Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amnesis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-04-2021
Hallo,

ik heb flinke tempratuur problemen met mijn fx-8120 idle in windows 8 64bit ongeveer tussen de 55-58 graden en tijdens bf loopt t op tot de 65-70graden heb al mn cpu cooler volledig schoon gemaakt andere besturing systeem geprobeert de intake en outtake veranders zonder resultaat mn moederbord wordt ook vaak rond de 40-50graden stressed

SPECS:

Case: Sharkoon t28 Green -> 3 standaart air coolers erin 2 intake voor en 1 outtake achterop
Mobo: Asrock 970 Extreme 3
Proc: AMD FX-8120 Octacore (standaart geclocked)
geheugen: 8 gig 1866mhz van G-skill
SSD: Adata 60gb
Voeding: 550watt sharkoon
besturing systeem: Windows 8 64bit // Windows 7 ultimate 64bit

in het begin van mn systeem werd hij max 20graden idle en max 45 stressed dat was ongeveer 4-5maanden geleden

iemand van jullie een andere oplossing? zou t kunne dat die stock cooler dit gewoon niet aankan of de cooling pasta? ik ben ten einde raad

gr
Amnesis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amnesis
aanvullende info: ik gebruik de Asrock utility voor de tempratuur te meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:18
Gebruik eens HWMonitor om de temperaturen uit te lezen, dat is een betrouwbaarder programma. Voel eens aan het koelblok als je de PC stresst, als deze koel blijft maakt hij slecht contact met de CPU en moet je hem hermonteren (het liefst met nieuwe koelpasta). Wanneer hij wel warm wordt kun je eventueel een andere koeler kopen. Als je wilt gaan overklokken dan zul je dat toch sowieso moeten, en je systeem wordt waarschijnlijk ook stiller door een nieuwe koeler.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amnesis
hij maakt inderdaad hendig veel kabaal hwmonitor geeft zelfde tempraturen deze heb ik ook al vaker gebruikt ook coretemp geloof k , heb iets van 4-5progammas gebruikt en geven allemaal ongeveer t zelfde aan met een fout marge van 4-5graden hij wordt zo heet dat als ik de kast even vast pak bij de cpu in de buurt dat je na 30sec echt je hand eraf moet halen als ik bf3 aan t spelen ben

ik had inderdaad al rond gekeken voor de watercooling close circuits maar heb bij sommige niet zon goeie reviews gezien max wil ik rond de 50-60euro uitgeven wat zou beter zijn water cooling of gewoon een dikke air cooler ? eentje die de airflow direct door de outtake achter deruit blaast in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:34
Ik zou eens kijken of de CPU koeler nog wel goed vast zit en eventueel deze opnieuw monteren met verse koelpasta. Het lijkt me namelijk sterk dat ie een paar maanden terug nog op prima acceptabele temperaturen liep en nu ineens 20-25 warmer wordt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:10
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:45:
Ik zou eens kijken of de CPU koeler nog wel goed vast zit en eventueel deze opnieuw monteren met verse koelpasta. Het lijkt me namelijk sterk dat ie een paar maanden terug nog op prima acceptabele temperaturen liep en nu ineens 20-25 warmer wordt.
Dat lijkt me inderdaad de eerste stap. En aangezien de machine dan toch open moet, controleer dan ook meteen of alles nog een beetje stof-vrij is en of alle fans wel goed draaien; een overleden case-fan kan er ook voor zorgen dat de warme lucht niet afgevoerd wordt, met dit soort gevolgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amnesis
iemand goede reviews van goeie koelpasta? dan ga ik morgen ff mn blok eraf halen goed schoonmaken en nieuwe pasta erop doen en opnieuw erin zette en tevens de hele airflow nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-08 19:12

Axon

Dikke tetten

amnesis schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:52:
iemand goede reviews van goeie koelpasta? dan ga ik morgen ff mn blok eraf halen goed schoonmaken en nieuwe pasta erop doen en opnieuw erin zette en tevens de hele airflow nakijken :)
Een beetje zoekwerk van jou kant kan ook geen kwaad :) Trouwens, echt heel veel verschil is er niet tussen verschillende koelpasta.

Eentje welke vaak als 'goed' bestempelt is, is de Artic Silver 5

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amnesis
artic silver 5 heb ikz elf ook meerdere malen gebruikt in verschillende systemen maar omdat die tog wel redelijk oud is dacht ik dat er mischien andere pastas waren die beter werken met de amd fx series :) vandaar^^ en ik zoek zowat 2-3uur per dag op internet info op over van alles over de pc :) ben me alles zelf t leren :) iig bedankt voor jullie tips vandaag ga ik kijke of ik men cooling gefixed krijg zal laten weten of t de oplossing is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amnesis
pasta vervangen en bleek nu dat mijn cooler er verkeerd opzat en pasta was slecht geworden nu alles goed gemonteerd en pasta vervangen met artic silver 5 en temp is nu idle 30graden en pasta moet nog eerst ff inwerken :) dus is al dik 24grade gezakt :D thanks voor de tips !!!
Pagina: 1