoeken voor het probleem.
+1, furmark is zo onrealistisch als wat.

en 98 graden kan een gpu nog wel hebben al is het niet zo fijn.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Die XFX kaarten hebben vrij snel problemen, je zal niet de eerste zijn iig....
Toen ik een kapotte had stuurde ik hem terug en vroeg ik om een MSI model.

die DD koelers zijn vaak slecht of erger en met name de stroom fase wordt slecht of zelfs niet gekoeld.
Er zit een productiefout in en toch blijft XFX doorverkopen.
Ook bij de thermalpaste zet ik zo mijn vraagtekens...

Soms heb je geluk en heb je een goede DD koeler die en stil is en ook nog eens goed koeld... ''soms'' want hoeveel duizenden forums vol met anti XFX DD verhalen.

Fout nummer 2 is dat ze zich hebben gericht op het koelen van omliggende onderdelen, dus denk aan moederbord etc... dit moet NIET de functie zijn van een videokaart, toch zijn ze hier zeer trots op en zetten ze het zelfs op de verpakking als sales argument.
Weer een design foutje die het probleem nog erger maakt dan het al is...

verbaasd mij achteraf eigenlijk nog dat die kaarten niet 200 graden worden met die koeler... dingen blazen alle lucht gewoon tegen het moederbord.

[ Voor 167% gewijzigd door A87 op 24-04-2013 13:36 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
A87 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:21:
Die XFX kaarten hebben vrij snel problemen, je zal niet de eerste zijn iig....
Toen ik een kapotte had stuurde ik hem terug en vroeg ik om een MSI model.

die DD koelers zijn vaak slecht of erger en met name de stroom fase wordt slecht of zelfs niet gekoeld.
Er zit een productiefout in en toch blijft XFX doorverkopen.
Ook bij de thermalpaste zet ik zo mijn vraagtekens...

Soms heb je geluk en heb je een goede DD koeler die en stil is en ook nog eens goed koeld... ''soms'' want hoeveel duizenden forums vol met anti XFX DD verhalen.

Fout nummer 2 is dat ze zich hebben gericht op het koelen van omliggende onderdelen, dus denk aan moederbord etc... dit moet NIET de functie zijn van een videokaart, toch zijn ze hier zeer trots op en zetten ze het zelfs op de verpakking als sales argument.
Weer een design foutje die het probleem nog erger maakt dan het al is...

verbaasd mij achteraf eigenlijk nog dat die kaarten niet 200 graden worden met die koeler... dingen blazen alle lucht gewoon tegen het moederbord.
Dus jij raad aan om gewoon helemaal voor een andere kaart te kiezen...? Ik heb nauwelijks slechte dingen over deze kaart gehoord, en buiten de coil noise die van dit apparaat afkomt, heb ik ook niks te klagen.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

coil noise heb je altijd wel min of meer.
Over het algemeen is die XFX DD serie gewoon beroerd.

[ Voor 41% gewijzigd door A87 op 24-04-2013 22:08 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56

RvV

Mwoa, ik vind de kaart best aardig. Ter vergelijking: In een Fractal R4 met 2 fans aan de voorkant, 1 aan de achterkant en 1 aan de zijkant zit ik met het bitcoin minen op 65% GPU fan speed, 75°C. Als je airflow goed is, is het enige wat ik kan bedenkendat je toevallig pech hebt dat de pasta niet lekker zit.

(met de default fans (1 voorkant, 1 achterkant), zat ik op 77% fan, 82°C.)

Y'24

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een xfx dd7970 ghz, maar tijdens furmark kwam ie niet boven de 70 graden terwijl de koeler niet hoger dan 55% hoefde te komen.

Prima score vooralsnog, ik moet wel zeggen dat de airflow in mn kast uitstekend is. Dat zal vast het nodige schelen.

edit: of je schopt even een oude post naar boven :O :$ browsen op een telefoon op een saaie verjaardag is niet goed }:|

[ Voor 22% gewijzigd door Shanquish op 04-05-2013 23:23 ]

Pagina: 1