Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezamelijke Office agenda zonder Exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Het gaat hier bij ons op het werk wat minder, en dus hebben wij onze projectmanager moeten laten gaan. Haar taken zullen over 3 verschillende mensen verdeeld worden. Nou hadden wij bedacht, dat het dan misschien wel makkelijk zou zijn als deze 3 mensen een gezamenlijke agenda zouden hebben, waar ze dan herinneringen uit zouden krijgen met deadlines om dingen te doen. Als extra controle zeg maar, omdat deze taken eerder altijd bij 1 persoon lagen. Deze agenda willen we dan eigenlijk naast onze 'eigen' outlook agenda hebben staan. In de eigen agenda staan dan herinneringen en afspraken die voor niemand anders boeiend zijn.

Dat leek ons heel simpel, alleen... we krijgen het niet voor elkaar. We werken met 3 verschillende versies van Office Outlook (waar we eigenlijk ook wel mee willen blijven werken) en hebben geen exchange server. Aangezien het niet zo best gaat in het bedrijf hebben we ook geen geld om te investeren, dus die zal er ook niet kunnen komen en nieuwe office pakketten aanschaffen zie ik ook niet gebeuren.

Ik heb op de office website gekeken en daar staat nog als optie delen via email, maar dat was toch eigenlijk niet wat we in gedachten hadden. Dan staat er iets over Online Publiceren naar de Office website, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar. Ik kan niet klikken op online publiceren voor wat voor agenda ik ook aan maak. Ook heb ik geprobeerd om iets met google calendar te doen en dan te synchroniseren met Outlook. Maar dan krijg ik een foutmelding als ik vanuit outlook iets aan die agenda probeer toe te voegen dat dit niet kan. Dat is dus maar synchronisatie 1 kant op. Dus dan moet je weer op internet inloggen om een afspraak toe te voegen, dat willen we ook niet. En het synchroniseren werkt ook eigenlijk voor geen meter met google agenda, de helft wordt wel meegenomen en de andere helft weer niet. En ik heb een google app sync programmaatje gedownload, maar ook dat werkte niet, krijg ik ook een foutmelding dat het niet werkt op mijn domein.

Op dit moment kunnen we dus alleen een deadline in onze 'eigen' agenda zetten en dan mensen voor de 'vergadering' uitnodigen. Maar dit vinden we toch eigenlijk niet praktisch.

Wat we dus eigenlijk zoeken is een manier om 1 agenda op 3 computers in outlook zichtbaar te hebben waarbij we alledrie afspraken kunnen toevoegen en wijzigen via outlook (en niet door op internet ergens in te loggen) en alledrie ook herinneringen krijgen als er een deadline verstrijkt.

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is zonder exchange server?

We hebben trouwens gewoon basis office, geen speciale voor bedrijven ofzo, volgens mij is het een studenten-versie of gewoon de privé versie, en dus verschillende versies. Ik heb bv professional plus 2010, mijn collega heeft een studentenversie van office 2003 met outlook 20013 erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 11:08 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:54

St@m

@ Your Service

Voor zover ik weet kan dit "gewoon" met gmail. Je krijgt een foutmelding zeg je, ga daar eens mee aan de gang.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:59:
We hebben trouwens gewoon basis office, geen speciale voor bedrijven ofzo, volgens mij is het een studenten-versie of gewoon de privé versie, en dus verschillende versies. Ik heb bv professional plus 2010, mijn collega heeft een studentenversie van office 2003 met outlook 20013 erbij.
Dit klopt in feite al niet. Je bent dus bedrijfsmatig bezig en je draait zo te zien op studenten licenties en/of Technet keys. Dan zit je qua licenties als bedrijf al fout.

Ik zou niet zo snel weten of een standalone outlook ook agenda's kan delen. Zitten jullie computers wel in een domein?

Je kan nog overwegen iets als een gedeelde Google agenda. Dat lijkt mij het goedkoopste alternatief.

En als je bedrijf klein is, waarom een Exchange server neerzetten? Dan zou ik Office 365 gebruiken. Je betaald dan per gebruiker/mailbox. Dan trek je gelijk ook je Office licenties recht.