Omdat ik de oorzaak niet weet start ik mijn topic hier, omdat ik denk dat de oorzaak in de processor en/of moederbord zit.
wie o wie kan mij helpen met een vastgelopen pc?
Even kort de symptomen;
- gisteren merkte esther dat bij typen de letters steeds langzamer op het scherm kwamen.
- toen ik thuis kwam stond de pc op moederbordlogo (van bij opstarten)
- resetknop werkte niet, dus opnieuw gestart via powerknop. Daarna liep hij vast tijdens surfen/mailen.
- enkele keren via powerknop opgestar, waarna hij steeds eerder vastliep, totdat hij vastliep tijdens het opstarten (wel beginscherm met snelkoppelingen, maar geen startbalk onder. Kan ook geen gebruik maken van snelkoppelingen). Uiteindelijk eindigt dit met een kort blauw scherm en sprint hij weer op het moederbord logo.
- mogelijk belangrijk om te melde dat de ventilator van mijn Mugen2 koeler uitstond toen ik thuis kwam.
Zelf denk ik aan 1; virus, maar ik kan dus niet scannen hierop. 2; defecte processor/moederbord
wat te doen, wat te doen
specs
moederbord MSI 870a-G54
proc x2 555 black edition
voeding seasonic x-serie 650 watt geloof ik, in ieder geval ruim voldoende
scythe mugen2
HD6850 sapphire
wie o wie kan mij helpen met een vastgelopen pc?
Even kort de symptomen;
- gisteren merkte esther dat bij typen de letters steeds langzamer op het scherm kwamen.
- toen ik thuis kwam stond de pc op moederbordlogo (van bij opstarten)
- resetknop werkte niet, dus opnieuw gestart via powerknop. Daarna liep hij vast tijdens surfen/mailen.
- enkele keren via powerknop opgestar, waarna hij steeds eerder vastliep, totdat hij vastliep tijdens het opstarten (wel beginscherm met snelkoppelingen, maar geen startbalk onder. Kan ook geen gebruik maken van snelkoppelingen). Uiteindelijk eindigt dit met een kort blauw scherm en sprint hij weer op het moederbord logo.
- mogelijk belangrijk om te melde dat de ventilator van mijn Mugen2 koeler uitstond toen ik thuis kwam.
Zelf denk ik aan 1; virus, maar ik kan dus niet scannen hierop. 2; defecte processor/moederbord
wat te doen, wat te doen
specs
moederbord MSI 870a-G54
proc x2 555 black edition
voeding seasonic x-serie 650 watt geloof ik, in ieder geval ruim voldoende
scythe mugen2
HD6850 sapphire
[ Voor 7% gewijzigd door orangegoblin op 25-04-2013 16:48 ]