monitor uit of standby?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien een beetje mierenn**kerige vraag :P maar.. maakt het ook wat uit als ik mn monitor altijd op standby laat staan (groen lampje wordt oranje) of dat ik hem met de aan/uit knop helemaal uitzet? Op standby gebruikt ie wel wat stroom, maar heeft het misschien ook voordelen?

mn monitor is een philips 107E met MPRII goedkeuring.. *D

Verwijderd

volgens mij kan het geen kwaad.
die van mij staat al een jaar aan :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
Goh dat wil ik nou ook wel eens weten

Verwijderd

Standby modus gebruikt ong. 2-3 watt dacht ik.. althans mijne dan.

Verwijderd

Voordeel is minder schokken door de monitor op het moment dat je hem aan zet. Dus minder pieken in de spanning.

Maar ik persoonlijk zet mijn monitor 1 keer per dat aan en uit, dus zoveel zal dat niet boeien, doet het na 2,5 jaar nog steeds perfect. Was dan ook een 107MB Phlips, niet echt de goedkoopste >:)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 04 juni 2001 01:18 schreef MREn het volgende:
Voordeel is minder schokken door de monitor op het moment dat je hem aan zet. Dus minder pieken in de spanning.

Maar ik persoonlijk zet mijn monitor 1 keer per dat aan en uit, dus zoveel zal dat niet boeien, doet het na 2,5 jaar nog steeds perfect. Was dan ook een 107MB Phlips, niet echt de goedkoopste >:)
[klein beetje offtopic]
Ik heb ook een Philips 107MB (is m'n 2e trouwens) maar heeft die van jou ook wanneer ie op standby springt (of wanneer je 'm uit zet) dat het beeld dan zo'n beetje in een gekleurde punt samentrekt voordat ie uit gaat ?? Het lijkt een beetje zoiets wanneer je je tv iets te snel uitzet, alleen is dit meer rood dan wit.
Mijn vorige (overleden) 107MB had het en deze heeft het ook. Vreemd, want ik heb beneden een nieuwere 107E staan, en die heeft er geen last van.. Vroeg ik me af, of het een 107MB kwaaltje zou zijn.
Verder is het zeker wel een fijn monitortje. Het enige wat ik minder vind ten opzichte van m'n oude Philips 15A Brilliance monitor is dat de boxjes van deze maar erg armoedig zijn.
[/klein beetje offtopic]

Ik zet trouwens wel altijd gewoon m'n monitor uit wanneer m'n computer uit gaat. Ik zie niet in waarom ik 'm aan zou moeten laten staan als ik er toch geen gebruik van maak. :)

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 01:39 schreef Toewan het volgende:

[..]

[klein beetje offtopic]
Ik heb ook een Philips 107MB (is m'n 2e trouwens) maar heeft die van jou ook wanneer ie op standby springt (of wanneer je 'm uit zet) dat het beeld dan zo'n beetje in een gekleurde punt samentrekt voordat ie uit gaat ?? Het lijkt een beetje zoiets wanneer je je tv iets te snel uitzet, alleen is dit meer rood dan wit.
Mijn vorige (overleden) 107MB had het en deze heeft het ook. Vreemd, want ik heb beneden een nieuwere 107E staan, en die heeft er geen last van.. Vroeg ik me af, of het een 107MB kwaaltje zou zijn.
Verder is het zeker wel een fijn monitortje. Het enige wat ik minder vind ten opzichte van m'n oude Philips 15A Brilliance monitor is dat de boxjes van deze maar erg armoedig zijn.
[/klein beetje offtopic]
Je heb ik ook, boeit eigenlijk niet zo, ding gaat toch maar 1 keer per dag uit. Speakers heb ik eerlijk gezegd nog nooit gebruikt, dus dat weet ik niet. Is verder gewoon een supermonitor. Beter dan menig iiyama ding iig.

Verwijderd

Is het bij monitor niet hetzelfde als met TV's nl dat ze uit kunnen fikken als je ze op standby laat staan ??

Me vader is namelijk als de dood voor elektroapparatuur die aan staat... hij wil me zelfs uit bed trekken (zegt ie) als het lampje op me sub brand en ik naar bed ga!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik ben dus niet de enige .. mijn moeder is ook als de dood dat m'n TV of monitor spontaan in de fik vliegen als ik ze op standby laat staan. Dat doe ik dus maar niet meer :) .. hoewel zoiets volgens mijzelf niet echt snel zal gebeuren maargoed.

PC Specs

Verwijderd

Me tv moet ik 's avonds ook uitzetten :) maar die springt meestal pas uit als ik slaap...

Ik weet ook niet hoe groot de kans is dat je TV in de fik vliegt en of dat bij moderne tv's nog steeds zo is...

Verwijderd

Standby is gewoon klote krijg je alleen maar gezeik mee gewoon even op het knopje drukken
Oftewl standby in je bios uitzetten en bij je beeldscherm eigenschappen

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik zou m ook maar gewoon uitdrukken.. is maar weinig moeite dussuh...

ff over die monitor in de fik vlieg gebeuren:
kans is natuurlijk niet zo groot, maar het kan net als bij een TV wel gebeuren...
heb wel es gelezen van een brand in een huis waarbij een monitor op zolder die een paar jaar op stand-by stond (ja nuttig >:) ) de brand heeft veroorzaakt...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
k dan, ik zet hem dan maar gewoon uit :) (deed ik ook al).. maar ik dacht misschien is het beter dat ie standby blijft ivm slijtage ofzo (als ik mn monitor met knopje aanzet hoor je altijd zo'n knal, degauss oid).

en over dat in brand vliegen heb ik ook wel es gehoord.. maarja de kans daarop lijkt me vrij klein.. mn tv heb ik 's nachts ook altijd standby staan :o

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
offtopic:
bij mij is het zo:
mijn Win2k bak heeft als bug dat de stanby functie van de monitor niet meer werkt als ik hem vergrendelt zet(Cntrl Alt Del -> Vergrendelen). Dus ik duw hem gewoon uit wanneer er niet achter werk. Stanby functie zou anders denk ik wel geen kwaad kunnen!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• BoNeZ99
  • Laatst online: 19-08 10:06
Over monitoren die de fik in vliegen; Khad ooit eens bij een 486 een Ultra VGA beelde (14") en die ontploft toen ik 'm op stand-by zette. Ksnap er nog geen ruk van hoe dat heeft kunnen gebeuren, maarja, misschien was de monitor op ofzo. Wel leuke effect trouwens. Zo'n grote lichtflits uit de bovenkant van je monitor. Je schrikt je allen op het moment de K*l*r*

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 04 juni 2001 23:36 schreef SMAR het volgende:
Over monitoren die de fik in vliegen; Khad ooit eens bij een 486 een Ultra VGA beelde (14") en die ontploft toen ik 'm op stand-by zette. Ksnap er nog geen ruk van hoe dat heeft kunnen gebeuren, maarja, misschien was de monitor op ofzo. Wel leuke effect trouwens. Zo'n grote lichtflits uit de bovenkant van je monitor. Je schrikt je allen op het moment de K*l*r*
Ultra VGA? Is dat nieuw of heb ik iets gemist?

Verwijderd

Door die lichtflits werd het waarschijnlijk (heel even) Ultra VGA :)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Owja...met alle kleuren van de regenboog op zeer hoge resolutie :P

• BoNeZ99
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ultra VGA ja. Ksnapte er ook geen reet van waarom dat nou weer was, volgens mij was het gewoon een svga. Maar het stond er wel opgeschreven (monitor). Trouwens, m'n pa heeft een HP monitor op z'n werk waar dit ook op staat.
Pagina: 1