Toon posts:

Geluid loopt niet synchroon Sony home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik de Home cinema set van Sony (BDV-E280) heb gekocht lukt het mij niet het geluid via HDMI synchroon te laten lopen met de mediaspeler (WD TV Live Hub) en de PS3. In dit geval gaat het beeld sneller dan het geluid. Nu heb ik de PS3 met een optische kabel aangesloten naar de home cinema set en de HDMI van PS3 naar de TV. Met een optische kabel loopt het beeld en geluid namelijk wel synchroon. De mediaspeler is nog met HDMI aangesloten naar de home cinema set. Het beeld gaat ongeveer een seconden sneller dan het geluid. Gelukkig kan ik binnen de mediaspeler de ‘’Audio lip sync ‘’aanpassen. Het vervelende is dat dit wel steeds aangepast moet worden. Ik ga ervan uit dat het geluid / beeld ook met een HDMI kabel synchroon kan lopen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
In het kort:
• Home cinema set aangesloten met HDMI naar de TV(Philips PFL7606H)
• PS3 met optische kabel naar de Home Cinema Set en de HDMI van PS3 naar de TV.
• Mediaspeler met HDMI aangesloten naar Home Cinema Set

Verwijderd

Mogelijk kan je de TV resetten in de fabrieks stand of is er een optie voor geluids synchronisatie? Heb je al gekeken naar firmware update voor TV en PS?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 07:48 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:58

DjVe

Hatsaflats!

probeer het eens door de optische kabel niet vanaf de PS3 maar vanaf de tv naar de HCS te leggen. Als het goed is loopt het dan wel synchroon, echter weet ik dan niet zeker of je dolby digital 5.1 krijgt (doen veel tv's niet).

Je zou ook alle beeldverbeteraars op de tv uit kunnen zetten, meestal loopt het dan ook weer synchroon.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! De tv heb ik eerder teruggezet naar fabrieksinstellingen, dat heeft helaas heeft niet geholpen. Ook heb ik geprobeerd alle beeldverbeteraars uit te zetten, maar dat hielp ook niet. Tv en PS3 zijn up to date. De tv heeft geen optie voor geluid synchronisatie. Ik kan nog proberen de optische vanaf de tv naar de home cinema aan te sluiten.