[Win7] Activatieprobleem Culgame licentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:27
Ik heb een soortgelijk probleem. Moederbord en CPU vervangen. Geinstalleerd via USB stick met de image die ik via de link heb gedownload uit dezelfde email als waarin ik mijn product-key heb ontvangen van een webwinkel.

Nu wil ik activeren, en krijg ik de melding dat dat niet lukt. Telefonisch geprobeerd, meerdere malen die code ingetypt en ik krijg aan de telefoon van het bandje te horen dat het niet gelukt is. Krijg je nog zo`n handige opmerkingen dat je dan naar www.microsoft.com/genuine kunt gaan, maar daar kom ik niet verder mee.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Kan ik ergens een echte support bereiken? Via de site lukt het niet (geeft aan dat gratis ondersteuning niet mogelijk is na het invullen van mijn product ID).

Modbreak:Topic is afgesplitst van Windows 7 activeren lukt niet

Vandaar de wellicht wat onduidelijke topicstart.

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 23-04-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat voor sleutel kreeg je er bij? SLP, OEM of Retail? Staat er een OEM certificaat in het image die op de USB stick staat? SLP sleutels kun je namelijk niet activeren, die activeren zichzelf aan de hand van je BIOS of firmware.

Als je je sleutel in Google intypt, krijg je dan hits? En kom je dan op een specifiek merk uit? Is dat wel het merk van je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van welke webwinkel heb je die product-key ontvangen?

en gaat het bij jou ook om Win 7 ?

En je slaagt er niet in de contact gegevens van Microsoft Nederland te vinden? :/ Microsoft Support > Technische ondersteuning bellen - Maandag - vrijdag: 8:00h - 18:00h - +31 (0)20 - 500 1500

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Het gaat om Windows 7 Ultimate, gekocht via http://www.culgame.com in mei 2012.

Als ik op mijn product key zoek in Google krijg ik geen resultaat.

Installatie bestand is een image genaamd : en_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_u_677332.iso
Gedownload vanaf https://fp-pr1.ds.microso...sferFile/FileTransfer.dll ************ nog iets.

Kan het zijn dat activatie via het Nederlandse telefoonnummer niet werkt omdat ik mijn versie niet in NL heb gekocht? Lijkt me sterk, maargoed. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Onno ! op 23-04-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Culgame ? dan mag je even contact met ze opnemen, zodat ze je een nieuwe key kunnen sturen.

zie ook dit topic TheVMaster in "Heractiveren Windows 7"

Je hebt in ieder geval geen 100% legale Windows 7 licentie gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Ah dankje! Ik lees nogal wat tegenstrijdige zaken over Culgame. Wellicht is het inderdaad niet zo legaal als ik in mijn hoofd had. In de email waar de product key in staat This product key is lifetime and can reactivate Windows 7 Ultimate via Internet or telephone whenever you reinstall it.
Ik zal even contact met hun opnemen. Wellicht krijg ik een nieuwe key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook hier http://www.microsoft.com/...y/pages/COA_hologram.aspx

Individuele Windows softwarelicenties voor OEM-systeembouwers moeten gedistribueerd worden met het volgende:

Het etiket Certificate of Authenticity (COA) (certificaat van echtheid)
Hologrammedia
Documentatie
Softwarelicentievoorwaarden (De softwarelicentievoorwaarden kunnen gewoonlijk in de software aangetroffen worden.)

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/OEM/nl/PublishingImages/Worldwide/COAdistribution_new_323x239.jpg

En OEM mag alleen worden verkocht bij een nieuwe PC. (of bij essentiele PC onderdelen, maar dat weet ik niet zeker)

Dus jij had wss de retail versie nodig, daar kan ik zo snel geen plaatje van vinden, maar is ongeveer vergelijkbaar met bovenstaande afbeelding. Alleen ~3x zo duur.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 01:05 ]

Pagina: 1