Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Topicstarter
Nu is het zo dat ik vanwege een vernielde oplader (kids) een nieuwe micro-usb oplader nodig heb (3 devices in huis: Nokia Lumia, Blackberry & Sony Xperia die allen via micro-usb opladen).

De lader was een die 1A leverde. Nou heb ik een oude Nokia-lader gevonden (zat ooit bij een N97) die 1.2A levert. Ik wil een tweede oplader erbij halen en vroeg me dus even af of het kwaad kan als het eentje wordt van bijvoorbeeld 2A (of 1.5A?). Als het goed is levert Samsung een 2A-lader bij de Note 2, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik vraag me dus af of het veilig is voor de apparaten of niet? :/ En of je in zo'n geval dan bijv. bij de chinees terecht kan, of in het geval van opladers toch maar effe wat meer uitgeven?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:34
Meer amperes kan geen kwaad, enige wat wel uit kan maken is de kwalliteit van onze chinese vrienden. Er zitten goede tussen, maar ook mindere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
Meer amperes kan helaas wel kwaad voor li-ion en li-poly batterijen. Met meer amperes slijt de accu namelijk een stuk sneller waardoor deze eerder stuk kan gaan. Je kunt dus het beste een 500mA of 1A adapter kopen, behalve als er standaard een hoger amperage adatper wordt bijgeleverd (zoals HP Touchpad: 2A).