• 007Nightfire
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 13:17
Beste tweaker,

Twee maanden geleden heb ik nieuwe TV gekocht: Panasonic TX-L32ET5
Daarop heb ik toen mijn PC aangesloten via een DVI-HDMI verloopje op een nvidia geforce GTX 275.
Enige tijd later heb ik mijn VAIO laptop (VPCCA3C5E) via een HDMI poort aangesloten met dezelfde kabel.

Alles werkte toen goed.

Nu probeer ik sinds een week weer beeld te krijgen via mijn PC. De TV schakelt automatisch naar het goede kanaal (HDMI1) maar geeft een zwart beeld. Als ik bij de instellingen de resolutie verander (zoals in veel topics hier op het forum en via google wordt aangeraden) maakt dat geen verschil, ik heb ze allemaal geprobeerd. Druk ik de kabel in de laptop, dan geeft de TV direct weer beeld.
De afstand is relatief groot (er zit een 10 meter HDMI kabel tussen), maar dit was eerder geen probleem.

De PC werkt verder prima. Net als de TV. En ik kan me niet indenken dat ik iets heb veranderd, behalve dat ik in de tussentijd de HDMI kabel uit de PC heb gehaald en in de laptop heb gedrukt en vica versa.

Wie o wie kan mij helpen :)

Verwijderd

Welke drive gebruik je? Misschien helpt het al je hem eens verwijderd en update / opnieuw installeert. Er is een niewe driver sinds gister ong. voor NV en Windows blijkt ook een update te hebben voor HDMI audio.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 07:46 ]

• 007Nightfire
Ik had 314.22 en heb net de nieuwe versie geinstalleerd (''clean install''), hiermee draait die nu op versie 320.00.

Vreemd genoeg reageerde mijn TV in eerste instantie weer niet (zwart scherm, terwijl die wel naar HDMI1 ging). Vervolgens sleepte ik (perongeluk (A)) een venster naar de TV (extended scherm), waarna de TV enkele malen knipperde en een bureaublad achtergrond weergaf in het paars (is normaal blauw), waarna deze weer op zwart ging.
Toen ik het NVIDIA controll panel opende, gaf de TV gewoon beeld en nu doet alles het weer :o.

Geen idee wat er gebeurd is en wat er fout was, maar het werkt weer. Dank voor de hulp! _/-\o_

// te vroeg gejuicht, het beeld blijft appart doen. Het gaat met regelmaat op zwart en vervolgens als ik er iets op sleep, vervormd het beeld (achtergrond lijkt wel gespint te zijn). En vervolgens gaat het beeld weer op zwart.

[ Voor 15% gewijzigd door 007Nightfire op 24-04-2013 17:14 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zit hem waarschijnlijk in een brakke videokaart.

• 007Nightfire
Mmm, blijft gek dat het eerst wel gewoon werkte, heb er gewoon een film mee gekeken. (geluid wel via PC speakerset maar dat is DVI->HDMI)

// Ik begrijp er echt helemaal niets meer van, in HDMI ingang 4 doet die het wel gewoon 8)7
Dan gebruik ik HDMI 1 voor laptop en HDMI 4 voor PC en hopen dat die het blijft doen.

[ Voor 40% gewijzigd door 007Nightfire op 25-04-2013 03:06 ]