te bizar dit.
vriendin heeft nieuwe laptop sony vaio sve17 met win8
aangezien ze niets begrijpt van al die gekleurde vierkantjes vraagt ze mij of ik er naar wil kijken en haar mail er op wil overzetten.
pc hapert een beetje dus we starten opnieuw op en dan zegtie opeens: recovering.
dit duurt een hele tijd.
dan startie weer op en we zien vaio logo met een rondraaiend dingetje er onder. daarna hebben we enkel nog een zwart scherm met de muis cursor die je kan bewegen verder niets.
na wat zoeken de volgende zaken geprobeerd:
ctrl-alt-del: doet niets...
opstarten met shift, del, f2 f3, F8 etc etc: doet niets...
rode assist button indrukken tijdens booten: doet niets.
goed, blijk iets mis gegaan met recovery of hd niet helemaal lekker.
wat nu?
blijkbaar krijg je tegenwoordig er geen officieele windows cd bij ook al heb je blijkbaar betaald voor een licentie en ook een recovery cd zat er niet bij.
een oude windows versie er op zetten gaat blijkbaar ook niet ivm met uefi bios.
begrijp ik het nu goed dat de enige optie is om de laptop weer terug gaan brengen naar de winkel?
hebben die dan wel een recovery cd iets dergelijks?
iemand nog tips voordat de laptop terug gaat?
ik heb zelf geen windows machine om de windows checkdisk uit te voeren maar volgens gdisk zijn de GPT partities in orde.
volgens gparted is er een probleem met de clusters op sdb4 (128mb, unkown type) en sdb5 (600GB NTFS) maar die begrijpt GPT tabellen volgens mij niet helemaal.
vriendin heeft nieuwe laptop sony vaio sve17 met win8
aangezien ze niets begrijpt van al die gekleurde vierkantjes vraagt ze mij of ik er naar wil kijken en haar mail er op wil overzetten.
pc hapert een beetje dus we starten opnieuw op en dan zegtie opeens: recovering.
dit duurt een hele tijd.
dan startie weer op en we zien vaio logo met een rondraaiend dingetje er onder. daarna hebben we enkel nog een zwart scherm met de muis cursor die je kan bewegen verder niets.
na wat zoeken de volgende zaken geprobeerd:
ctrl-alt-del: doet niets...
opstarten met shift, del, f2 f3, F8 etc etc: doet niets...
rode assist button indrukken tijdens booten: doet niets.
goed, blijk iets mis gegaan met recovery of hd niet helemaal lekker.
wat nu?
blijkbaar krijg je tegenwoordig er geen officieele windows cd bij ook al heb je blijkbaar betaald voor een licentie en ook een recovery cd zat er niet bij.
een oude windows versie er op zetten gaat blijkbaar ook niet ivm met uefi bios.
begrijp ik het nu goed dat de enige optie is om de laptop weer terug gaan brengen naar de winkel?
hebben die dan wel een recovery cd iets dergelijks?
iemand nog tips voordat de laptop terug gaat?
ik heb zelf geen windows machine om de windows checkdisk uit te voeren maar volgens gdisk zijn de GPT partities in orde.
volgens gparted is er een probleem met de clusters op sdb4 (128mb, unkown type) en sdb5 (600GB NTFS) maar die begrijpt GPT tabellen volgens mij niet helemaal.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who