Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 21:41
Ik ben wat aan het rondspeuren voor een "goedkope" optie voor me ouders. Mijn ouders die gaan een maand naar een camping in Nederland waar geen Wifi ter beschikking is. En om toch af en toe een mailtje te kunnen sturen en wat nieuws te lezen vroegen ze aan mij of ik iets wist over een mobiel data-abonnement advies. Ze hebben beide geen data abonnement op hun telefoon.

Nu heb ik een paar vergelijkingen gedaan.

T-Mobile - € 10 aanschaf, en € 0,33 per MB met een maximum van 4,50 per dag.
Vodafone - € 5 aanschaf en 2 x 700 MB Bundel voor € 40 euro.
KPN - € 10 aanschaf en € 20 voor 200 MB

Nu viel mijn oog bij Simyo op een Sim Only abonnement die maandelijks opzegbaar is. Hier zit dan 100 minuten telefoon bij (minimaal kiesbaar) maar ook 1500 MB data voor € 17,50. Zou je deze simkaart niet in een dongle kunnen doen en dan na die maand of 1,5 maand weer opzeggen?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:33
Dat kan, maar heb je al eens naar Bliep gekeken? 15 euro per maand voor een onbeperkte 384/128 lijn of 30 euro per maand voor 2GB. Gaat via het T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
tha_bulldog schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:46:
Dat kan, maar heb je al eens naar Bliep gekeken? 15 euro per maand voor een onbeperkte 384/128 lijn of 30 euro per maand voor 2GB. Gaat via het T-Mobile netwerk.
Dankjewel, ik had nog niet gehoord of iets gezien van *bliep. Snelheid is niet zo heel erg belangrijk. Dat zou dus ideaal zijn om deze in een dongle te doen en voor licht gebruik als een beetje simpel nieuws en email dus ideaal.

Zoals ik het dus begrijp:
1. Besteld een bliep kaart.
2. Waardeer deze op voor € 15,-
3. Kies dagtarief van € 0,50 (via de app of site?)
4. Voor die dag kan je dan internetten.

Eventueel als ze iets intensiever willen internetten (fotos bekijken?) kunnen ze en dagbundel nemen van 1 euro. en dan hebben ze 2GB te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Dat klopt. Die 2gb is trouwens wel maandelijks en niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Anoniem: 483276 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:38:
Dat klopt. Die 2gb is trouwens wel maandelijks en niet dagelijks.
Prima dankje :) ik denk dat het voor me ouders dan toch een *bliep abonnementje wordt :) Dit topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Koop eventueel via Amazon.de een Huawei Mifi device voor €65,- en je kunt 8 wifi apparaten erop aanmelden. Werkt perfect.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 08:01
Vodafone heeft een per maand opzegbaar abonnement voor data only. Voor 2 gb is de prijs normaal gezien 28 euro per maand, echter krijg je de eerste 2 maanden 50% korting, dus 14 euro voor 2 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Het lijkt me handiger om een prepaid datakaart te nemen als het toch voor een korte periode is. Dan hoef je niets op te zeggen en betaal je niet voor iets wat je niet gebruikt.

Bliep is dan een goede keuze als je aan langzaam internet genoeg hebt. Je moet alleen wel bewust de dagtariefbundels aan en uit zetten wat hinderlijk kan zijn. Mobile Vikings is ook een goed alternatief. Het is prepaid en voor 15 Euro opwaarderen krijg je een maand lang 1,5 GB data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik het heb begrepen willen ze toch elke dag internet, dus dat aan en uit zetten is bij bliep niet van toepassing omdat het 0,50 tarief standaard aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41

WTM

Mobile vikings ? 15 EUR voor 1,5 gig per maand mvno op KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was door jona ook al gezegd, daarnaast heeft TS volgens mij al een beslissing genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
WTM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:28:
Mobile vikings ? 15 EUR voor 1,5 gig per maand mvno op KPN netwerk.
heb mij net aangemeld, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ja inmiddels zitten ze op de camping met een dongle en bliep. Ze vonden € 0,50 per dag geen probleem, en kunnen nu voor € 15,- (30 x € 0,50) voor een hele maand zoveel internetten als ze willen. Verschillende tests gedaan en het is snel genoeg voor een beetje browsen van het nieuws, mail en buienradar. Ze zetten hem dan ook niet steeds aan en en laten het lekker gewoon gaan. Bedankt allen voor het meedenken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 10-05-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Senaxx schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:04:
Ja inmiddels zitten ze op de camping met een dongle en bliep. Ze vonden € 0,50 per dag geen probleem, en kunnen nu voor € 15,- (30 x € 0,50) voor een hele maand zoveel internetten als ze willen. Verschillende tests gedaan en het is snel genoeg voor een beetje browsen van het nieuws, mail en buienradar. Ze zetten hem dan ook niet steeds aan en en laten het lekker gewoon gaan. Bedankt allen voor het meedenken :)
Je kan trouwens heel makkelijk met een gratis SMS het aan en uitzetten. Heb je de website of app niet bij nodig.
Pagina: 1