NAS Uitbreiden met andere schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 11:04
Geen idee of het hier moet of in het Storage forum.

Ik heb momenteel een NAS met 3 schijven Samsung HD204UI (voor de overname door Seagate).
Ik zou er eentje willen bijsteken ... eveneens 2TB dus.
Nu heb ik hier en daar gelezen dat de huidige HD204UI modellen eigenlijk goedkopere Seagate varianten zijn en wil ik deze vermijden.

Wat raden jullie aan als goede NAS-schijf van 2TB?
Levert het mixen van disktypes eventuele problemen op?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 08:51
Het mixen van schijven zou sowieso geen probleem moeten zijn. Draai je de schijven in raid? Zo nee is het sowieso al helemaal geen probleem.

En zo ja, hardware of software raid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07 22:14

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gezocht aan disks die voor jou interessant zouden kunnen zijn ? Wat zijn je eisen precies ? Wat voor NAS ga je maken of kopen ? Ga je gebruik maken van RAID? etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 11:04
Goh ... ik zie de Ecogreen schijven van WD het meest passeren, hier en op andere fora.
Zijn de Red schijven de moeite waard?
Iemand al enige ervaring mee?

Ik heb een Synology 1511+.
Die draait momenteel in SHR (Synology Hybrid RAID) met 1 disk fault toleration ... soort van RAID 5 dus.

Heb eigenlijk weinig eisen.
De schijf moet zowat hetzelfde presteren dan de Samsung HD204UI, sneller lijkt me overbodig, trager is misschien niet aangeraden?

Thanks!

Edit: Ik weet dat ik indertijd heb gekozen voor de Samsungs omdat de WD schijven toen problemen hadden om in NAS-systemen te draaien. Geen idee of dat probleem er nog is?

[ Voor 23% gewijzigd door Nullius op 24-04-2013 15:55 ]