Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Trage download snelheden (torrents) op netwerk schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een 60 M/bit lijntje van ziggo thuis lopen. Als ik op volledige snelheid iets download haal ik rond de 6.8 ~ 7.1 M/Byte per seconde. De download sla ik dan op, op een lokale schijf. Download ik hetzelfde bestand naar mijn netwerk schijf (SMB share van mediaplayer (heeft overigens een G/Bit netwerkport)), dan gaat dit rond de 5.7 ~ 6.2 M/Byte per seconde.

Als ik een bestand van mijn lokale harde schijf naar mijn netwerk schijf kopieer gaat dit rond de 9.3 ~ 10 M/Byte per seconde.
Wanneer ik bestanden via torrents binnenhaal (waarvan ik zeker weet dat ze goed bereikbaar zijn, omdat ze als download op mijn lokale schijf wel de volledige snelheid halen) dan gaat dit rond de 2.8 ~ 3.0 M/Byte per seconde.

Nu vraag ik me af waarom mijn downloads naar een netwerk schijf trager gaan dan de downloads op mijn lokale schijf. Heel het netwerk is bekabled met CAT6a bekabeling en een Gigabit router. Ik heb verschillende Torrent clients geprobeerd (uTorrent, BitTtorrent, Vuze, etc.) maar met geen enkele haal ik een redelijke snelheid.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Welke mediaplayer is dat? De meeste mediaplayers staan nu niet echt bekend om hun netwerksneden, en al helemaal niet om hun snelheid qua torrents downloaden als je dat misschien rechtstreeks op de player doet.

Ik denk dat je issue dus niet zozeer in het feit zit dat het een netwerk schijf is, maar dat het een mediaplayer is die als nas of torrent client wordt gebruikt waar deze niet zo heel geschikt voor is (als je haast hebt).

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Kijk eens hoeveel CPU je mediaplayer gebruikt tijdens het downloaden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat met downloaden het CPU verbruik flink toeneemt, maar als ik van de lokale schijf naar mijn netwerk schijf kopieer dan gaat dit wel snel (9.3 ~ 10M/Byte per seconde). Voor de media player moet het toch niet uitmaken of een bestand van het internet of mijn interne netwerk komt? Het bestand wegschrijven op de schijf is dan toch hetzelfde proces? De torrents download ik trouwens op mijn PC en niet op mijn mediaplayer (dit omdat het CPU verbruik dan nog meer zou toenemen)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier antwoord op heeft?